B28E 1982 draait ca. 1 minuut en valt dan plots uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 12:08 #1063860
door V700 register
B28E 1982 draait ca. 1 minuut en valt dan plots uit is gemaakt door V700 register
Toen ik laatst mijn 760 uit 1982 startte, liep deze even op 5 cilinders, of nog minder(?), na een controle van de ontsteking bleek een bpougiekabel niet goed contact te maken. Vervolgens liep de motor weer goed.
Goed, totdat deze na een ongeveer een minuut plots uitvalt. Ik heb al een andere bobine geptrobeerd, in verband met een interne breuk, maar dit heeft niet geholpen. Ook heb ik veel kabels rond de ontsteking gecontroleerd op breuken e.d.
Ik kom nu aan bij de powerstage, kastje bij de ontsteking, waar ik niets aan kan ontdekken. Kan dit kapot zijn gegaan door het draaien van de motor op 5 cilinders?? Ik heb nog zo'n kastje liggen, maar voor dat ik dat misschien sloop,
even jullie ideeën hierover.
Alvast bedankt,
Philip
Goed, totdat deze na een ongeveer een minuut plots uitvalt. Ik heb al een andere bobine geptrobeerd, in verband met een interne breuk, maar dit heeft niet geholpen. Ook heb ik veel kabels rond de ontsteking gecontroleerd op breuken e.d.
Ik kom nu aan bij de powerstage, kastje bij de ontsteking, waar ik niets aan kan ontdekken. Kan dit kapot zijn gegaan door het draaien van de motor op 5 cilinders?? Ik heb nog zo'n kastje liggen, maar voor dat ik dat misschien sloop,
even jullie ideeën hierover.
Alvast bedankt,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 12:18 #1191030
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic euh,...
Als hij uitvalt draait dan de benzine pomp ( onder de stoel ) wel gewoon door?
Ik denk nl. aan het brandstof relais.
Ook moet je even naar het kabeltje kijken die van de ontstekingsmoduul naar de stroomverdeler gaat.En dan met name bij de ingang van de stroomverdeler.Is deze nog heel? geen breukjes?

Ik lees het vanavond wel t,is nu te mooi weer om achter de computer te gaan zitten ....

P.s Van welk maand is de limo?

Ik denk nl. aan het brandstof relais.
Ook moet je even naar het kabeltje kijken die van de ontstekingsmoduul naar de stroomverdeler gaat.En dan met name bij de ingang van de stroomverdeler.Is deze nog heel? geen breukjes?

Ik lees het vanavond wel t,is nu te mooi weer om achter de computer te gaan zitten ....

