zuipen en bokken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 14:02 #1218629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou het niet zo doen
Ik zou een potentieel gevaarlijke situatie niet oproepen door m weer op LPi te zetten. LPG is erg koud, je hebt kans op brandwonden als het op je handen komt, of in je ogen...Kijken kan ook. In goed licht, evt met een zaklamp en spiegeltje, gewoon één voor één de injectoren goed bekijken. Je moet er op letten dat ze allemaal vast zitten en niet scheef zitten. Scheef zitten duidt op een slecht gemonteerde injector. Je kunt er ook een beetje aan trekken/duwen om te voelen of ze nog vast zitten. Een beetje vering mag er in zitten omdat ze met een O-ring afgedicht zijn op het spruitstuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 23:09 #1218741
door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Gedeeltelijk opgelost!
Bij controle van de LPI injectoren leken ze allemaal netjes gemonteerd te zijn... Maar...
De injector van cylinder twee bleek met het beugeltje die de gasslangen in de injector vasthoudt tegen de achterkant van de steker van de temp sensor te komen. Ook was de isolatiekous, die om de steker heen had gezeten, hard geworden, gescheurd en weggezakt. Geen probleem dacht ik, aangezien ik meende op deze site gelezen te hebben dat op die plek de sensor voor het dashboard zou moeten zitten. En die deed het gewoon. Nou heb ik toch maar voor de test een stukje isolatietape over het injectorbeugeltje gedaan. En zie daar: het bokken is verdwenen! De motor trekt weer als vanouds en heeft er duidelijk weer zin in.
Ik heb nog niet goed kunnen bekijken wat er precies aan de hand was, daarvoor is het te veel dringen bij die injector en te donker buiten. Ik zal nog een keer rustig kijken naar een definitieve oplossing. Maar mijn hypothese is nou dat het beugeltje tegen een open contact heeft gerust en net voldoende naar massa getrokken heeft om de meting te verstieren, maar niet voldoende om een foutmelding te genereren.
Het moeizame starten is nog niet uit de wereld. Dat wordt erger naarmate de auto langer stilstaat. Ik neem aan dat dat een lekkende injector of wellicht toch drukregelaar is. Dat kan ik dit weekend in het daglicht snel genoeg checken door de injectoren direct na gebruik even uit het blok te trekken en te controleren op lekken. Dat lijkt in ieder geval oplosbaar.
Nogmaals iedereen bedankt voor de info. Ik denk dat we bij een bekend symptoom weer een extra oorzaak kunnen toevoegen..
Frans
De injector van cylinder twee bleek met het beugeltje die de gasslangen in de injector vasthoudt tegen de achterkant van de steker van de temp sensor te komen. Ook was de isolatiekous, die om de steker heen had gezeten, hard geworden, gescheurd en weggezakt. Geen probleem dacht ik, aangezien ik meende op deze site gelezen te hebben dat op die plek de sensor voor het dashboard zou moeten zitten. En die deed het gewoon. Nou heb ik toch maar voor de test een stukje isolatietape over het injectorbeugeltje gedaan. En zie daar: het bokken is verdwenen! De motor trekt weer als vanouds en heeft er duidelijk weer zin in.
Ik heb nog niet goed kunnen bekijken wat er precies aan de hand was, daarvoor is het te veel dringen bij die injector en te donker buiten. Ik zal nog een keer rustig kijken naar een definitieve oplossing. Maar mijn hypothese is nou dat het beugeltje tegen een open contact heeft gerust en net voldoende naar massa getrokken heeft om de meting te verstieren, maar niet voldoende om een foutmelding te genereren.
Het moeizame starten is nog niet uit de wereld. Dat wordt erger naarmate de auto langer stilstaat. Ik neem aan dat dat een lekkende injector of wellicht toch drukregelaar is. Dat kan ik dit weekend in het daglicht snel genoeg checken door de injectoren direct na gebruik even uit het blok te trekken en te controleren op lekken. Dat lijkt in ieder geval oplosbaar.
Nogmaals iedereen bedankt voor de info. Ik denk dat we bij een bekend symptoom weer een extra oorzaak kunnen toevoegen..
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam