Welke motorolie in een 960?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geldt dit ook voor de 4 cilindermotoren met hydraulische klepstoters? Bv. B204GT en B234F?960 estate 1996 schreef : Minerale olie wordt sterk afgeraden bij motoren met hydraulische klepstoters.
Dan weet je zeker dat de kleppen tikken bij koude start.
Ik blijf bij 1/2 synth. 10W40.
Perfect en geen getik.
(Frits die helaas de Shell- Texaco boeken nu niet kan vinden)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Is er iemand die er meer van weet?
Groeten.Hedwig
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Het gevolg daarvan kan inderdaad zijn, dat de afdichtingen gaan zweten: dat is dan een duidelijk teken dat die afdichtingen om te beginnen niet in de staat waarin waarin ze behoren te zijn. Oftewel, je wordt harder met de neus op noodzakelijk onderhoud gedrukt, maar bij een goed onderhouden motor zal er geen enkel probleem zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
en bij de eerste beurt weer vervangen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Volgens hun aangeven en ervaring kan het geen kwaad, wel raad ik je aan om wat zorgvuldiger het oliepeil in de gaten te houden (wel bijvullen met volsyntheet!) en de eerstvolgende oliewissel wat sneller te doen dan volgens de voorschriften zou moeten. Zeg 10.000 km in plaats van de normale 15.000. Haal je dat niet in een jaar, dan uiteraard volgend jaar weer verversen.
Je hebt een (kleine) kans op wat extra lekkage, al weet ik niet of je die seal-conditioner toevoeging nog hebt gebruikt (dat kan dat effect wat verminderen), vandaar het peil even extra in de gaten houden. Ik zie geen enkele noodzaak om de olie gelijk te verversen, daarvoor waren de antwoorden van Schaap te duidelijk doordacht en positief.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Willem ,Willem van Strik lidnr 328 schreef : Rudiger, je zult je vast herinneren dat ik al tijdens de sleuteldag sceptisch was. De man achter de balie waarmee we discussieerden, vertelde ook, dat Schaap in eerste instantie dezelfde twijfels had, en dat ze het specifiek voor de oudere motoren nog eens nagevraagd hadden.
Ja dat weet ik nog, dat je sceptisch was, vandaar, staat ook bij de terugblik sleuteldag Emmeloord. In ieder geval met mijn vorige olie heb ik 10.000 km gereden, nooit bijgevuld en er was slechts 1/2 litertje weg. Oliepeil stond in het midden tussen MIN/MAX. Dus ja dat wil ik graag zo houden natuurlijk. Ik heb de Volvo nu 8 maanden en heb circa 13000 km gereden. dus over maximaal een half jaartje is het dan weer tijd voor een oliewissel. Het plan is om dit jaat wel met de auto op vakantie gaan en het liefst met het bootje erachter en dan zal het nog sneller gaan. Maar ja dan moet EERST die storing <a href="/node/15063"><klik></a> eens opgelost zijn...
Bedankt voor de reacties zowel hier als via pb !
GRoet Rudiger