Opgelost - Help!!! Ten einde raad
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
hebben ze de bobines goed bekeken en zo nodig vervangen? De zes in lijn heeft op elke cilinder een bobine en die zijn redelijk gevoelig. Omdat de auto zowel op gas als benzine stottert, zit ik in deze richting te denken. O ja, is er ook een compressietest gedaan?
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat hier toch over een 945? Geen 6 cilinder!jsnijder schreef : Eric,
hebben ze de bobines goed bekeken en zo nodig vervangen? De zes in lijn heeft op elke cilinder een bobine en die zijn redelijk gevoelig. Omdat de auto zowel op gas als benzine stottert, zit ik in deze richting te denken. O ja, is er ook een compressietest gedaan?
Groeten, Jan.
Wel ben ik met je eens dat de ontsteking de boosdoener zou kunnen zijn.
Ik zou de motor op benzine laten lopen en de bougies eens bekijken. Verder, wordt de bobine warm?
Het kan zijn dat deze intern doorslaat, waardoor een groot gedeelte van de vonk verloren gaat. Weerstanden al over de polen gemeten? En andere gewoon een andere proberen.
Succes!
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik sluit me aan bij Maarten (beide opmerkingen). Ik was de auto spuugzat en de oorzaak bleek een universele lambda sensor te zijn.mderijke schreef : maarreh, is onlangs de Lambda-sonde vervangen, het is de laatste tijd al vaker voorgekomen dat als de Lambda sonde is vervangen (met name bij vervanging door een universeel exemplaar) dat de motorloop dramatisch is.
Enne, ik zou de wagen niet niet wegdoen, gewoon doorbijten. Wij hebben er net weer een 940 bij, helemaal fantastisch, ben vandaag dus gewoon met de 940 van m'n meissie weg geweest en heb lekker de V70 laten staan..... Kortom, even tanden op elkaar, je krijgt vanzelf weer een fabeltastische wagen terug als het probleem boven water is.
Eenmaal opgelost ben je blij dat 't achter de rug is en rijdt de auto weer fijn. Bovendien brengt een auto met een 'spook' geen drol op.
Doorzetten en alles delen met de clubleden alhier.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik hoop dat het de lambda sensor is, zou een behoorlijke opluchting zijn.
Als ik meer weet, laat ik het direct via het forum weten.
Groet en alvast ongelooflijk bedankt voor alle reacties!

Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
als de motor warm is de stekkers van de injectoren eraf halen (benzine).
maar dat werkt natuurlijk alleen als hij start en loopt.
verder kan een temperatuursensor van de ecu een probleem zijn,
succes met oplossen. hoop dat je het snel gevonden hebt.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij deze dus weer een onderdeel op het lijstje wat vage klachten kan veroorzaken, altijd goed om te weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
(kon 't niet laten), Jan bracht echter de oplossing...flip_21 schreef : Wel ben ik met je eens dat de ontsteking de boosdoener zou kunnen zijn.
Ik zou de motor op benzine laten lopen en de bougies eens bekijken. Verder, wordt de bobine warm?
Het kan zijn dat deze intern doorslaat, waardoor een groot gedeelte van de vonk verloren gaat. Weerstanden al over de polen gemeten? En andere gewoon een andere proberen.