P.s Van welk maand is de limo?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 12:26 #1191032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofpomp blijft gewoon
brandstofpomp blijft gewoon doorlopen, en ik heb de impulsgever onder de verdelerkap doorgemeten, en deze had de juiste weerstandswaarde, bij dit meten wat aan de kabel gerommeld, maar er gebeurde niets bijzonders, zal het wel nog eens
goed bekijken, of toch niet een stuk isolatie mist ofzo.
Auto is trouwens op 26 mei 1982 in duitsland geregistreerd, ik weet geen productiemaand ofzo
Gegroet,
Philip
goed bekijken, of toch niet een stuk isolatie mist ofzo.
Auto is trouwens op 26 mei 1982 in duitsland geregistreerd, ik weet geen productiemaand ofzo
Gegroet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 14:45 #1191041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stap voor stap!
Stap voor stap nagaan op basis van je electrische schema is een goede aanpak. Kijk welke sensoren informatie naar je ontstekings/brandstofcomputer sturen. Zo kun je acterhalen wat eventueel een storingsveroorzaker kan zijn. Voorbeeld: als je temperatuursensor op het blok een fout signaal ("ik denk dat de motor koud is en ik wil dat er meer brandstof wordt ingespoten") afgeeft, dan zal de motor veel te rijk gaan lopen en wellicht verzuipen en daardoor afslaan.
Groeten, Lieme Huib
Groeten, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 17:15 #1191049
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat stap voor stap is
Dat stap voor stap is natuurlijk een goed idee, maar zelfs met de koude start injector los gebeurt nog steeds hetzelfde, het ruikt ook niet verschrikkelijk sterk naar benzine...
Je kunt gewoon gaan rijden, hij rijdt dan soepel, je kunt m zonder gestotter laten rijden, de motor houdt niet in, en dan plots.... valt ie uit.
Ik vermoed een fout in de ontsteking. Je begint te rijden, alle delen zijn ''koud''. Je gaat rijden, bepaalde delen worden warm(er), als bv de bobine inwendig doorslaat, wordt ie daar steeds heter, zet uit van binnen, en er is geen contact meer. Dit misschien ook voor de ''computer'' (powerstage) die warm wordt, daar waar een breuk in het circuit is zet ie met warm worden uit, waardoor een contact verbroken wordt.
Het is zo vreemd dat ie de eerste minuut perfect rijd, als de startinjector aan zou blijven zou ie meteen al niet goed lopen (motor was namelijk al behoorlijk op temperatuur).
Ik hoor t wel
gegroet,
philip
Je kunt gewoon gaan rijden, hij rijdt dan soepel, je kunt m zonder gestotter laten rijden, de motor houdt niet in, en dan plots.... valt ie uit.
Ik vermoed een fout in de ontsteking. Je begint te rijden, alle delen zijn ''koud''. Je gaat rijden, bepaalde delen worden warm(er), als bv de bobine inwendig doorslaat, wordt ie daar steeds heter, zet uit van binnen, en er is geen contact meer. Dit misschien ook voor de ''computer'' (powerstage) die warm wordt, daar waar een breuk in het circuit is zet ie met warm worden uit, waardoor een contact verbroken wordt.
Het is zo vreemd dat ie de eerste minuut perfect rijd, als de startinjector aan zou blijven zou ie meteen al niet goed lopen (motor was namelijk al behoorlijk op temperatuur).
Ik hoor t wel
gegroet,
philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 17:19 #1191050
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alarm? startonderbreker?
Zit er een alarm in ?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 17:26 #1191052
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, geen startonderbreker
Nee, geen startonderbreker en geen alarm... dat zijn idd wel dingen die het goed kunnen verzieken, maar dat heeft die van mij dus niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 20:41 #1191081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactslot
Friemelen met de sleutel tijdens de "storing"?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 21:59 #1191102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles uitsluiten
Dag Philip,
Stap voor stap, gaf ik al aan. Het electrische schema nalopen op de verbanden tussen de signaalgevertjes en de computer.
Als dat niet tot resultaat leidt, dan verdenk ik (inmiddels zelf door schade en schande wijs) de kabelboom in je motorcompartiment. Ik weet dat op dit moment de kabelbomen in de modeljaren 1985, 1986 en 1987 zeer verdacht beginnen te worden. De isolatie van de draadjes in die kabelbomen vergaan door de tijd en de inwerking van het soepje van water met olie/vet. Jouw modeljaar heb ik nog niet als zodanig gezien, maar je weet maar nooit. Vooral "onverklaarbare" storingsmomenten leiden tot verdachtmaking van die kabelboom, vandaar dat je eerst stap voor stap de signaalgevers zou moeten controleren.
Groeten,
Lieme Huib
Stap voor stap, gaf ik al aan. Het electrische schema nalopen op de verbanden tussen de signaalgevertjes en de computer.
Als dat niet tot resultaat leidt, dan verdenk ik (inmiddels zelf door schade en schande wijs) de kabelboom in je motorcompartiment. Ik weet dat op dit moment de kabelbomen in de modeljaren 1985, 1986 en 1987 zeer verdacht beginnen te worden. De isolatie van de draadjes in die kabelbomen vergaan door de tijd en de inwerking van het soepje van water met olie/vet. Jouw modeljaar heb ik nog niet als zodanig gezien, maar je weet maar nooit. Vooral "onverklaarbare" storingsmomenten leiden tot verdachtmaking van die kabelboom, vandaar dat je eerst stap voor stap de signaalgevers zou moeten controleren.
Groeten,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2008 09:45 #1191137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Computer?
De oer 760 heeft geen computer.
Pas halverwege 1983 hebben ze zo,n onding geplaats.
Maar die kabelboom is een hele goede !!!Ook Slurpjes kabelboom was vergaan (uiteraart op tijd vervangen) Kijk deze ook maar eens heel goed na....
Heb je een automaat of een schakel?

Pas halverwege 1983 hebben ze zo,n onding geplaats.
Maar die kabelboom is een hele goede !!!Ook Slurpjes kabelboom was vergaan (uiteraart op tijd vervangen) Kijk deze ook maar eens heel goed na....
Heb je een automaat of een schakel?

Moderators: Jerry Stam