Dikkere koppakking

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2007 09:33 #1185681 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Uitsluiten

Klinkt als een verhaal van oorzaken uitsluiten. Uiteraard eerst de timing controleren, dat is de meest waarschijnlijke factor.

Je geeft aan, dat de kop "beperkt gereviseerd" is, wat houdt dat in?  Wat is er precies gedaan?

Je
zegt ook, dat het revisiebedrijf de nokkenas al gemonteerd had: ik zou
voor de zekerheid even kijken of je niet een aardig verbouwd exemplaar
hebt, of domweg de as uit de oude kop even monteren. 

Oh, en als je het gevonden hebt: we zijn uiteraard erg benieuwd! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2007 10:59 #1185698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben ze alleen nog maar

Ik ben ze alleen nog maar met een T tegengekomen, dus dat zal die waarschijnlijk ook wel zijn. het ontstekingsverhaal dat ie tevroeg staat kan natuurlijk gaat ie ook wel ietsje meer zuipen, maar het lijkt hier net alsof er iets te zwaar/aanloopt, het is toch geen automaat he, want dan heb ik dit al eens meegemaakt, water in de bak door een lekke spiraal in de radiateur, die zoop ook als een tempelier.En zwaar lopen.

Groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2007 12:00 #1185703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel een (f)automaat

Het is wel een (F)automaat...het is dan alleen wel erg toevallig dat de spiraal tegelijkertijd lek is geraakt met de kopwisseling.

Gister een lange rit van 2x200 km gemaakt met 110 km op de cruise control. Eerdere ervaringen met 120 op de cruise gaven een stoterig karakter zodra er een viaduct genomen moest worden of als er flinke tegenwind stond.

Zojuist krijg ik een mailtje van mijn vrouw dat het wel lijkt of de problemen over zijn. Normaal invoegen op de snelweg is weer mogelijk en het verbruik na gisteren ligt weer rond de 1 op 8. Kan het zijn dat de uitlaat verstopt heeft gezeten omdat de getande riem in eerste instantie wel een kleine 200 kilometer verkeerd heeft gestaan (een tandje verkeerd)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2007 13:26 #1185710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk dat is nou weer het

Kijk dat is nou weer het zelfreparerend effect van Volvo's, je moet ook altijd eerst wachten of ie uit zijn eigen niet gaat werken, dus wel in deze, het kan nu trouwens ook zo zijn dat de kat verstopt zat en dat ie nu de steen heeft stukgeblazen, wordt loeiheet trouwens zo'n kat als ie gedeeltelijk verstopt zit, kan daarom ook zijn dat ie z'n eigen gereinigd heeft.

Groeten, Co.

PS het kan geen last om je bakolie even te controleren of het melkachtig bruin(water) is of heel bruin maar waterig(verbrand), gewoon om zeker te zijn dat alles goed is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2007 14:48 #1185722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bj. 1987 en kat?
Het betreft hier een cab. versie, die heeft geen kat. Ik hoop voor Jouke en Nina dat het probleem voorgoed over is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC