Past CC uit B6xx4 op B234F?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 00:05 #1065168 door Mathy van Nisselroy
Past CC uit B6xx4 op B234F? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Weet iemand of er bij de cruise control van een B6254 of B6304 onderdelen gebruikt worden, die ook bij de cruise control voor een B234F gebruikt worden?
Ik bedoel dan vooral het balgje, de schakelaars en de draadboom. En vooral niet het vacuumpompje en de computer.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 00:11 #1200188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Long time ago....
Hadden we lang geleden al niet eens vastgesteld, dat je maar 4 stukken van de CC moet hebben, en de rest aan te passen of bij te kopen is?
De computer met bijbehorende draadboomDe juiste hendelDe vacuumpomp
Dat zijn de belangrijkste dingen en voor de rest is het een VOLLEDIG OP ZICHZELF staand systeem.Het is, vanwege dat balgje aan een pomp een min of meer motortype-onafhankelijk systeem, dus in dat geval, zou het dus moeten passen.Ja, de beugel past niet, maar dat spreekt voor zich, er zit niet voor niets een verschil in de installatieset, die nog steeds in onderdelen te krijgen is bij de dealer.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 00:17 #1200190 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Balgje
Hallo Bas
Ik vermoed dat dat balgje met stangetje nu net het duurste onderdeel is dat ik nog nodig heb. Computer, vacuumpomp en de juiste handel heb ik al.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 00:20 #1200191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee joh.

Mathy schreef : Ik vermoed dat dat balgje met stangetje nu net het duurste onderdeel is dat ik nog nodig heb.

Dat balgje is universeel, want die zit in de CC set.De gaskabel niet, want die zit in de installatieset, net als de beugel.
Van beide heb ik nog ergens een prijsopgave, maar ik dacht dat ik het voor een bedrag van 16 euro wel mee vond vallen. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 01:17 #1200194 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tientjes
Hallo Bas

Baseman schreef : Dat balgje is universeel, want die zit in de CC set.
De gaskabel niet, want die zit in de installatieset, net als de beugel.
Van beide heb ik nog ergens een prijsopgave, maar ik dacht dat ik het voor een bedrag van 16 euro wel mee vond vallen.

Maar de B6xx4 heeft maar één setje en niet zoals bij alle andere model/modeljaar/motor combinatie twee setjes (basisset en installatieset). En of dus op de B6xx4 het juiste balgje zit is dus maar de vraag.
Maar goed, als ze echt maar een paar tientjes kosten ...
Helaas kon de vervanger van "mijn" magazijnman laatst de installatieset voor de B234F (3501 984) niet vinden in VIDA. Ik ben er dus ook nog niet achter, wat ik precies wel en niet nodig heb. Misschien moest ik "mijn" magazijnman maar eens mailen.
Groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 09:47 #1200204 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welke
Ten eerste: naar welk bouwjaar 960 kijk je? Uit ervaring weet ik, dat een CC van modeljaar 1995 NIET past op een 960 modeljaar 1994 (gezocht: computer en handel 1994). Bij beide modellen was de CC overigens volledig voorbedraad: de set zal geen draadboom bevatten.
Ook het richtinghandel past niet, dat is totaal anders bij een 960 dan bij een 940 (recht, andere aansluitingen). Mogelijk wel pas te maken door een eigen kabelboompje tussen te vlechten. Het balgje dat gebruikt is (rubber gedeelte) is wel hetzelfde, de beugel uiteraard weer niet. Bij de latere modellen (1995 ev) is de "computer" overigens enkel een relais, bij de eerdere modellen is het een losse module net als bij een 940 (maar niet dezelfde...)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 09:58 #1200205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leg eens uit?

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ten eerste: naar welk bouwjaar 960 kijk je? Uit ervaring weet ik, dat een CC van modeljaar 1995 NIET past op een 960 modeljaar 1994 (gezocht: computer en handel 1994).

Leg mij nou eens uit WAAROM het niet past, als je met de computer en de hendel (die beide passen en werken) in je hand naar een willekeurige 9-serie staat te kijken.
Wélke schroef/aansluiting/draadje/weet-ik-wat zit er niet, wat er wel moet zitten waarom het vervolgens NIET zou werken.
De CC-set van Volvo krijg ik nog werkend in een Fiesta ingebouwd(op de hendel na), dus ik snap het punt niet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 12:37 #1200223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere CC vraag
Ik heb wel cruise control maar helaas geen originele volvo cc, dus ik heb een extra hendel achter de richtingaanwijzer. En die extra hendel is de reden dat ik altijd met de linkerhand van het stuur af moet en niet met een vingerdruk de cc in kan schakelen. Zou het mogelijk zijn om de cc aan te sluiten op een volvo cc hendel zodat ik niet meer met de linkerhand van het stuur af moet?
mvg
Marcel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 12:59 #1200225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het wel.

Jachtgroen schreef : Zou het mogelijk zijn om de cc aan te sluiten op een volvo cc hendel zodat ik niet meer met de linkerhand van het stuur af moet?

Als beide systemen met dezelfde hoeveelhe4id draadje kunnen worden aangestuurd, wel.
Is het niet makkelijker (gezien de lastige verkrijgbaarheid van de losse CC-hendel) om het huidige systeem in de huidige hendel over te zetten?Het stuk hendel na de knik is helemaal leeg namelijk, me dunkt dat daar wel een schuifschakelaartje en een drukknop in te frommelen zijn, kun je altijd nog een originele bestellen.
Of denk ik nu te simpel? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 13:35 #1200228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic originele hendel
Ha Bas 
Volgens mij is de cc hendel een stuk dikker van de originele cc, de normale richtingaanwijzer is te dun volgens mij. Als de functies van de hendels overeenkomen kun je toch de draadjes aansluiten op de originele volvo hendel? En een cc hendel wordt nog wel eens aangeboden op marktplaats, ik heb geen haast maar het zou wel gemakkelijk zijn.
Misschien kunnen we een kijken Bas op een sleuteldag want jij hebt meer verstand van elektronica. Ik heb ook nog wat lampjes op het dashboard die het niet doen. Kom je ook naar Dordrecht? 
mvg
Marcel 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC