Uitlaatspruitstuk pakkingen vervangen: Tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 08:42 #1191256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn kluppie
Heren, dank!  Kunnen wij het maken?
NOU EN OF!
Willem, Toon, we spreken af via prive mail.
Mijn kluppie...........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 08:07 #1201327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelukt!
Zo, het is gelukt! Gisteravond zijn Willem van Strik en ik bezig geweest om de pakkingen te vervangen (hoewel, Willem heeft het eigenlijke sleutelwerk gedaan en ik heb wat gereedschap aangegeven) en zeven tapeinden kwamen zomaar uit het blok. Eentje is bijven zitten, maar dat was een goede, dus die is ook niet vervangen. Pakkingen en bouten zijn allemaal nieuw.  in februari begonnen met WD-40 te spuiten en dat een keer of zes herhalen heeft prima gewerkt! Voor de reparatie leek het of de kleppen gesteld moesten worden, maar dat waren dus plofjes uit een lekke uitlaatpakking. Verder kwam er af en toe een stinkluchtje de cabine in en dat is nu ook opgelost.
Willem bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 09:43 #1201338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
dat het allemaal gelukt is en handig dat een ander de tips ook kan lezen.|Mijn uitlaatspruitsuk pakkingen zijn onderweg met de post samen met 1 klepsteelplaatjedus als die binnen zijn kan ik het ook eens proberen.Bij mij is van de de eerste cilinder de pakking lek en het klinkt ook een beetje als een tikkendlager of een klep.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 13:22 #1201367 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Handschoenen
Gezien het weer van gisteren, hebben we maar niet gewacht op die koude motor. Gewoon gaan schroeven, terwijl de motor nog warm (en spruitstuk heet) was. Als je een beetje oplet, dan gaat dat nog heel prima: geen verbrandingen opgelopen.

Wel bleek een stel lashandschoenen heel handig, om het spruitstuk los te trekken toen eenmaal de moeren allemaal los waren.

Verder hebben we geconstateerd, dat het hitteschildje ook wel z'n beste tijd had gehad: daarvoor bestelt Eric dus nog een vers exemplaar.

Bij het inspuiten zowel de spruitstukmoeren zelf, als de boutjes (4) van het hitteschild vooraf insproeien. En verder is het handig, om vooraf te bekijken of je de juiste maat doppen hebt: dat hitteschildje zat met een vreeemde afwijkende maat vast.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC