De olieschuit is getransformeerd.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb nog wel een setje gele liggen, die overigens in de mijne niet erg goed werkten (daarom dus vervangen door groene). Maar voor een testje is het misschien wel geschikt. En misschien lag mijn probleem toch aan de draadboom die tegelijkertijd is vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is wel een goed iedee, dan kan ik ook uitsluiten of het werkelijk aan de injectors licht, hoewel ik daar wel van uit ga.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Je hebt de lichtgroene injectoren, is het niet? Ik heb nog wel een setje gele liggen, die overigens in de mijne niet erg goed werkten (daarom dus vervangen door groene). Maar voor een testje is het misschien wel geschikt. En misschien lag mijn probleem toch aan de draadboom die tegelijkertijd is vervangen.
En ik heb inderdaad die lichtgroene injectors, maar de gele zijn toch meen ik voor de drie liter's...?
Maar toch vind ik het vreemd dat die grote blauwe kunstof ringen ontbreken, had jij die ringen wel Willem ?
Gr Bart.
- Marco
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Marco
- Nieuw lid
-
Heb zelf een 96-er 2.5 in mijn 960 vervangen door een 97-er 3.0. Had dit verschil tussen groene en gele injectoren dus al een keer eerder bij de hand gehad. Stond ook enigszins vreemd te kijken toen ik destijds twee setjes identieke injectoren voor me zag liggen.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Als ik het goed begrijp is het dus als volgt geweest in de NL markt (in modeljaren):Marco schreef : Enkel drie liters zijn er pas vanaf 97 geleverd (voor sommige buitenlandse markten is de 2.5 na 97 ook nog leverbaar gebleven).
1991-1994: 3.01995-1996: 3.0 en 2.51997-1998: 3.0
Is de 2.5 dus maar twee modeljaren geleverd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit heeft als resultaat dat het licht wiebelen van de motor stationair is verholpen, met andere worden, deze zogen dus valse lucht aan met als gevolg dat het blok heel licht bewoog, en vooral voelbaar was in de auto en niet zozeer te zien aan het blok zelf.
De oude ringen zijn in de loop der tijd ook hard en poreus geworden, dus meschien een goede tip om deze ook te vervangen als je bezig zou zijn met het vervangen van de vacuumslangen .
Ik kan ook nog melden dat het blok na al weer flink wat kilometers te hebben gereden nog steeds kurkdroog is, echt een opluchting want ik heb altijd eerst zo iets van eerst maar eens een tijdje aanzien of de boel ook droog blijft.

Gr Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb haar nu 10 dagen en het voelt aan of ik er al jaren in rondrij. Heerlijk, helemaal verslaafd!
Groetjes uit Zuid-Limburg,