Koeling en verbruik 960 3.0, mogelijk probleem?

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 16:35 #1194477 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Niet veel

Hans L schreef : Wat kost eigenlijk een nieuwe termostaat?

Volgens mij rond de 10 Euro. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 16:37 #1194478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic THX!
Ok heren, bedankt voor de prijs. Ik heb de bestelling geplaatst bij de leverancier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 20:43 #1194610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic morgen en woord van dank
Morgen gaat er bij ook maar een nieuwe thermostaat in, ben zeer benieuwd naar het resultaat. Dank overigens voor de attente leden (Willem van Strik) die mij er van doordrongen dat er wellicht iets aan de hand zou kunnen zijn. Mooie club is dit toch. Groetz, Tom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 20:15 #1194754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thermostaat
geplaatst, appeltje eitje zogezegd. Mooi klusje, dat ik onder leiding van mijn zoon gemakkelijk heb kunnen doen !!! Hier spreekt ook de vaderlijke trots, laat  dat duidelijk zijn. Groetz, Tom (lidnummer 442 bj 1961) en Bas (nog geen lid - hoop doet leven... -, bj 1994).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 22:04 #1194781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En?
En is het resultaat zichtbaar/voelbaar/meetbaar?
Ik ben even benieuwd aangezien ik met het zelfde euvel zit. Vandaag maar even een afspraak gepland voor komende week.
Groeten Rik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 22:28 #1194788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic resultaat

Vliegende Hollander schreef : En is het resultaat zichtbaar/voelbaar/meetbaar?
Ik ben even benieuwd aangezien ik met het zelfde euvel zit. Vandaag maar even een afspraak gepland voor komende week.
Groeten Rik

volgt morgen, ik kan vanavond niet weg (vriendin is aan het reunie-voorbereiden in de kroeg...) zoonlief is dan wel 14, maar dochterlief is nog wat jonger, en dochtertje van mijn vriendin in pas 3 turven hoog.  Maarre het klusje stelt echt niets voor, twee schroeven los, nieuwe thermostaat erin, twee schroeven vast en een beetje koelvloeistof bijvullen. 5 minuten, dan heb je het wel gehad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 20:04 #1195259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
Vandaag de thermostaat vervangen. Temperatuurmeter ging bij de eerste rit veel sneller naar bedrijfstemperatuur. Volgens mij gaat het dus goed. Tank weer afgevuld, dus ik ben benieuwd naar m'n verbruik de eerst volgende keer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 20:15 #1195260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic resultaten

Vliegende Hollander schreef : En is het resultaat zichtbaar/voelbaar/meetbaar?
Groeten Rik

Van de brandstof consumptie nog geen idee, maar de de temperatuurmeter gaat veeeeeel sneller naar de het middel van de schaal. Dit lijkt er dus op te duiden dat hier de goede beslissing genomen is. Zodra het verbruik bekend is zal  ik dat ook nog even publiceren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 20:14 #1197740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik
De eerste meetresultaten zijn bekend. Ik zit nu op 1 op 8,5 / 1 op 9. Begint er op te lijken. Het zijn wel de wat langere afstanden. Wat is er gebeurd: thermostaat vervangen, koelsysteem gesloten (had lekkage), product toegevoegd aan de brandstof om de motor te reinigen. Blijkbaar heeft het gewerkt. De volgende stap is de motor geheel van nieuwe koelvloeistof te voorzien en vooraf met water de reinigen (zie <a href="/node/16292" target="_blank" title="koelvloeistof">dit</a> draadje). Ben benieuwd. Iemand nog tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 20:37 #1197743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook verbruik
Mijn Black Pearl consumeert zo ongeveer hetzelfde inmiddels, ik beschouw dit als aanvaardbaar. Ze is overigens inmiddels voorzien van een prachtige G3 installatie, de eerste halve tank leeggereden met als resultaat een LPG consumptie van 1;6.5. Lijkt mij ook niet verkeerd. De langere termijn zal uitwijzen of het wellicht nog iets zal verbeteren, ook door de zuiverdere metingen die je dan kan doen. Zal binnenkort een uitgebreide fotosessie plaatsen, want in ben danig onder de indruk van de installatie. De interieurtemperatuur blijft tobben overigens, ik ga me maar eens bezighouden met de airco-unit, misschien liggen er wat draden of slangen los. Hoop niet dat de thermostaat in de unit het heeft begeven, want een nieuwe kost euro 740,== bruto/excl. BTW...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC