druk op injectorrail
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2007 14:33 #1186834
door V700 register
uiteraard klopt het dat je inderdaad even uit moet kijken met de O ringen en dat niet alle injectoren even gemakkelijk gaan, en de spanbandjes neem ik aan dat dit inmiddels algemeen bekend is domdat nieuwe borgveren niet verkrijgbaar zijn, althans het is mij niet gelukt en dit is een prima oplossing.
e.e.a wil nog niet zeggen dat het een zeer ingewikkelde klus, maar ik neem aan dat iemand die dit doet wel vaker aan zijn auto sleutelt en ook zeker dit weet op te lossen, want het viel mij toen allemaal erg mee
 
veel succes ermee
en in ieder geval goede feestdagen en veel rijplezier met de 940
 
roel
Beantwoord door V700 register in topic reactie niet zo simpel
uiteraard klopt het dat je inderdaad even uit moet kijken met de O ringen en dat niet alle injectoren even gemakkelijk gaan, en de spanbandjes neem ik aan dat dit inmiddels algemeen bekend is domdat nieuwe borgveren niet verkrijgbaar zijn, althans het is mij niet gelukt en dit is een prima oplossing.
e.e.a wil nog niet zeggen dat het een zeer ingewikkelde klus, maar ik neem aan dat iemand die dit doet wel vaker aan zijn auto sleutelt en ook zeker dit weet op te lossen, want het viel mij toen allemaal erg mee
 
veel succes ermee
en in ieder geval goede feestdagen en veel rijplezier met de 940
 
roel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2007 14:39 #1186836
door Timen Smit
De druk blijft gewoon op de benzinerail staan. De druk zal alleen wegvallen wanneer er lekkage is in het systeem. Na verloop van tijd zal de druk door deze lekkages wel wegebben. Ik meen dat de druk van ong. 3 bar toch minstens 20 min. moet blijven staan nadat de motor is stilgezet.
Beantwoord door Timen Smit in topic De druk blijft
FransS schreef :
Na doorlezen van allerlei info over injectoren en de rail waaraan ze zitten, is me één ding nog steeds niet duidelijk. Blijft de druk van 3 bar nou wel of niet aanwezig als de auto geparkeerd staat?
 
Frans
De druk blijft gewoon op de benzinerail staan. De druk zal alleen wegvallen wanneer er lekkage is in het systeem. Na verloop van tijd zal de druk door deze lekkages wel wegebben. Ik meen dat de druk van ong. 3 bar toch minstens 20 min. moet blijven staan nadat de motor is stilgezet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2007 18:56 #1186864
door F.P.A.M. Schmiermann
Bedankt voor deze info Timen, dat betekent dat ik ook de drukregelaar niet uit mag sluiten. Ik ben ondertussen bang dat het hele startprobleem een combinatie kan zijn van problemen, veroorzaakt door aan de ene kant aanslag van benzine gom/gum/of hoe noem je zoiets en aan de andere kant wat lekkage in de lpg injectoren. Ik zal beide mogelijkheden in ieder geval verder uitzoeken (en onderwijl even kijken naar de genoemde temp sensor). Ik kan weer aan het werk...
Frans
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Aha, dus toch...
Bedankt voor deze info Timen, dat betekent dat ik ook de drukregelaar niet uit mag sluiten. Ik ben ondertussen bang dat het hele startprobleem een combinatie kan zijn van problemen, veroorzaakt door aan de ene kant aanslag van benzine gom/gum/of hoe noem je zoiets en aan de andere kant wat lekkage in de lpg injectoren. Ik zal beide mogelijkheden in ieder geval verder uitzoeken (en onderwijl even kijken naar de genoemde temp sensor). Ik kan weer aan het werk...
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2012 15:02 #1375067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG3 koude start probleem.
Hallo Frans,
Heb je al inmiddels een oplossing gevonden voor je probleem?
Ik heb het zelfde probleem met mijn 940 uit 1996. Behalve het optstart probleem rijdt hij als een zonnetje. En eenmaal warm start de motor perfect. Zou dit kunnen betekenen dat er geen lekage is van de injectoren. Want ik neem aan dat als de gas injectoren lek zijn dat hij dan ook moeite zal hebben met het opstarten ook met een warme motor. En zo als gezegd als de motor eenmaal warm is heeft hij nergens problemen mee.
Grt, Cako940
Heb je al inmiddels een oplossing gevonden voor je probleem?
Ik heb het zelfde probleem met mijn 940 uit 1996. Behalve het optstart probleem rijdt hij als een zonnetje. En eenmaal warm start de motor perfect. Zou dit kunnen betekenen dat er geen lekage is van de injectoren. Want ik neem aan dat als de gas injectoren lek zijn dat hij dan ook moeite zal hebben met het opstarten ook met een warme motor. En zo als gezegd als de motor eenmaal warm is heeft hij nergens problemen mee.
Grt, Cako940
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 20:40 #1375273
door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Probleem was weg, is weer terug
Na vervangen van twee LPi injectoren was het startprobleem opgelost. Erg lang heeft het plezier niet geduurd, want nu moet ik alweer enige tijd flink lang starten voordat de motor op eigen kracht aan de gang gaat. Nu weet ik vrijwel zeker dat de andere twee injectoren aan de beurt zijn. Waarschijnlijk gaat dat volgende wk gebeuren.
Overigens gaat het starten moeizamer naarmate de motor langer stilstaat. Logisch, aangezien de injectoren over de tijd steeds meer LPG lekken die vervolgens weer uit de motor 'gepompt' moet worden voordat deze aanslaat. Bij mij gaat het starten nog steeds acceptabel als de motor zo'n half uur stil heeft gestaan. Na een uurtje of twee is de starttijd niet meer acceptabel (meer dan 30 sec). Na een paar dagen stilstaan gaat het weer. Dan is de LPG blijkbaar weer weggelekt.
Ik raad je dus aan wel de LPi njectoren te controleren op lekken.
Groeten,
Frans
Overigens gaat het starten moeizamer naarmate de motor langer stilstaat. Logisch, aangezien de injectoren over de tijd steeds meer LPG lekken die vervolgens weer uit de motor 'gepompt' moet worden voordat deze aanslaat. Bij mij gaat het starten nog steeds acceptabel als de motor zo'n half uur stil heeft gestaan. Na een uurtje of twee is de starttijd niet meer acceptabel (meer dan 30 sec). Na een paar dagen stilstaan gaat het weer. Dan is de LPG blijkbaar weer weggelekt.
Ik raad je dus aan wel de LPi njectoren te controleren op lekken.
Groeten,
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam