luchtmassameter 940 16V
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Baseman schreef : Defecte LMM? Mogelijke syptomen:
- Ik zou denken een behoorlijk hoger verbruik.
- Bokken bij snel optrekken, stilvallen bij vol gas.
- Motor loopt in zijn geheel slecht
- Stationairloop ontregeld, loopt mogelijk hoger stationair
- Afslaan bij intrappen koppeling
- Lambda lampje aan, code 1-2-1, 3-2-2 of 1-3-2
Toch wel enigsinds herkenbaar!
- ik rij 490 km op een volle tank ( 60Ltr. geloof ik)
- bij snel optrekken 'bokt' ze idd een beetje, vooral rond de 4000rpm
- Af en toe loopt ze stationair hoger, normaal +/- 800 rpm, soms 1500rpm
- laatste tijd neiging tot afslaan bij intrappen koppeling, maar niet altijd, vooral als voorgaande symptomen ook optreden.
- Lamda gaat bij deze voorgaande symptomen idd aan.

Ik ga het straks wel even proberen met de LMM eraf, maar het zijn wel herkenbare trekjes.
Mocht je er nog eentje hebben liggen dan houd ik me aanbevolen!!

Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Baseman schreef : Ik zal eens met mijn luie r... uit bed komen en in de schuur kijken voor je.

Het is zondag hoor!!! ... dan mág je met je luie r.....
Ik bedenk net dat het misschien ook wel slechte contactjes kunnen zijn, aangezien het niet altijd slecht is.... een beetje contactspray proberen. Maar als je er eentje hebt liggen?
Alvast bedankt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er 1 liggen met 016 op het eind, net gechecked, we hebben niet zo'n hele grote tuin....Miquelangelo1969 schreef : Mocht je er nog eentje hebben liggen dan houd ik me aanbevolen!!

Contactspray wil wel een helpen ja, als het corrosie is.Het is wel een spatwaterdichte stekerhoes, dus zou het eigenlijk droog moeten blijven, maar goed.Paar keer de steker in en uit halen, wil ook wel een helpen.Oudetandenborstel om de contacten schoon te schrobben is trouwens erg handig.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Stuur me maar even een PB'tje met hoe, wat, waar, waarom, wanneer, hoeveel enz........

Gulle Groet en geniet van je zondag!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja.Miquelangelo1969 schreef : Dat heb je snel gedaan! In je ochtendjas?
Wil je eerst nog even testen of schoonmaken helpt?Verder heb ik je adres, dus stuur ik hem (als je even bevestigt dat je dat wil) naar je toe.Kost je in ieder geval 1 keer 6,20 verzendkosten, 2 x als ie niet werkt, omdat ik hem dan graag weer terug wil.Wat ik ervoor hebben wil, zien we wel als blijkt dat je gesputter hiermee opgelost is.
Dat geniet van je weekend zal wel lukken, met Oranje uit het EK en Kimi Raikkonen op pole position in Frankrijk....

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ga wel even proberen of schoonmaken misschien helpt, maar ik heb niet zo heel lang geleden alle, nou ja bijna alle, stekkers in het blok enzo, schoongemaakt en gesprayed, volgens mij die van de LMM dus ook.

Jij ook een fijne zondag.... and who de f**k is Rajmi Hajkoonen???? .... Nee, ik hou ook niet van voetbal!!

Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gelukkig nog wat op marktplaats gevonden: 25 euro inclusief een luchtfilterhuis (die gratis af te halen is want mijn 940 van '94 heeft een ander model
Hij rijdt weer goed op benzine maar stionair laat nog wat te wensen over,
Sylvo Gaastra
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik was gister op zoek naar een airco pomp , maar zag een LMM op marktplaats staan voor een 940!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Op één tank hooguit 430 km.
- Intrappen koppeling poging tot afslaan.
- Stationair schommelend toerental.
- Inhouden bij stevig optrekken
Een tijd terug waren deze symptomen heel erg waarbij het lambda lampje vaak ging branden (meestal bij intrappen koppeling) en sloeg hij ook twee keer af. Na het resetten van de computer was het euvel min of meer verholpen en draaide hij weer redelijk rustig stationair. Wat me het meeste zorgen baart is het verbruik. Mijn topscore is 1 op 8.8 en dat heb ik gemeten bij alleen snelweg gebruik.
Hoe is de nieuwe LMM uiteindelijk bevallen?
Groet, Roderik