Skepp wil soms niet starten *opgelost!!!* Dacht ik!

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 18:50 #1069846 door Miquel Engelen (GAST)
Skepp wil soms niet starten *opgelost!!!* Dacht ik! is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo mede Rollers,
Skepp heeft de laatste tijd een beetje kuren. Soms wil ze niet starten, de controlelampjes, verlichting enzo werken allemaal alleen bij het omdraaien van de sleutel om de startmotor zijn werk te laten doen..... doet ze helemaal niets. En met niets bedoel ik ook niets. Ik hoor geen klik geen klak of wat dan ook.
Nu heb ik via de zoekfunctie al het een en ander gevonden, waardoor ik de brandstofpomp kan schrappen als boosdoener, ook het contactslot is het niet..... blijft er volgens mij het startrelais over.
Nu kwam ik er niet helemaal uit waar die zit, óp de startmotor, in de buurt van de startmotor of misschien wel achter de asbak ik de relais en zekeringen houder, of zijn er zelf misschien wel meerdere!!
En als ik die gevonden heb, kan ik deze dan schoonmaken of zal het vervangen dienen te worden?
Het euvel is volgens mij temperatuur gevoelig, want als ze koud is start ze in één keer zonder problemen, als ze warm is daarentegen...... nada!
Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.
Alvast bedankt en uiteraard een Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 20:54 #1212196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat??
Heb je een automaat? Misschien is de sensor of je in P of N staat niet meer in orde. Als die geen goed contact heeft wil-ie niks meer!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 21:40 #1212200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 X 't zelfde gehad
Inderdaad temperatuur gevoelig, was toen erg warm weer en had net een uurtje flink gekachelt.
Motor even af laten koelen.. en 't was weer starten lopen.
Heb toen ergens op dit forum achterhaald dat het aan het brandstofpomprelais zou kunnen liggen.
Zelf nadien geen problemen meer mee gehad, dus nog geen actie op ondernomen.
Succes,
Niels

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 21:49 #1212209 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ACDC
Miguel,
Zoek even op het forum naar ACDC, dan tref je een 'opgelost' draadje over deze startproblemen.
Grtz,
Niels

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 08:17 #1212231 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Niet de oplossing
Beste mede denkers,

ten eerste bedankt voor de reacties, waarop het volgende:

Skepp is geen automaat, dus dat kan ik weg schrappen als probleem.
Daarnaast is het niet de brandstofpomp, want wanneer de startmotor wél gaat draaien, slaat ze keurig en snel aan. En ook het brandstofpomprelais is het niet, want dan zou ik ook problemen onder vinden als de motor draait, toch?
Als de motor koud is heeft ze het tot nu toe zonder problemen gedaan, daarentegen als ik een stuk heb gereden en de motor is nog warm, en ik moet opnieuw starten, dan gebeurd er niets, helemaal niets.... alsof er geen startmotor in zit, geen klik of klak of klok.....

Vandaar dat ik mij afvroeg wáár ik het relais kan vinden wat tussen het contactslot en de startmotor zit, aangezien ik die ervan verdenk kapot of in ieder geval smerig te zijn!
En de vraag of deze apart te vervangen is.

Toch bedankt voor de racties tot nu toe, maar een oplossing zat er helaas niet tussen.....

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 08:29 #1212233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startmotor
Het ding zit op de startmotor, volgens mij waar de kabel op de startmotor zit. Soms helpt het om er even tegenaan te tikken met een schroevendraaier of sleutel. Dat laatste kun je zo en zo wel proberen alsie niet wil starten. Wil het daarna wel, dan heb je wat richting om in te zoeken.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 08:37 #1212234 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Kijk
Kijk, daar is wat info die ik kan gebruiken! Dus het ding zit óp de startmotor?
Is deze er ook af te halen en misschien schoon te maken? Ik verdenk deze sterk als probleem veroorzaker, en ik denk aan slechte contactjes aangezien het lijkt dat het probleem temperatuur gevoelig is....

Alvast mijn dank voor het meedenken!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 08:41 #1212235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Licht?

Miquelangelo1969 schreef : ......als ik een stuk heb gereden en de motor is nog warm, en ik moet opnieuw starten, dan gebeurd er niets, helemaal niets.... alsof er geen startmotor in zit, geen klik of klak of klok.....

Gaan de waarschuwingslampjes in de teller wel branden?Startrelais zit als het goed is op de startmotor.Volgens mij is de makkelijkste weg, van onderaf, met maximale stuuruitslag naar rechts.Hij zit links op het blok, onderaan.
Ik zou eerder aan een kabelbreuk denken, of zo, of versleten borstels ergens, maar ja, als er een bostel versleten zou zijn, klikerdeklikt ie wel......Zonderling.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 08:49 #1212236 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Zoals anders, maar dan....

Baseman schreef : Gaan de waarschuwingslampjes in de teller wel branden?

Alles gaat zoals normaal, totdat ik de sleutel doordraai om te starten... dus alle lampjes werken zoals altijd. Wat me wel opviel is dat als ik de sleutel doordraai de verlichting niet eventjes zwakker wordt, wat je zou verwachten als er eventjes veel spanning gevraagd zou worden (door een vastgelopen startmotor bijvoorbeeld).... Maar als ik dus wil starten blijft het angstvallig stil.... zelfs de gordelverkliker stopt dan eventjes..... Maar da's dan wel weer logisch.....

Ik duik vanmiddag maar gelijk eventjes onder Skepp..... Maar euh, is zo'n relais te vervangen of schoon te maken?

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 09:17 #1212238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou als eerste de accu
Ik zou als eerste de accu controleren, die zou best weleens intern sluiting kunnen maken, waardoor de spanning nagenoeg wegvalt, daarom hoor je ook het startrelais niet klikken.
Gewoon even een andere auto erbij met startkabels op het moment, dat hij niet wil starten en je weet het.Ik dacht het ook zeker te weten, toen die van mij af en toe ook niet wilde starten , ik zei nog tegen de wegenwachter volgens mij is het het startrelais of het P/N automaat signaal.Nee hoor zei de wegenwachter zet er nou maar een nieuwe accu in en het probleem is verholpen en ja hoor de man had gewoon gelijk.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC