De olieschuit is getransformeerd.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 11:48 #1198833 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welke?
Je hebt de lichtgroene injectoren, is het niet?

Ik heb nog wel een setje gele liggen, die overigens in de mijne niet erg goed werkten (daarom dus vervangen door groene). Maar voor een testje is het misschien wel geschikt. En misschien lag mijn probleem toch aan de draadboom die tegelijkertijd is vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 16:24 #1198852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep licht groen.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Je hebt de lichtgroene injectoren, is het niet? Ik heb nog wel een setje gele liggen, die overigens in de mijne niet erg goed werkten (daarom dus vervangen door groene). Maar voor een testje is het misschien wel geschikt. En misschien lag mijn probleem toch aan de draadboom die tegelijkertijd is vervangen.

Dat is wel een goed iedee, dan kan ik ook uitsluiten of het werkelijk aan de injectors licht, hoewel ik daar wel van uit ga.
En ik heb inderdaad die lichtgroene injectors, maar de gele zijn toch meen ik voor de drie liter's...?
Maar toch vind ik het vreemd dat die grote blauwe kunstof ringen ontbreken, had jij die ringen wel Willem ?
Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 20:31 #1198876 door Marco
Beantwoord door Marco in topic vanaf 96
Dit onderscheid is vanaf 96 komen te vervallen. Alle b6xx4 motoren hebben toen gele/oranje injectoren gekregen. Daarvoor was inderdaad groen voor de 2.5 en geel voor de 3.0 uitvoeringen. Het latere injector Partnr is 1275194. Welke Willem dus nu heeft is snel genoeg te zien, staat op de zijkant van de injector.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 06:39 #1198906 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Yep
Ik moet ze nog opzoeken (nu even geen tijd voor) maar vermoed dat ik het latere type heb, vanaf 1996. Overigens, vanaf 1996 zijn uitsluitend drieliters geleverd, en ook zit er vanaf dat jaar een geheel andere ontsteking/computer/draadboom op, namelijk motronic 4.4 in plaats van motronic 1.8. Vandaar ook dat ik me afvraag, of het gele type werkt op een 2,5.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 15:10 #1198928 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Niet helemaal
Enkel drie liters zijn er pas vanaf 97 geleverd (voor sommige buitenlandse markten is de 2.5 na 97 ook nog leverbaar gebleven). In 96 zijn gewoon nog 2.5 motoren met de nieuwe gele injectoren (1275194) en het 4.4 motronic in Nederland geleverd. Met het nieuwe 4.4 motronic was de introductie van de OBD2 in de 960 series een feit.
Heb zelf een 96-er 2.5 in mijn 960 vervangen door een 97-er 3.0. Had dit verschil tussen groene en gele injectoren dus al een keer eerder bij de hand gehad. Stond ook enigszins vreemd te kijken toen ik destijds twee setjes identieke injectoren voor me zag liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 16:51 #1198933 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic 6 cylinders

Marco schreef : Enkel drie liters zijn er pas vanaf 97 geleverd (voor sommige buitenlandse markten is de 2.5 na 97 ook nog leverbaar gebleven).

Als ik het goed begrijp is het dus als volgt geweest in de NL markt (in modeljaren):
1991-1994: 3.01995-1996: 3.0 en 2.51997-1998: 3.0
Is de 2.5 dus maar twee modeljaren geleverd? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 17:31 #1199208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch niet helemaal voor niets geweest
Het vervangen van de toevoerslang heeft toch weer iets positiefs opgeleverd, bij het vervangen leek het mij goed om ook meteen de rubber O-ringen van de injectors te vervangen.
Dit heeft als resultaat dat het licht wiebelen van de motor stationair is verholpen, met andere worden, deze zogen dus valse lucht aan met als gevolg dat het blok heel licht bewoog, en vooral voelbaar was in de auto en niet zozeer te zien aan het blok zelf.
De oude ringen zijn in de loop der tijd ook hard en poreus geworden, dus meschien een goede tip om deze ook te vervangen als je bezig zou zijn met het vervangen van de vacuumslangen .
Ik kan ook nog melden dat het blok na al weer flink wat kilometers te hebben gereden nog steeds kurkdroog is, echt een opluchting want ik heb altijd eerst zo iets van eerst maar eens een tijdje aanzien of de boel ook droog blijft.
 
Gr Bart 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 18:56 #1199216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.5 in 1997
Mijn 965 is van modeljaar 1997 (letter V in VIN) en heeft motorcode B6254S. Voor de 960 is 1997 een heel kort modeljaar omdat eind 1996 de V90 de 960 kwam aflossen. Misschien is dat het moment waarop de 2.5 liter verdween?
Ik heb haar nu 10 dagen en het voelt aan of ik er al jaren in rondrij. Heerlijk, helemaal verslaafd!
Groetjes uit Zuid-Limburg,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD