Hoe lang kan je doorrijden met een lekkende krukaskeerring? (en keerring koppelomvormer)
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-07-2008 12:45 #1207311
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic denk van wel
Het wordt door een garage gedaan, een eenmansbedrijf in Rijnsburg, op aanraden van een kennis (Volvoman). Ik neem aan dat hij verstand van zaken heeft en ook monteergereedschap heeft.
Het maakt toch niet uit hoe je de koppelomvormer monteert? ik bedoel: zolang de prise-as maar netjes door de openingen van de stator, turbine en pomp glijdt? Of zitten die ondelen los zodra de as eruit is?
Moet je alvast de omvormer half vullen met atf? Hoe weet je dat de as er juist inzit?
Het maakt toch niet uit hoe je de koppelomvormer monteert? ik bedoel: zolang de prise-as maar netjes door de openingen van de stator, turbine en pomp glijdt? Of zitten die ondelen los zodra de as eruit is?
Moet je alvast de omvormer half vullen met atf? Hoe weet je dat de as er juist inzit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2008 19:30 #1207341
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Soldaatje op zee
Hallo Hendrik
Volgens mij zet je de koppelomvormer over de prise-as en dan de bak plus omvormer tegen de motor. Daarna schoef je de omvormer vast. Zo was het tenminste destijds bij een hOpelOos Broodje automaat.
Groetjes
Mathy
Volgens mij zet je de koppelomvormer over de prise-as en dan de bak plus omvormer tegen de motor. Daarna schoef je de omvormer vast. Zo was het tenminste destijds bij een hOpelOos Broodje automaat.
Groetjes
Mathy
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-07-2008 00:01 #1207678
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Juist!
Inderdaad Mathy!
Vandaag is de klus geklaard, was best veel werk maar we hebben het op ons gemak gedaan
Beide keerringen vervangen en geen druppel lekkage meer....van die plek dan want ook ontdekt dat de verdelerkap olie lekt. Keerringetje daar moet ook niet helemaal lekker meer zijn.
Koppelomvomer is gemakkelijk op de prise-as te krijgen maar je moet wel even 'voelen' waar de uitsparingen zitten waar hij in valt. Dat hadden we in eerste instantie niet goed gedaan en toen paste de bak natuurlijk niet!
Op naar de volgende klus!
Maar eerst relaxen 

Vandaag is de klus geklaard, was best veel werk maar we hebben het op ons gemak gedaan

Koppelomvomer is gemakkelijk op de prise-as te krijgen maar je moet wel even 'voelen' waar de uitsparingen zitten waar hij in valt. Dat hadden we in eerste instantie niet goed gedaan en toen paste de bak natuurlijk niet!
Op naar de volgende klus!

- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2008 11:27 #1207699
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Rubber O-ringetjes
Hendrik,
Bij de verdelerkap zitten twee rubber ringetjes die helemaal niets kosten en vrij eenvoudig te vervangen zijn. Zoek even op rubber ring en verdeelkap en dan moeten toch wel enkele draadjes te vinden zijn. Hier is er al vast <a href="/node/16662">één </a>
Bij de verdelerkap zitten twee rubber ringetjes die helemaal niets kosten en vrij eenvoudig te vervangen zijn. Zoek even op rubber ring en verdeelkap en dan moeten toch wel enkele draadjes te vinden zijn. Hier is er al vast <a href="/node/16662">één </a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2008 10:45 #1207776
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Henqui,
Aankomende
Beste Henqui,
Aankomende zaterdag ga ik mijn achterste krukaskeerring vervangen. Zou jij een omschrijving kunnen geven hoe je te werk gaat nadat je de versnellingsbak en de koppelingsplaten/drukgroep er tussen uit hebt? Is zo'n keerring er goed uit te halen dan wel in te stoppen/ Heb je speciaal gereedschap nodig?
Ik hoor graag van je.
Mvg, Roderik von Meyenfeldt
Aankomende zaterdag ga ik mijn achterste krukaskeerring vervangen. Zou jij een omschrijving kunnen geven hoe je te werk gaat nadat je de versnellingsbak en de koppelingsplaten/drukgroep er tussen uit hebt? Is zo'n keerring er goed uit te halen dan wel in te stoppen/ Heb je speciaal gereedschap nodig?
Ik hoor graag van je.
Mvg, Roderik von Meyenfeldt
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-08-2008 01:48 #1210503
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ooeps...beetje laat.
Hoi Roderik, sorry hoor maar ik was donderdag de 24e juli al weg op vakantie en nu pas terug. De keerring vervangen is absoluut niet moeilijk als alles er af ligt, maar dat zal je nu zelf ook wel weten
, is alles gelukt?

- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-08-2008 01:51 #1210504
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Ah!
Dank je! Gelukkig een gemakkelijk en goedkoop klusje!Hein Wolda schreef : Hendrik,
Moderators: Jerry Stam