Past CC uit B6xx4 op B234F?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 22:12 #1200267 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Opgeruimd
Hallo Volvisti
Ik zou graag even willen gaan kijken of de hendel inderdaad dikker is. Helaas lijdt mijn moeder periodiek aan acute opruimwoede. Hij ligt in de garage. Maar ja, waar(in/op/bij)?
Ik denk wel dat je dezelfde hendel kunt gebruiken. Je zult alleen even uit moeten zoeken, wat er geschakeld moet worden en hoe.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 00:50 #1200295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmm
Misschien was ik wat onduidelijk maar ik heb dus de originele Volvo richtingaanwijzer zonder cc met daarachter een achteraf ingebouwd cc hendeltje van een niet Volvo cc. Mijn idee was om een Volvo richtingaanwijzer met cc in te bouwen en de niet Volvo cc daarop aan te sluiten voor het gemak om niet elke keer de linkerhand van het stuurwiel af te halen om de cc in te schakelen. Het niet Volvo cc hendeltje is niet beweegbaar en is vast gemonteerd je gebruikt alleen de set knop en het uit/decellerate/laatst ingestelde snelheid inschakelen schuifje.
Volgens mij is de originele Volvo cc richtingaanwijzer dikker aan het uiteinde omdat er een ronde knop zit om de cc in te schakelen(set speed) en zit er een schuifje op voor  resume/on/off.
correct me if i am wrong
mvg
Marcel 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 01:54 #1200298 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Simpel
Stekker in de draadboom model 1994 is mannetje, stekker aan de handel modeljaar 1995 is mannetje. Dat past dus niet zonder meer (maar is met tussenkabeltje nog wel tot werken te bewegen).
Verder is het model van de ogen van een rechte handel anders dan van een gebogen: moet namelijk aan een totaal andere (want verstelbare) stuurkolom gemonteerd. Net als bijvoorbeeld het stuurwiel niet uitwisselbaar is, omdat de stuuras een andere diameter heeft. Past gewoon niet: totaal ander model.
Computer gaat ook niet passen op een 940, omdat de 960 een plus/min schakelaar heeft, en de 940-draadboom die mogelijkheid niet kent. En omdat de draadboom voor een 960 er heel anders uit ziet (en voor zover ik weet bij alle 960-modellen voorbedraad is) dan voor een 740-940.
De 940-set is inderdaad een geheel zelfstandig systeem, waarbij ALLE onderdelen in de CC-set of de aansluitset opgenomen zitten. De HELE set van een 960 zal ongetwijfeld ook elders aan de praat te krijgen zijn, maar delen ervan zijn standaard in de 960 aanwezig, en worden daarom niet in de losse set geleverd. Dat is ook de reden, dat een 960 geen aansluitingsset kent: die is standaard al aanwezig. En aangezien de draadboom gewoon onderdeel van de hoofddraadboom is, is het allemaal wat minder eenvoudig over te zetten.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 02:10 #1200299 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klopt

Jachtgroen schreef : Volgens mij is de originele Volvo cc richtingaanwijzer dikker aan het uiteinde omdat er een ronde knop zit om de cc in te schakelen(set speed) en zit er een schuifje op voor resume/on/off.

Dat klopt. Dikker is overigens marginaal, de CC hendel wijkt niet echt veel van de stadaard af. Maar helaas gaat het idee van Bas om een andere reden niet zo goed op: de standaard hendel is "massief", d.w.z. heeft geen koker waar je draadje doorheen kunt frutten. En de vorm leent zich niet echt om 'm even uit te boren (maar ik vind het hier wel leuk om ongelijk te krijgen).
De CC handel van de 760/960 is veel dikker, maar dat is de niet-CC uitvoering ook. Volgens mij verschilt bij die typen de dikte helemaal niet, maar ik heb hier geen vergelijk liggen. En ik weet al helemaal niet of die misschien beiden hol zijn: ik heb alleen ooit een standaard hendel van een 740 gebroken....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 08:58 #1200308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compleet.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : De 940-set is inderdaad een geheel zelfstandig systeem, waarbij ALLE onderdelen in de CC-set of de aansluitset opgenomen zitten. De HELE set van een 960 zal ongetwijfeld ook elders aan de praat te krijgen zijn, maar delen ervan zijn standaard in de 960 aanwezig, en worden daarom niet in de losse set geleverd.

Okee, miscommunicatie.
Jij verdedigd je standpunt dat je delen van een CC niet kunt overzetten, wat klopt, helemaal eens.Ik denk alleen in complete sets, dat wil zeggen draadboom (!) computer, en de hendel en pompje. Dan maakt het niet uit waar je het in zet, de enige input-signalen zijn dan plus/min en snelheidsignaal. Of de wijzer past, is door de "uitprobeerder" wel te zien, neem ik aan (wel of geen knik)

Willem van Strik lidnr 328 schreef : En ik weet al helemaal niet of die misschien beiden hol zijn: ik heb alleen ooit een standaard hendel van een 740 gebroken....

Er zit achterop de hendel van de CC een schroefje, waarmee je het hele binnenwerk kunt verwijderen. Datzelfde schroefje zit ook op een niet-CC hendel.Ik heb ze beiden opengehad, ze zijn beiden hol. Ik kan me niet herinneren dat het me is opgevallen dat ze verschillend van maat zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 20:56 #1200383 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Intentie
Hallo Volvisti
Het ging mij om onderdelen van de cc, niet de hele cc. Ik heb namelijk uit een eerdere sloopactie van David Koiter een deel van een CC set over kunnen nemen. Maar het balgje bijvoorbeeld, zit er helaas niet bij.
Gisteren meldde David, dat een auto die hij op het oog had voor een nieuwe sloopactie helaas al aan iemand anders verkocht was. Dat was er een met 960-II/90 neus. Eventueel had ik daarvan enkele delen over willen nemen. Maar helaas.
Toch zou ik nog graag willen weten of er onderdelen zijn, die uitwisselbaar zijn. Ik heb het dus NIET over de schakelaar of de draadboom.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC