olielekkage (update)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mark keerringen worden in de loop vd jaren wat herder en kan er dus wat olie lekkage ontstaan.
Er is spul voor in de handel wat je bij je motor olie na verversbeurt kunt toevoegen.
Weet naam even niet meer (is best duur)
Ik heb het wel eens geprobeerd maar was bij niet succesvol.(niet bij mijn 960 overigens)
Stuurpomp van mijn 960 had ook minimale lekkage.
Aangezien ik ook hekel aan lekkage heb heb ik alles vervangen.
Slangen en nieuwe stuurpomp. Sindsdien geen last meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
960 estate 1996 schreef :
Er is spul voor in de handel wat je bij je motor olie na verversbeurt kunt toevoegen.
Weet naam even niet meer (is best duur)
Mark,
Bij mij is er destijds een flesje "Lekweg" bij gemengd vanwege een minimale lekkage. Lekkage is nu, na 4000 km nog minimaler geworden maar nog niet helemaal weg. Men zegt dat het pas na 8000 km volledig werkt, dus ik wacht het nog even af.
Succes ermee,
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mark ik zpou zeggen maak je blok goed schoon voordat je naar sleuteldag komt.
Dan kan je daar goed bekijken waar olie vandaan komt.
Ik blijf zeggen dat er wat keerringen aan vervanging toe zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prima sugeestie Frits.
Hier om de hoek is een wasplaats dus dat ik het probleem niet. Maar hoe meer ik er over opzoek en lees, des te ongeruster ik word want ook de carterventilatie kan de schuldige zijn.
Of inderdaad een keering ergens waar je niet bij kunt.
Of een rotteplek in het blok en moet ik gaan hameren.
Eerst de ideeen van een ander aanhoren op 3 november.
thnx
- V700 register
- Nieuw lid
-
sorry,
ik moet ook wel eens arbeiten, zoals nu, maar normaal gesproken gebruik ik van LM de Oilstopleak, dit verdikt de olie niet maar vitaliseerd de pakkingen en keerringen, werkt goed. olielekkage stopt na een paar dagen. Te verkrijgen bij de autogroothandel of een goeie autoshop.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar gaan we dan eens even snel naar op zoek.
Dank je
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij de Wibra hebben ze een heel goed middel om te ontvetten. Ben even de naam kwijt
Het mooie hiervan is dit goedje het beste werkt / onvet als de te behandelen object warm/heet is.
Dus een ritje naar de wasbox, je motor inspuiten even laten intrekken en vervolgens afspoelen.
De prijs is geloof ik iets van 1,39
Groet en succes,
Michiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mark,
Ik heb ook (nog steeds) last van olie lekkage van de B6304.... Enige maanden geleden was het wel heel erg gesteld. Oliekeerring van nokkenassensor vervangen en lekkage leek voorbij. Het blok blijft in iedergeval nu droog aan de achterzijde en ik heb geen overdadige lekkage meer. Maar het rare is bij een lange rit op de snelweg lekt het blok weer. Ik kan het ook ruiken, het drupt op de uitlaat. Ik heb zelf nog geen idee waar het vandaan komt. Lijkt wel ergens aan de rechterzijde bij de de carterpan of zo. Ik hoop ook niet op een poreus blok... Carterontluchting is niet verstopt, heb ik al getest.
Neem eens het bovenste deksel van de bobines los, daar wil ook wel olie in gaan staan door lekkage van bovenste deel van de kop langs de bouten wist de garage te vertellen. Maar dat zal je dan vast al eens zijn opgevallen. (Heeft mijn 960 ook gelekt maar was al verholpen door vorige eigenaar).
Ik zit met hetzelfde probleem, weet nog niet waar het lekt. Wil op een sleuteldag de boel eens grondig inspecteren..
Succes met alles,
Robert