gashuis stationair
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2008 23:08 #1207581
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 16 klepper
Hallo Henk, Volvisti
Groetjes
Mathy
Ik sleutel eigenlijk niet of nauwelijks aan de motor. Wie dat overigens wel wil doen, kan zich behelpen met de 740 versie van Haynes. Daar staat de 16 klepper namelijk wel in. Al is de 16 klepper door de jaren wel iets aangepast. Zo heeft de 940 16 klepper volgens mij een automatische spanrol en de 740 16 klepper een spanrol die je zelf op spanning moet brengen. Of zoiets. Want ik heb dit ook alleen van "horen zeggen".henk 940LPT schreef : misschien kan een andere 16 klepper sleutelaar (Mathy ??) dit wel bevestigen dan wel ontkennen.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2008 07:55 #1207605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt !
in ieder geval voor je reactie 
je was de 1er 16 klepper chauffeur die in mijn gedachten opkwam.
blijft de uitnodiging nog even staan: wie kan vertellen of mijn verhaal mbt afstellen gasklephuis/gasrol in de informatiepagina ook opgaat voor 16 kleppers ?
je was de 1er 16 klepper chauffeur die in mijn gedachten opkwam.
blijft de uitnodiging nog even staan: wie kan vertellen of mijn verhaal mbt afstellen gasklephuis/gasrol in de informatiepagina ook opgaat voor 16 kleppers ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2008 08:33 #1207611
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 16V
Henk, bij mijn B204GT werkt het precies zoals je hebt opgeschreven. Het hele stationair regelsysteem werkt hetzelfde als op de B230FB die ik voorheen had hoewel er wel verschillen tussen beiden zijn in de componenten (TPS, gasrol ed.). Ik denk dat je verhaal gewoon ook van toepassing is op de 16V's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2008 09:07 #1207613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
bij de B204GT en FT werkt de TPS ook anders toch ? bij de andere motoren alleen voor stationair/niet stationair, bij de 204GT en FT zit er een soort potmeter in die de stand bij niet stationair doorgeeft ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2008 09:37 #1207614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
klopt helemaal maar maakt niks uit voor het staionair verhaal, toch? Je moet nog steeds de stationair stand correct afstellen met een klik meteen vanaf de aanslag.
De potentiometer vertelt de ECU wat de belastingsvraag is van de bestuurder, inderdaad alleen bij niet-stationair.
De potentiometer vertelt de ECU wat de belastingsvraag is van de bestuurder, inderdaad alleen bij niet-stationair.
Moderators: Jerry Stam