Hydraulische klepstoter lijkt te tikken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 17:31 #1063126 door V700 register
Hydraulische klepstoter lijkt te tikken is gemaakt door V700 register

Voorafgaand aan de nog komende rikketik-meeting neig ik ernaar het gerikketik toe te wijzen aan een hydraulische klepstoter. Mijn kennis op dit gebied is vrij gering maar aan een hydraulische klep kun je zelf toch niets doen (qua stellen)? In dat geval zou vuil dus de oorzaak kunnen zijn? Hoe krijg ik dit vuil weg? Ik wil toch proberen van het gerikketik af te komen ..

Groet,

Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 18:06 #1186183 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Jouw tik, mijn tik

Jan-Willem,

Lees eens <a href="/node/11433" target="_blank" title="tiktik">deze draad over tikkende motoren</a>.

Ik weet niet of jouw tik lijkt op mijn tik, maar ik ben wel tevreden met de Forté behandeling van Nordicar, zie het laatste bericht in genoemde draad.

[edit] Hier is de website van <a href=" www.forte-nwe.com/ " target="_blank" title="Forté">dit product, het lijkt wel huijertje.web-log.nl/huijertje/2005/11/haarlemmer_olie.html " target="_blank" title="Haarlemmer olie">Haarlemmer Olie.
Eerst is de Oil Flush gedaan, nu zit er Oil Fortifier in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 20:17 #1186187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draad

Over tikkende motoren gelezen. Ik neem het in overweging. Zijn er meer mensen die tevreden zijn met de Forté behandeling of ATF truc? En wat kost die Motor Flush en Fortifier als ik het zelf zou doen?

Groet,

Jan-Willem

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 20:41 #1186192 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tik?

Hallo Jan-Willem

Ik rijd een 945 GLE uit 1991.  Met een 16 kleppen motor dus.  En dus ook met hydraulische klepstoters.  Lang meende ik dat een van m'n klepstoters rammelde.  Tot ik vaststelde dat een van m'n injecteurs voelbaar harder tikte dan de andere drie.  Sinds de inlaatspruitstukpakking vervangen is (en het koelvloeistofreservoir van drab ontdaan) hoor ik geen aparte tik meer.  Geen idee wat ermee gebeurd/gedaan is.  Maar tot nog toe hoor ik geen tik meer die er niet zou moeten zijn.

Een tik kan dus door vanalles veroorzaakt worden.  Maar waarom ie bij mij nu weg is?  (De tik onder de motorkap van m'n auto bedoel ik, de tik onder m'n eigen motorkap blijft nog wel even.  )

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 21:55 #1186203 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

Het blijft gissen natuurlijk maar ik blijf toch van mening dat het een klep is maar 100% zeker weten doe ik het niet natuurlijk. Vandaar dat ik hoop dat de rikketik meeting er nog komt en dat er wat ervaren mensen bij zijn die misschien uitsluitsel kunnen geven. Er is geopperd deze bijeenkomst tijdens een sleuteldag te houden maar ik kan nergens vinden wanneer de komende sleuteldag is.

Groet,

Jan-Willem

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 22:20 #1186207 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Nog steeds die tik...

Hallo Jan-Willem

Er zijn heel veel sleuteldagen die worden georganiseerd. Kijk even op de agenda of waag er een e-mailje aan naar b.v. Jan Snijder, is altijd bereid een antwoord te zenden. (of andere bestuursleden) Moet eerlijk zeggen, ik heb er ook wel eens moeite mee, als ik er achter ben is de inschrijfdatum van 4 weken weer verlopen. Hier bedoel ik geen negatief oordeel mee!

De "beruchte tik" bij mij lijkt me geen klep of i.d. Zit meer te denken aan een Lager(tje) van een riem aangedreven onderdeel o.i.d.  Mijn kennis gaat ook niet zo er ver, dus ik wacht ook even op de volgende ontmoeting.

Gr. Gerrit-Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 22:27 #1186210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Agenda

had ik al bekeken. Geen sleuteldag te bekennen! Ik zal eens bij het bestuur informeren. Is Jan Snijder die man met de sigaar die in een gele MB naar bestuursvergaderingen komt

Groet,

Jan-Willem

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 22:58 #1186216 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic sleuteldag....., eerst volgende

&#160;

Ja, inderdaad, het zou kunnen. Ikzelf, als v.m. "Ster" liefhebber, weet dat Jan ook nog "dieselt". Hem kennende zal hij hier nog wel antwoorden.

Gr, G.J. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 23:35 #1186223 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dagen

Hallo Volvisti

Leden van deze vereniging vinden de datums van verenigingsevenementen in de Factor 700.

En inschrijven kan tot 14 dagen voor het evenement plaats vindt.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 10:02 #1186231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 februari

&#160;

ik zie dat de eerste sleuteldag dan 2 februari is. Ik start t.z.t. wel een draadje op om te peilen of er nog animo is om naar het gerikketik te luisteren.

Groet,

Jan-Willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC