luchtmassameter 940 16V
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ben voor mijn 940 GLE 16V (B234F) op zoek naar een luchtmassameter (nr: 0280212016). Nu even mijn vraag of je deze beter nieuw kunt aanschaffen of dat een 2e handse ook zou kunnen volstaan? In het geval van een 'nieuwe' wat kost zo'n dingetje, en wat zou een 2e handse mogen kosten?
Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/17383" target="_blank">Hier staat er trouwens 1 te koop</a>, die had je al gezien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 
er staan 3 nummers op onder elkaar te weten:
 
BOSCH
262 04 3 A
0280212016
3517020
 
Ik hoop dat jij weet welk nummer van belang is?
 
Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er nog twee of drie in de schuurliggen, ik moet even kijken wat voor nummer ze hebben.Vooropgesteld dat het het juiste nummer is, kun je hem gerust proberen.
Ik vraag me alleen af, of het wel klopt dat er een 016 in zit, die volgens mij voor de 8-klepperts waren......Ik zal het eens nazien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Misschien dat daar het euvel zit? Skepp heeft nl. nogal de neiging als ik haar even wil doortrekken om bij 4000rpm even (flink) in te houden om er daarna als een speer vandoor te gaan. Maar ook als ik heel rustig rij (laag in toeren) heeft ze de neiging tot héél licht 'stotteren'..... Gisteren werd mij verteld dat het heel goed de LMM kan zijn, en ik begreep ook dat die er na 300.000KM nog wel eens mee op willen houden, ik sta nu op 321.000.... vandaar.Baseman schreef : 0280212016.
Ik vraag me alleen af, of het wel klopt dat er een 016 in zit, die volgens mij voor de 8-klepperts waren......
Maar als je zou willen kijken heel graag!
Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 
Uiteraard heb ik interesse, al is het alleen maar om te kijken of het van een 'andere' beter wordt! Maar weet jij of een wat een nieuwe zou kosten? én of het veel zaou uitmaken of ik er een nieuwe dan wel 2e handse in zet? Ik ben echt een leek op dat gebied hoor...
 
Gulle Groet en alvast bedankt voor de moeite,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Ik heb een selectief slecht geheugen, dus:) Waar kom je ook alweer vandaan, was het niet de kop van Noord-Holland?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar wat zou er gebeuren als die LMM gewoon kapot was?
 
Ik woon in Kolhorn, idd in de kop van Noord-Holland. Je hebt me ooit die verlichte electrischeraambedieningspaneeltjes gestuurd! Die trouwens perfect werken!!!
 
Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat wist ik nog wel, maar ik had geen idee waar ik het naartoe gestuurd had.Wel wist ik dat het niet b innen 6 euro 20 op gas te rijden was, anders hadden we elkaar wel gezien.Miquelangelo1969 schreef : Je hebt me ooit die verlichte electrischeraambedieningspaneeltjes gestuurd! Die trouwens perfect werken!!!
Defecte LMM? Mogelijke syptomen:
- Ik zou denken een behoorlijk hoger verbruik.
- Bokken bij snel optrekken, stilvallen bij vol gas.
- Motor loopt in zijn geheel slecht
- Stationairloop ontregeld, loopt mogelijk hoger stationair
- Afslaan bij intrappen koppeling
- Lambda lampje aan, code 1-2-1, 3-2-2 of 1-3-2
Als het met losgetrokken LMM niet anders rijdt als met aangesloten, dan doet de LMM zijn werk niet meer.Dit hoeft niet per sé aan de LMM te liggen, kan ook de bedrading erheen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





