kop en turbo B230FK op onderblok B230F past dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat kan ik zelf niet maken helaas (of iemand moet een goed betaalbaar ardesje weten) ,wel kan ik zelf boven en onderblok op elkaar zetten.
wat ik ff zeker wil weten of dat gewoon op elkaar past zonder moeilijke omwegen voor ik dat onderblok koop.
als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag, ook wat een beetje onderblok op moet brengen.
mvg pascal
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- B230F onderblok heeft geen squirters
- B230F onderblok heeft (nog) geen olieterugloop (en olieaanvoer?)
Dat zijn 2 dingen waarvan ik denk dat ze anders zijn. Misschien zijn er meer dingen, maar dat weet ik dan niet.
De squirters helpen wel bij de levensduur van de motor, maar zijn niet noodzakelijk (b230FT heeft ze ook niet). Ook zijn ze wel te instsalleren met veel gedoe
De olieterugloop kun je best in het blok boren.
JanV kan je waarschijnlijk nog meer informatie geven over deze combinatie.
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
olie pomp is veel te klein!, om de turbo te voorzien van olie.
zuigers zijn anders....
kan niet, ook niet proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
moet dan toch maar op zoek naar een B230FK onderblok
nog iemand een suggestie voor revie van mijn orginele blok
mvg pascal
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De revisie van het onderblok is goed mogelijk, Je weet echter nog niet wat de preciese schade is. Als er een lager uitgelopen is dan moet meestal de krukas nageslepen worden. Alle lagerschalen moeten dan ook vernieuwd worden. Al met lijkt lijkt mij dat in verhouding tot een ander blok wel eens te duur kunnen worden.pascal945-98 schreef : oke ik hoor het al bedankt voor jullie snelle reaktie dat heeft me weer geld bespaard.
moet dan toch maar op zoek naar een B230FK onderblok
nog iemand een suggestie voor revie van mijn orginele blok
mvg pascal
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
compressieverhouding is mee te leven, met goede brandstof en niet te hoge turbo druk (zoals hierboven al gezegd).J.velde schreef : Compressie verhouding is compleet anders,
olie pomp is veel te klein!, om de turbo te voorzien van olie.
zuigers zijn anders....
kan niet, ook niet proberen.
De turbo gebruikt maar weinig van de oliecapaciteit van het blok...
Zuigers zijn van dezelfde Mahle type/serie/materiaal. Compressieverhouding is anders (door de kom) en de bovenste zuigerveer is anders (ander materiaal)
Kijk maar eens op turbobricks... daar doen ze dit vaker
groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.