koppeling probleem volvo 740 b230f
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 20:38 #1219147
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Als ik zo die bak zie lekt
Als ik zo die bak zie lekt de achterste keerring helemaal niet, lekker laten zitten. Vervangen is ook niet echt makkelijk, en de keering die je van de automaterialenzaak krijgt is ws. nu al even gaar als de originele na 200.000 km. Anders bij de Volvo dealer halen.

ATF-F is ook voor de M47. Leeg laten lopen en weer volgieten. Het mooie van nu vervangen is dat je aan één van de twee pluggen genoeg hebt. Eén van de twee zit altijd muurvast is mijn ervaring.

ATF-F is ook voor de M47. Leeg laten lopen en weer volgieten. Het mooie van nu vervangen is dat je aan één van de twee pluggen genoeg hebt. Eén van de twee zit altijd muurvast is mijn ervaring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 22:57 #1219154
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic twee pluggen, allebei nodig?
Volgens mij moeten beide pluggen er toch echt even uit. De onderste (aftapplug) bevat volgens mij een magneet waarmee zwevend staal vordt gevangen. Schoonmaken. De bovenste plug is de vulplug, overlopen betekent: correct gevuld, wel goed horizontaal houden dus.
Peter
Lobbes
Peter
Lobbes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2008 09:58 #1219424
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vloeibare pakking?
Ik ga vandaag de versnellingsbak weer inbouwen.
Mijn vraag is moet er vloeibere pakking tussen het koppelinghuis en het blok?
mvg. arthur
Mijn vraag is moet er vloeibere pakking tussen het koppelinghuis en het blok?
mvg. arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2008 10:40 #1219426
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope
Nee, dat moet niet. Er zit immers geen olie etc. achter die er anders uit zou lekken.
Succes met de inbouw!
Philip
Succes met de inbouw!
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2008 20:43 #1219483
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is gelukt!
Vandaag alles weer inelkaar gezet! Eerst vanochtend het toplager vervangen, dat ging gelukkig vrij makkelijk en zonder trekker of iet dergelijks. Nieuwe er in! toen wilde ik bij van Amerongen (volvo garage driebergen) even een oud prise asje lenen , maar dat kon toch echt niet (niet zo aardig helaas), dat was jammer want toen maar even een centreer tool van midlock gekocht. Dit werk trouwens prima.
Toen kwam er smiddags een vriend van mij een half uurtje helpen (meer tijd had hij niet) toen samen met hem de bak er onder gehangen, dat was eigenlijk zo gedaan met zijn tweeen, beetje pielen met een garage krikje en spanbanden en de kleine ruimte (omdat de auto op bokjes staat).
Net even de auto gestart, starte natuurlijk in een keer, en de koppeling grijpt mooi aan. Morgen maar even een test ritjemaken eerst nog even de carter bescherm plaat monteren en mistlampen en spoiler (die er af moest van wege de op rij bokjes)
Bedankt voor alle tips, op naar de volgende klus! dat is APK
Met groet Arthur
Toen kwam er smiddags een vriend van mij een half uurtje helpen (meer tijd had hij niet) toen samen met hem de bak er onder gehangen, dat was eigenlijk zo gedaan met zijn tweeen, beetje pielen met een garage krikje en spanbanden en de kleine ruimte (omdat de auto op bokjes staat).
Net even de auto gestart, starte natuurlijk in een keer, en de koppeling grijpt mooi aan. Morgen maar even een test ritjemaken eerst nog even de carter bescherm plaat monteren en mistlampen en spoiler (die er af moest van wege de op rij bokjes)
Bedankt voor alle tips, op naar de volgende klus! dat is APK
Met groet Arthur
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2008 23:43 #1219620
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vinger
Hallo Volvisti
groetjes
Mathy
Als je vingers niet al te dik zijn, gaat het ook met een vinger. Heb je zo'n tool niet voor nodig.neuville schreef : ...toen maar even een centreer tool van midlock gekocht. Dit werk trouwens prima.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 23:13 #1220925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik las hier tussen neus en
Ik las hier tussen neus en lippen door iets over het wel of niet vervangen van de achterste krukaskeerring. Ik heb de mijne net laten vervangen nadat ik de versnellingsbak verwisselt had.
Op moment van sleutelen ben ik ook vergeten de krukaskeerring te vervangen. Twee maanden laten was het raak. Hij begon steeds heviger te lekken dus ik ontkwam er niet aan hem te vervangen.
Bij mij is het fout gegaan, het hoeft niet zo te zijn dat dat bij jou ook zo is. Ondertussen is mijn olie lekkage nog niet voorbij. Zie mijn topic. Goed gebikkeld in ieder geval zie ik al. Op bokjes op de harde koude grond.
Groet, Roderik
Op moment van sleutelen ben ik ook vergeten de krukaskeerring te vervangen. Twee maanden laten was het raak. Hij begon steeds heviger te lekken dus ik ontkwam er niet aan hem te vervangen.
Bij mij is het fout gegaan, het hoeft niet zo te zijn dat dat bij jou ook zo is. Ondertussen is mijn olie lekkage nog niet voorbij. Zie mijn topic. Goed gebikkeld in ieder geval zie ik al. Op bokjes op de harde koude grond.
Groet, Roderik
Moderators: Jerry Stam