Volvo 740 GLE loopt wel op LPG niet op benzine
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Arthur Schenk schreef :
bedankt gaan morgen weer verder kijken. Ik laat nog wel weten of alles opgelost is.

mvrgr,
Arthur
Eerste pomp die ik binnenkreeg was een mooie grote vanuit de brandstoftank deze heb ik dus niet. Twee poging een bosch 0 580 450 911. Zelf heb ik een 0 580 254 935. Maakt dit uit?

mvrgr Arthur
Pomp Bosch 0580254935 heeft het Volvo nummer 1389448
Helaas 0580 450 935 staat niet in mijn Bosch catalogus.
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk even in de <a href=" members.home.nl/volvoforlife/overig/Prij...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">prijslijst van Wytze.
Daar staat ie in voor 125 euries. Volgens mij is het een uni-pomp.
Wytze is volgens mij wel op vakantie, bedenk ik me net.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Arthur Schenk schreef : herstel nr slooppomp is 0580 453 911
Ik vind in de Bosch catalogus 46 types auto´s van Alfa, Renault tot Peugeot waarin deze pomp gemonteerd zit. Als de aansluitigen kloppen dan zal deze pomp wel goed zijn.De pomp hoeft alleen maar voldoende overdruk te geven. Verschil kan nog zijn dat er een ander overdruk ventiel in zit.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pomp zit er inmiddels onder. Zijn nu bij het volgende probleem aanbeland de pomp blijft lopen ook als je overschakelt naar LPG. Verder loopt hij wonder boven wonder in ieder geval wel op benzine, de eerste 5 km was dramatisch de volgende 10 km was in ieder geval minder dramatisch. Dus wie weet gaat het allemaal wel lukken.
mvrgr Arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die pomp hoort ook te lopen, die schijnt nodig te zijn om de benzine injectors tijdens het rijden op gas te koelen.
Als het goed is circuleert de benzine dus door je injectorrail terug de tank in.
Tevens de reden dat er altijd iets aan benizne in de tank moet zitten...
- V700 register
- Nieuw lid
-
een B230E heeft toch helemaal geen injectorrail. de brandstofpomp wordt bedient door de luchtweegklep en de injectors worden allemaal apart gevoed door losse brandstofleidingen die van de pomp naar de injectors lopen. de injectors van een B230E zitten trouwens in de kop(anders dan bij andere injectie motoren) deze worden dus al gekoelt door het koelwater wat door de kop loopt.

verder wil ik wel weten wat voor gas-installatie je hebt??? ik heb namelijk ook een 740 met een B230E motor en deze krijg ik niet goed afgestelt op gas (G2 installatie). mij hebben ze trouwens wijs gemaakt dat als je bij deze motors gas inbouwt, je beter de luchtweegklep kan verwijderen om backfire te voorkomen, maar uit jou verhaal blijkt dat dus ook maar onzin te zijn.

het uitschakelen van de pomp is trouwens heel makkelijk, je kunt gewoon een relais lang het relais van je klep op de verdamper zetten, je sluit dit relais dan op een dusdanige manier aan dat hij de voeding van je brandstofopvoerpomp onderbreekt als je hem op gas schakelt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kun je op een B230E een lambda sonde hebben, die zit er niet, dus kun je ook geen G2 installatie hebben, Een B230E is niet geregeld er hoort in een B230E een C4 verdamper te zitten met stationair regeling dan stel je hem dus ook zo af Een G2/G3 heeft geen stationairregeling want dat gebeurt met de lambdasonde elektronisch dus als ie te hoog stationair loopt trekt ie valse lucht en zullen de rubbertjes van de injectors wel verdroogd zijn, eerste vereiste van een gassysteem is dat het systeem luchtdicht is.
Er is een schema trouwens voor de B230 E waarbij de drukregelaar wordt gebypassed met een benzineklepje wat gelijk geschakeld wordt met de gasintallatie en dan heb je gewoon 0 Bar in je Brandstof systeem zonder dat de pomp stopt, voordeel hiervan is dat je injectieverdeling gewoon nat blijft en dat de rubbertjes heel blijven, het is ook nodig om smering te geven aan de luchtweger, ander moet de klep eruit gehaald worden,
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jantjepetersvolvopower schreef : een B230E heeft toch helemaal geen injectorrail.
Niet?
Er zit toch hoop ik wel een retourleiding op? In jouw verhaal blijft er dus 2.8bar druk op de injector staan, ook als deze niet wordt gebruikt?
Wellicht is het systeem anders, maar de truc zal hetzelfde zijn.
Het alternatief om de pomp volledig uit te schakelan, zou ik alleen doen als je zeker weet dat er geen reden voor is, dat ie blijft draaien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het enige wat ik zeker weet is dat er al heel lang geen pomp meer heeft meegedraaid pomp was zeker al zo'n 2,5 jaar stuk. Hierbij werd als reden opgegeven dat de vorige eigenaar zo weinig op benzine had gereden dat de brandstofpomp vast is gaan zitten. Dit kan niet als de pomp blijft doorlopen lijkt mij. Ten tweede slaat de auto af en gaat onregelmatig lopen op het moment dat je hem op lpg zet met een lopende brandstofpomp. Dus op dit moment maar even de zekering eruit getrokken loopt hij in ieder geval goed op lpg. Ga vervolgens waarschijnlijk toch zoeken naar een minder omslachtige manier op de pomp uit te schakelen. En dan geregeld toch even een stukje op benzine te rijden.