traaaaaaaag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2007 18:41 #1183415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic okee, ehm, foto's moet ik

okee, ehm, foto's moet ik nog maken maar ik kwam achter nog een vreemd ding:

Bekeek het luchtfilter eens, zag er op zich okee uit. mmaar toe ik het luchtfilterhuis opende met draaiende motor, ging de motor ineens veel langzamer stationnair draaien. Even een klein stukje gereden en direkt veel meer kracht.

Het volgende gedaan. Even het luchtfilterhuis weer dicht, zonder luchtfilter en gelijk weer sneller draaien. Vervolgens er achter gekomen dat de klep (zomer/winter ofzo?) in de unit aan het huis, dicht blijft. Deze met een stukje ijzerdraad maar eens gefixeerd in de "open"stand.

nog steeds veel sneller draaien met het luchtfilterhuis gesloten, en mét het luchtfilter erin draait hij toch weer stukken sneller stationnair. Snap er niks van.... 

hoop dat mijn verhaal duidelijk is..

ps. inderdaad geen cat! en nu begin ik ook te snappen waarom hij zo onzuinig loopt. ongeveer 1:5!! op de één of andere manier krijgt hij niet genoeg lucht lijkt het dus.

mijn fotootjes zijn te groot!!! hoe doe ik die verkleinen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2007 19:38 #1183426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan zijn dat je

Kan zijn dat je luchtfilter vuil is, is dat niet zo, dan is het rubber onder je carburateur een verdachte, die scheuren nl nog wel eens en als dan je luchtfilter aan de carburateur hangt gaat het rubber openstaan, wat je ook even kunt kijken is of de vacuumslangetjes aan het luchtfilter vastzitten, op LPG is het de gewoonte om het luchtfilter op de zomerstand te houden omdat de thermische belasting van je motor door de LPG al hoog genoeg is.

Groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2007 20:44 #1183437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2b7 carb van pierburg

Hallo Highwayjazz740

Je hebt dus een b230K motor met 117 pk,

deze heeft een pierburg 2b7 carb.

zoals ik je verhaal lees, Heeft de motor bij vollast een te rijk mengsel en bij stationair een te arm mengsel doordat er iets valse lucht wordt aangezogen.

In de slang vanaf de verdamper naar het mengstuk zit een schroef met een veer,

draai deze schroef helemaal in en draai hem dan weer 3 slagen los, maar draai hem niet verder uit dan dat hij nu zit, anders wordt het mengsel nog rijker.( deze schroef heeft geen invloed op het stotionair draaien)

probeer nu tussen door eens of dat de acceleratie ook verbeterd.

De auto kan op lpg ruim 1 op9 lopen

als de acceleratie oke is, kijk dan naar het stationair toerental,

is dit op benzine oke, verander dan niets aan de carb. , maar verdraai de stationair schroef op de verdamper totdat de motor 900 toeren loopt.

Waarschijnlijk heb je een vialle D verdamper (kun je op internet opzoeken)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC