Groupbuy - Compressietester - Gesloten
- André Struis
- Nieuw lid
-
De aanschaf van een goedkope compressie tester werd me door de gereedschappen-boer afgeraden.
En dan kom je dus in een prijsklasse van 300-400 Euri.
Zijn argument; die paar keer dat je hem gebruikt wil je wel een betrouwbare meting doen.
Gezien het feit dat ik teveel geld aan goedkope meet-troep heb uitgegeven, en uiteindelijk toch duur spul heb gekocht, gaf ik de man gelijk.
Die compressie tester heb ik dan ook maar geleend......................... voor die ene keer per jaar..........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tsja, dat kan, maar het blijft een Hella meter en merktechnisch heb ik er vertrouwen in.
Daarbij heb ik bij Nordicar mijn compressie getest en kwam ik met deze tester op eenzelfde waarde uit.
Ik heb hem zelf als indicator, zodat je weet dát er iets mis zit, dan kun je je vast voorbereiden..........
Ik wilde hem ook hebben om bij twijfel bijvoorbeeld eens bij aanschaf van een andere auto de test uit te voeren en om wellicht onderweg (gestrande medeweggebruikers) in nood te voorzien.
Ach, goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn.
Ieder zijn mening, ik denk dan, voor die 20 euri kan ik me geen grote buil vallen......
- André Struis
- Nieuw lid
-
Hella, schoenmaker hou je bij de leest..............
Verlichting e.d. van Hella niks van te zeggen, gewoon goed. Maar die aanverwante artikelen zoals compressie testers, acculaders, koelboxen enz enz, kopen ze gewoon elders in en doen het in een Hella doosje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Paul doet ook mee, ook handig voor de bromfietsenhobby!
Groet,
Paul
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas,
Als je toch een beetje in gereedschapssfeer zit is een groupbuy van momentsleutels dan geen idee, je hebt ze eigenlijk tenslotte al voor je wielen nodig, laat staan de wat delicatere onderdelen, en het lijkt me dat daar ook wel animo voor is, vooral bij de wat gevordere knutselaars onder ons.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nvliet schreef :
Bas,
Als je toch een beetje in gereedschapssfeer zit is een groupbuy van momentsleutels dan geen idee, je hebt ze eigenlijk tenslotte al voor je wielen nodig, laat staan de wat delicatere onderdelen, en het lijkt me dat daar ook wel animo voor is, vooral bij de wat gevordere knutselaars onder ons.
Groeten, Co.
Ik zal eens polsen wat zo'n ding kost en welke merken er voorhanden zijn.
Ik heb zelf een momentsleutel van een wat minder bekend merk, kostte toen 40 euri geloof ik
Van 20 tot 140Nm, wat best schappelijk is. IJktabel was bijgeleverd
Ik zal mijn licht een opsteken.
Maar Co, ik zet je dus niet op de lijst voor een tester, klopt dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas,
Nee hoor, ik heb al een compressiemeter en ik had er ook 1 voor diesels, maar die is geleend en nooit weergezien. Ik heb ook al een momentsleutel, maar ik wil er eventueel nog wel 1 bij als daar een ratel op zit, want dat heeft mijn antieke van 30 jaar oud niet, wordt overigens ieder jaar gecalibreerd en er is nog nooit iets aan gerepareerd of geknutseld, Acessa is het merk (Spaans, dacht ik).
Groeten, Co