Kat leegkloppen, hoe zijn de ervaringen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2008 17:11 #1190536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kat
Mijn kat ligt al jaren in de zak. Betrof in eerste geval een B280F. Heb deze er uit geklopt maar gaf een irritant blikkerig geluid. Later de hele kat door een pijp vervangen (is een standaard Volvo onderdeel). Resultaat: blikkerig geluid weg. Heb niet veel of geen vermogenswinst kunnen waarnemen, maar de uitlaatgassen stromen nu in iedergeval netjes doorheen de uitlaat (minder heet uitlaatspruitstuk en kleppen kan nu het geval zijn).
De B230F van mijn ex heeft ook geen kat meer ontdekte ik een tijd geleden. Deze was leeggeklopt. Ik bemerkte geen hinderlijke blikkerige toon bij de B230F (is ook een kleine kat).
Katten hebben niet het eeuwige leven en de werking neemt op gegeven moment af. Bovendien zag ik bij het leegkloppen van 1 van de katten dat de honingraatstructuur hier en daar dichtgeslibt was; aan elkaar gesmolten leek het.... Niet bevordelijk voor de luchtstroom.
De B280F betrof van 1990 (U9), en kwam zonder kat, met Volvo pijp door de APK op benzine. Als je twijfelt neem je voor de APK stiekem ergens een klein vacuumslangetje los maar het bleek niet nodig.
Robert
De B230F van mijn ex heeft ook geen kat meer ontdekte ik een tijd geleden. Deze was leeggeklopt. Ik bemerkte geen hinderlijke blikkerige toon bij de B230F (is ook een kleine kat).
Katten hebben niet het eeuwige leven en de werking neemt op gegeven moment af. Bovendien zag ik bij het leegkloppen van 1 van de katten dat de honingraatstructuur hier en daar dichtgeslibt was; aan elkaar gesmolten leek het.... Niet bevordelijk voor de luchtstroom.
De B280F betrof van 1990 (U9), en kwam zonder kat, met Volvo pijp door de APK op benzine. Als je twijfelt neem je voor de APK stiekem ergens een klein vacuumslangetje los maar het bleek niet nodig.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2008 00:46 #1190708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik hou me dus maar niet in...
Als mijn kat knettert zal ik rap moeten gaan blussen! Overigens kan ik hem ook laten blaffen... Maar da's maar éénmalig.
Een kat heeft 7 levens, geldt dat dan voor alle katten?
Holle katten klinken het hardtsttt?
En gaan we een dichtgeslibte kat ook opereren (zeker teveel vette rollade's op)?
Affijn, 't wordt wellicht wat flauw... Maar, voor de liefhebbers, ik heb wel een Kat met inhoud, dat dan weer wel.
Truste.
Maurits

Een kat heeft 7 levens, geldt dat dan voor alle katten?
Holle katten klinken het hardtsttt?
En gaan we een dichtgeslibte kat ook opereren (zeker teveel vette rollade's op)?
Affijn, 't wordt wellicht wat flauw... Maar, voor de liefhebbers, ik heb wel een Kat met inhoud, dat dan weer wel.
Truste.
Maurits

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2008 00:20 #1190792
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Een kat, klop en de kater
Hallo Volvisti
Ik heb vanmiddag nog mogen aanschouwen hoe de ene kat de andere probeerde leeg te kloppen. Alhouwel, leegkloppen is misschien niet het juiste woord. Zoals een echte kat betaamt, kreeg ie een kat terug ... of eigenlijk klop dus.
groetjes
Mathy
Ik heb vanmiddag nog mogen aanschouwen hoe de ene kat de andere probeerde leeg te kloppen. Alhouwel, leegkloppen is misschien niet het juiste woord. Zoals een echte kat betaamt, kreeg ie een kat terug ... of eigenlijk klop dus.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2008 09:01 #1190902
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsss
Kattig hoor!
Moderators: Jerry Stam