Wat is er aan de hand met mijn 940??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 17:43 #1201381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Johan, dat was
Beste Johan, dat was inclusief het contactslot? We hopen inderdaad dat het probleem is verholpen, hoe is het anders mogelijk dat de toerentalmeter eerst uitslaat en vervolgens de motor stopt.
Bedankt iedergeval voor de reactie.
Mvrgr Ronald

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 17:48 #1201382 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Of nieuw

Jan-Willem schreef : Mocht het aan het contactslot liggen: in het verleden heb ik alle sloten van mijn 740 sedan vervangen door een goed setje van de sloop. Kun je dus zelf doen. Klusje van niets. Setje kostte geloof ik € 40,-

Maar voor ongeveer 80 euro (dacht ik) heb je een splinternieuw contactslot, gemaakt op jouw sleutelnummer, en kan je alle sloten laten zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 17:52 #1201383 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Johan

visser07 schreef : Beste Johan, dat was inclusief het contactslot?
Mvrgr Ronald

Als dit een reactie op mijn bericht over het slotensetje van de sloop is: ja dit was inclusief contactslot.
Als het voor Johan bedoeld was: let niet op mij
En € 80,- voor een nieuw contactslot is ook een goede optie als de rest nog goed is.
Succes,
Jan-Willem 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 18:02 #1201385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedkoop
EUR 80,00 voor een contactslot is niet duur, wij waren voor de 960 voor een portierslot passend op de rest van het set geloof ik al EUR 75,00 kwijt... en een originele sleutel EUR 65,00!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 18:43 #1201388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactslot

Eric Bakker schreef :

Jan-Willem schreef : Mocht het aan het contactslot liggen: in het verleden heb ik alle sloten van mijn 740 sedan vervangen door een goed setje van de sloop. Kun je dus zelf doen. Klusje van niets. Setje kostte geloof ik € 40,-

Maar voor ongeveer 80 euro (dacht ik) heb je een splinternieuw contactslot, gemaakt op jouw sleutelnummer, en kan je alle sloten laten zitten.

Voor een ieder die gereageerd heeft op het contactslot, dank jullie wel, het zou inderdaad niet duur zijn en als dat vervangen kan worden door mezelf scheelt dat een heleboel onderzoekskosten in de garage want daar lopen de werkplaats tarieven per uur echt wel lekker op en dan ga je zowieso de 80 euro voorbij.
Hij staat dan nu nog wel in de garage voor het kleppen stellen en motor afstellen, dus nog even geduld hebben.
Mvrgr Ronald

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 21:57 #1201408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactschakelaar
waar het meestal uit eindelijk om gaat is volgens mij de contactschakelaar die het leven laat, deze heb ik onlangs ook vervangen.
Vond het zelf het makkelijkste te doen met een korte niet te dik van uiteinde zijnde schroevedraaier met een vrij forse punt(het was overigens GEEN kruiskop). Om het mezelf makkelijk te maken heb ik de teller bak verwijdert zodat je er tien keer makkelijker bij kan. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 22:01 #1201409 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Effe checken

koiter schreef : EUR 80,00 voor een contactslot is niet duur,

Bij mij is bijna twee jaar terug het slot vervangen, en ik doe dit uit mijn geheugen, dus misschien zit ik er naast.
Voor de zekerheid moet je het natuurlijk eerst opvragen. Volgens mij bestaat het trouwens uit twee delen, het sleutelmechaniek en de electrische schakelaar erachter, en ik meen dat die apart te bestellen zijn. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 20:01 #1202737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactslot
Vandaag weer mijn volvo opgehaald na een hele grote reparatie. Nagenoeg nieuwe motor dus kan er weer voor 300.000 - 400.000 km tegenaan.
Maar het probleem is niet opgelost, er is wel een nieuw contactslot geplaatst, maar toch valt de motor nog steeds uit, is het dan toch de Hall-sensor?? Wie heeft hier ervaringen mee??
Graag zien wij reacties tegemoed.
Dank jullie wel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC