Motorrevisie B230FB

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2008 21:51 #1216992 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Optie
Hallo Eric
Nog een optie: B6304 kopen met 200.000 Engelse mijlen op de teller. Zie <a href="/node/22212" target="_blank">hier</a>.
Groetjes
Mathy
PS er staat helaas niet bij welke motor erin ligt.  Zou dus ook een B6254 kunnen zijn. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2008 07:08 #1217033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hihi
Grapjas.

Ik wil die auto overigens wel voor je halen hoor! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 21:29 #1217217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan dat ook?
Het blok is volgens de verkoper een B230E.   De kop is dus anders en de injectie ook. Ik denk dat ik een ander blokje moet zoeken.
Iemand suggesties?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 21:45 #1217097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien hebbes
Ik heb bericht gekregen over de motor, Welk type is nog niet zeker, maar de prijs is gunstig: 125 eu inclusief gereviseerde automaatbak. Wordt vervolgd.
duimen dat het een FB is.....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 23:37 #1217240 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Halen
Hallo Eric

edebree schreef : Ik wil die auto overigens wel voor je halen hoor!

Volgens Ebay is ie al verkocht, maar niet aan mij. Jammer, maar ja, de advertentie stond al een paar dagen hier vermeld (met dank aan Jeroen H.), toen ik bedacht dat het tijd werd voor een avontuur. Voor je dan weet wat zoiets kost, waar je de auto kunt neerzetten en slopen en of je genoeg onderdelen kwijt wordt om geen verlies te lijden, is de auto helaas al verkocht. Wat niet zo heel vreemd is, gezien de veiling sowieso in minder dan vier dagen na het starten van het andere draadje zou eindigen.
Maar als ik hem gekocht had, dan was ik hem zelf gaan halen. Zover ligt Canterbury niet van Dover en Folkestone, dus als je op de boot, in de trein of in Frankrijk eet, hou je het best vol tot je weer van Engels grondgebied vertrokken bent.
Groetjes
Mathy
PS toch bedankt voor het aanbod. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 00:39 #1217252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blokje over
Ik heb een kaal onderblok liggen, niets meer niets minder.. een rode b200ET uit 1986.
mag je zo op komen halen, wou hem eigenlijk deze week wegbrengen naar het oude ijzer. Maar als ik jou er blij mee kan maken ook goed.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 12:47 #1217294 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wel doen?
Een B230E is niet heel erg anders: je hebt een iets andere nokkenas (uitlaatkant is anders) van de FB, en de injectie kan je overschroeven van je bestaande blok. Enige wat je dan moet doen, is de oorspronkelijke gaten voor de injectie afdoppen, amar dat is in het kader van een koprevisie niet zo'n puzzel. Dus: mogelijk wel een zinnige donor.
Prijs voor een kop op de lokale sloop is 100 euro, voor een heel blok kan ik nog eens navragen. Inclusief automaat weet ik niet, maar vinden we misschien ook wel. Vraag is: wil je dat? Een automaat reviseren is niet echt een hobby-klus, minder gebruikelijk dan een blok reviseren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 12:56 #1217296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou voor een 1989+ blok
Ik zou voor een 1989+ blok gaan, die hebben de dikkere drijfstangen en de grote krukaslagers (ergens in '87 al gekomen). Niet dat het echt nodig is, maar wel iets om aan te denken. 

De nokkenas van een B230E is net wat beter dan die van een FB volgens mij, zou het proberen waard kunnen zijn, is ook zo gewisseld.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC