koppakking demonteren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 15:15 #1206138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoom....

renewigman schreef : Met het afdraaien van de dop van het waterreservoir kwam er niet eens meer een fontein aan water omhoog maar een beetje gespetter.

gedaan bij warme/hete motor ? dan durf je het wel aan.... ik loop liever geen risico op brandwonden door stoom.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2008 00:50 #1206162 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ophangen aan de motortakel
Hallo Volvisti
Toen ik ooit (lang geleden) stage liep bij de Forddealer kwam ik wel eens bij een Alfa-monteur. Die had ook wel eens last van het feit dat zo'n kop er niet af wilde. Hij hijste dan, nadat ie alles losgeschroeft had wat losgeschroeft moest worden, de auto aan de kop zover omhoog, dat een flink deel van het gewicht van de auto aan het blok trok. Maar natuurlijk niet zover, dat de auto met de wielen van de grond kwam. De volgende dag was de kop altijd los.
Of dat bij een Volvo B234F blok ook mogelijk en/of verstandig is, weet ik helaas niet.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2008 09:12 #1206168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien een idee, alleen
misschien een idee, alleen ik sta buiten op de parkeerplaats te sleutelen maar ik kan wel wat verzinnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2008 11:40 #1207038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo allemaal, Ik zal even
Hallo allemaal,
Ik zal even een update geven van mijn bevindingen. Ik heb al jullie adviezen ter harte genomen, ook het ophangen van het blok aan de nokkenashouder. Er komt helemaal geen beweging in. Helemaal niets. Ik ben in het weekend op een punt gekomen dat ik meer kapot maak dan dat ik opschiet, dus ik ben ermee gestopt. Ik ben gisteren naar een andere wagen (een ford) wezen kijken. ik denk dat ik die volgende week ga halen. Dus ik heb een volvo 940 met een B234F motor die niet meer helemaal in elkaar zit op de parkeerplaats staan, en de buren zijn daar niet erg blij mee. Hij moet dus weg. Als iemand wat met de wagen kan doen mag hij die op komen halen. Ik hoef er echt de hoofdprijs niet voor. Voor een etentje of een goede fles wisky mag je hem zo meenemen. Ik zal tot morgen wachten, daarna gaat die naar de sloop. Daar krijg ik trouwens 50 euro voor de wagen. Ik hoor het wel. Mijn telefoonnummer is 0624661931.
groet René

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2008 12:29 #1207043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als
als je de buren zover kan krijgen dat ze nog eventje een oogje toe knijpen, zou ik even proberen hier een advertentie te zetten.

je hebt dan best kans dat je er flink (paar honderd euro??) meer voor krijgt dan die 50 euro van de sloper. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2008 23:05 #1207082 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nog wat opties
Hallo Rene
Zoals al gezegd, plaats hier eens een advertentie.
Waar staat de auto (ongeveer)? Misschien dat er iemand is die er verstand van heeft en eens wil komen kijken. Maar dat hangt uiteraard af van waar de auto staat.
En als dat niet werkt, is het misschien een optie om hem binnen de vereniging te slopen. Dat hebben we al een paar keer gedaan. In één of twee dagen wordt zo'n auto dan door een aantal mensen uit elkaar gehaald. Van te voren komt er een soort intekenlijst waarop bijgehouden wordt, wie wat wil hebben.
Groetjes
Mathy (die opteert voor de cruise control, als ie gesloopt wordt en als ie erop zit. Maar liever ziet, dat de auto gered wordt. Hebben we met "turbo coos" ook al gedaan.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2008 22:08 #1207213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo allemaal,  Bedankt
Hallo allemaal,
 Bedankt voor alle goede adviezen, maar ik heb mijn besluit genomen. De wagen is al beloofd aan een groepje sleutelaars uit Nijmegen. Dit was al een uurtje of zo nadat ik het vorige verhaaltje op het forum had gezet, en bij mij geldt afspraak is afspraak. Ik ga dinsdag de mondeo op G3 halen, en dan hoop ik dat ik daar nog een paar jaar mee kan rijden. Als er weer sprake is van een andere wagen zal ik zeker weer naar Volvo gaan kijken, en misschien nog wel een keer de vereniging aanspreken.
Groet, René

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC