Koppakking B230FT vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 08:45 #1206106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaattapeindjes
De uitlaattapeinden van mijn lpt uit 98 kwamen er zonder moeite uit een dikke maand geleden.Dubbele moeren er op gedraaid en ze draaiden allemaal makkelijk los.Die van jou is uit 97 dus als je het nog niet geprobeerd hebt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 10:00 #1206115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paul gaat met de familie
Paul gaat met de familie eerst lekker een weekje naar center parcs in Duitsland, helaas met de Vito -:(( Had de turbo wel even de sporen willen geven op de autobahn!
Herstel volgt dus na de vakantie.
Ik wens een ieder die nog gaat een fijne vakantie zonder autopech toe.
Groet,
Paul

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 11:04 #1206118 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Hoe hard is beton?
Paul,
Zijn de koelwaterslangen ook zo hard als de motor loopt, of alleen als de motor al uitgezet is.
Ik heb op dit moment een lekke radiator (nieuwe is reeds besteld) waardoor ik een paar dagen geleden zo ongeveer én 's ochtends én 's avonds moest bijvullen. Om één of andere onduidelijke reden lekt de radiator nu weer véél minder overigens. Maar goed, bij een koelwaterniveaucontrole na een lange rit viel me op dat de bovenste koelslang hard was, geen beton maar je moest toch nog wel enige kracht zetten om de slang in te drukken.
Vanmorgen, na het lezen van jouw posting heb ik nog maar eens "met grote vrezen" onder de motorkap gekeken. Bij lopende motor is de koelslang na een lange rit echter in het geheel niet hard en kan je 'm zonder problemen inknijpen. Als ik de motor daarentegen uitzet, wordt de slang wel weer "hard".
Misschien ligt mijn koppakking er dus ook uit. Ik ga dokter Timen maar eens bellen en kijken of er voor mijn vakantie nog iets te regelen valt.

De nieuwe radiator (Turbo, Automaat, Airco, partnr 8603906) is origineel Volvo en maar iets van €230 inclusief BTW, inlevering van oude radiator en korting V700. Viel me 100% mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 20:38 #1206649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo, wij zijn weer thuis. Op
Zo, wij zijn weer thuis. Op vakantie is de Vito toch wel erg makkelijk....

Na een week stilstand stond er nog druk op het koelsysteem en overal waar hij kon lekken lekte hij door de hoge druk bij koude motor. Ik heb nu de dop iets losgrdraaid en
vastgeplakt met tape want ik wil de boel niet opblazen .

To be continued.

Groet Paul

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC