Skepp wil soms niet starten *opgelost!!!* Dacht ik!

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 09:26 #1212240 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Accu?

Pierre van Aert schreef : Ik zou als eerste de accu controleren, die zou best weleens intern sluiting kunnen maken, waardoor de spanning nagenoeg wegvalt, daarom hoor je ook het startrelais niet klikken.

Maar in het geval van slechte accu, zouden toch mijn verlichting, controle lampjes ed. het ook niet doen? Én dan is het vreemd dat de auto na 40 pogingen het een uur later wél ineens doet. Of denk ik nu te simpel?
Maar ik kan het natuurlijk altijd even proberen wat je voorsteld, ik heb gelukkig de Hyundai van de vrouw als back-up!
Gulle Groet en ik houd jullie op de hoogte!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 09:43 #1212242 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Was bij mij ook het geval,
Was bij mij ook het geval, de accu was het laatste waar ik aan dacht, alles deed het, maar starten ho maar.Uiteindelijk 3 maal op de fiets naar mijn werk en bij thuiskomst gewoon starten, godgloeiende.Ik had natuurlijk direct toen hij niet startte de multimeter op de accu moeten zetten, dan had hij waarschijnlijk minder dan 8 á 9  volt aangegeven en dan doet de startmotor echt helemaal niets.Of geef de accu eens een tikje, als hij niet start. Waarschijnlijk maken de accuplaten gewoon sluiting doordat ze elkaar raken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 09:44 #1212243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accupolen
Stap 1 is meten waar je wel en waar je geen stoom krijgt!!!!!!Als je dat gedaan hebt weet je waar je moet zoeken.Voordat je aan de startmotor gaat sleutelen moet je eerst de plus van de accu even loshalen.Dit is heel belangrijk om ongelukken te verkomen met een spontaan strartende auto terwijl je er onder ligt.Verder kun je een hele zware kortsluiting maken als je het niet doet.Controleer daarna even of de aansluitingen van de kabels (dik en dun) op het relais van de startmotor goed schoon zijn en vast zitten.Deze willen wel eens iets te los zitten of vies zijn.En slechte contacten kun je daar niet hebben.De accu polen moeten uiteraard ook goed schoon zijn.Sucses.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 09:56 #1212245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker.

Jerry schreef : Voordat je aan de startmotor gaat sleutelen moet je eerst de plus van de accu even loshalen.

Dat is zeker niet ongeblangrijk en moet je inderdaad absoluut doen.Plus de handbak in zijn vrij en op de handrem, maar dat is standaard.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 10:30 #1212248 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Goede tip
Bedankt voor de goede tip!

Ik heb inmiddels de accu als boosdoener kunnen elimineren! Bij motor uit 12,69 Volt en bij stationair draaiende motor (ja, de motor was koud dus sloeg in één keer aan!) gaf de meter 13,89 Volt aan. Lijkt me ok toch?

Gaan we nu het startmotorrelais maar eens even onder handen nemen! Kan je trouwens prima bij als je de luchttoevoer vanaf de LMM even er tussenuit haalt!

Wordt vervolgd, Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 10:44 #1212250 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Miquel, Ja kijk, dat
Hoi Miquel,
Ja kijk, dat bedoel ik dus, als hij gewoon start dan zal de accu op dat moment geen sluiting maken, het gaat erom dat je de spanning controleert op het moment dat de startmotor niet wil draaien.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 14:03 #1212252 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic begrepen...
Beste meedenkers,
@Pierre, toen ik het terug las, ging er bij mij ook al ergens een ander lampje branden...  Ik begrijp wat je bedoelt, is eigenlijk ook wel logisch...
Ik heb inmiddels wel de accu polen en alle andere aansluitingen op het startmotorrelais (3) schoongemaakt en gecontactsprayed, en een stuk gereden om de motor ed. lekker warm te laten worden. Daarna, toen ik weer voor de deur stond een keer of 10 zonder problemen gestart... wat sinds een paar dagen echt niet meer lukte... dus ik hoop dat het dus slechts een kwestie van vuile cq. slechte verbindingen was.
Maar ik houd een ieder die het interesseerd op de hoogte!
Gulle Groet,

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2008 08:45 #1212521 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic weer terug!
Ik dacht dat ik het probleem van af en toe niet starten getackeld had, maar helaas wilde Skepp laatst weer niet starten.... en ja, de motor was warm.
Dus gisteren naar de Brezan, en mijn 55Amp/h accu vervangen door een 78Amp/h, en voor alsnog geen problemen meer gehad.
Was misschien het advies dat het tóch wel eens de accu zou kunnen zijn helemaal niet zo gek?????
Ik houd jullie op de hoogte!
Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 00:04 #1287066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alarm
Hallo,

Zit er een euroalarm op de auto? dat zou het probleem wel eens kunnen zijn bij warme temperaturen.

gr Gerrit

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC