Hydraulische klepstoter lijkt te tikken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 15:33 #1186257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tikken kleppen

het vuil in de hydraulische klepstoters kan je wegkrijgen, door een liter olie uit je blok te halen, en daarna weer af te vullen

met ATF olie voor automatische bakken.

hier rij je dan ongeveer 300 km mee rond, en daarna verversen met normale olie.

de atf olie heeft een sterk zuiverende werking. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 21:49 #1186489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuiverende werking

'Zuivert' het ook het (beschermende) kool op de zuigers en kleppen? Dat wil ik namelijk niet hebben. Ik ben toch een beetje voorzichtig met dit soort middelen omdat het waarschijnlijk ook ruimte creëert op plekken waar het beter is dat het niet gebeurd. Vandaar mijn vraag of er naast Eric nog meer mensen tevreden zijn over een ATF of Forté behandeling?

Groet,

Jan-Willem

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 22:21 #1186494 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Inderdaad

ben ik de man met de sigaar en het tarwegele olie-stel met Ster ( beter een ster op je neus dan een ster in je ruit) die bij jouw buurman samen met zijn mede bestuursleden kwam vergaderen.

Er komen nog sleuteldagen bij Jan Rooijens in Zaltbommel ( exacte datum moet nog afgesproken worden maar reken op eind januari), bij Volvo dealer Schaap en natuurlijk Carlo . Houdt de Factor goed in de gaten en de definitieve data komen ook nog op de agenda. Maar door organisatorische redenen kon ik met Jan Rooijens en Carlo nog geen exacte datum afspreken. Maar het komt goed.

Overigens is dat tikken bij de zespitters mij onbekend. Mijn eerste s90 had daar ook boven de 200000km geen last van en gelukkig mijn huidige s90 ook niet.(186000km) Maar ik denk ook dat het met dichtslibben van de oliekanaaltjes te maken heeft. Zelf zou ik gewoon een paar keer om de 5000km verversen en kijken of dat helpt. Want met die ATF olie maakt je ook allerlei andere vervuiling in de motor los.( er kunnen zelfs grotere stukjes koolafzetting loskomen) En die kunnen als je pech hebt schade aan kleppen en hoofd- en drijfstanglagers geven. Bovendien kan het olieverbruik tot gevolg hebben omdat alle koolafzetting tussen je zuigerveren en je cilindervoeringen wordt losgeweekt.

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2007 13:21 #1186571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ster

Voor de duidelijkheid: geen van de bestuursleden kwam in een 700/900 of S/V90 naar die vergadering. Maar gezien het goede werk dat jullie verrichten is het jullie vergeven

Ik denk ook dat ik eerst voor de voorzichtige aanpak ga en de olie eerst eens ga vervangen. Verder ga ik proberen tijdens een sleuteldag wat luisteraars te ronselen.

Groet,

Jan-Willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC