Skepp wil soms niet starten *opgelost!!!* Dacht ik!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar in het geval van slechte accu, zouden toch mijn verlichting, controle lampjes ed. het ook niet doen? Én dan is het vreemd dat de auto na 40 pogingen het een uur later wél ineens doet. Of denk ik nu te simpel?Pierre van Aert schreef : Ik zou als eerste de accu controleren, die zou best weleens intern sluiting kunnen maken, waardoor de spanning nagenoeg wegvalt, daarom hoor je ook het startrelais niet klikken.
Maar ik kan het natuurlijk altijd even proberen wat je voorsteld, ik heb gelukkig de Hyundai van de vrouw als back-up!
Gulle Groet en ik houd jullie op de hoogte!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is zeker niet ongeblangrijk en moet je inderdaad absoluut doen.Plus de handbak in zijn vrij en op de handrem, maar dat is standaard.Jerry schreef : Voordat je aan de startmotor gaat sleutelen moet je eerst de plus van de accu even loshalen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ik heb inmiddels de accu als boosdoener kunnen elimineren! Bij motor uit 12,69 Volt en bij stationair draaiende motor (ja, de motor was koud dus sloeg in één keer aan!) gaf de meter 13,89 Volt aan. Lijkt me ok toch?

Gaan we nu het startmotorrelais maar eens even onder handen nemen! Kan je trouwens prima bij als je de luchttoevoer vanaf de LMM even er tussenuit haalt!

Wordt vervolgd, Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja kijk, dat bedoel ik dus, als hij gewoon start dan zal de accu op dat moment geen sluiting maken, het gaat erom dat je de spanning controleert op het moment dat de startmotor niet wil draaien.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
@Pierre, toen ik het terug las, ging er bij mij ook al ergens een ander lampje branden... Ik begrijp wat je bedoelt, is eigenlijk ook wel logisch...
Ik heb inmiddels wel de accu polen en alle andere aansluitingen op het startmotorrelais (3) schoongemaakt en gecontactsprayed, en een stuk gereden om de motor ed. lekker warm te laten worden. Daarna, toen ik weer voor de deur stond een keer of 10 zonder problemen gestart... wat sinds een paar dagen echt niet meer lukte... dus ik hoop dat het dus slechts een kwestie van vuile cq. slechte verbindingen was.
Maar ik houd een ieder die het interesseerd op de hoogte!
Gulle Groet,
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus gisteren naar de Brezan, en mijn 55Amp/h accu vervangen door een 78Amp/h, en voor alsnog geen problemen meer gehad.
Was misschien het advies dat het tóch wel eens de accu zou kunnen zijn helemaal niet zo gek?????
Ik houd jullie op de hoogte!
Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-

Zit er een euroalarm op de auto? dat zou het probleem wel eens kunnen zijn bij warme temperaturen.

gr Gerrit