Volvo 740 GLE loopt wel op LPG niet op benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi allemaal,
</div>
<div class="gen" style="display: none; text-align: right">
Sinds eergisteren ben ik de trotse bezitter van een volvo 740 GLE. Deze auto rijdt op lpg maar wil op benzine niet meer. Als eerste de zekering vervangen van de brandstofpomp maar deze sloeg gelijk weer door. Gelukkig wist de vorige eigenaar te vertellen dat de benzinepomp stuk was. -had ik best eerder willen weten-. Na hier en daar wat rondgebeld te hebben kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die wel brandstofpompen voor een 740 had maar hij wilde een nummer wat op de pomp moest staan. Wel gezocht niet gevonden. Is er een andere manier om erachter te komen welke pomp er in deze auto moet. -motortype is een b230e. Bouwjaar is 1987.Kenteken is TL-24-TP
</div>
Groet,
</div>
Arthur
<a href="/posting.php?mode=editpost&p=235431">Schakel naar het hele bewerkingformulier</a>
</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Volgens het kenteken moet er een benzineaanvoerpompje in zitten van ~0.2 bar. Volvo no 3501923.
Met de VIN-code/chassisnummer zou het zoeken misschien wat gemakkelijker gaan.

Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt een rek onder je stoel zitten met daarin een pomp en een filter.
Filter kun je gewoon bij brezan halen, kostte me geloof ik 15 euri incl. De pomp volgens mij ook, maar Wellicht kun je beter aan Wytze vragen of ie je er 1 wil leveren.
Ik heb hem afgelopen jaar vervangen, pompje kwam bij hem vandaan, nagelnieuw in de doos.
Je moet trouwens nummer 1389448 hebben volgens VADIS, klopt niet met wat Timen schrijft.
Vreemd..........
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Je hebt een rek onder je stoel zitten met daarin een pomp en een filter.
Filter kun je gewoon bij brezan halen, kostte me geloof ik 15 euri incl. De pomp volgens mij ook, maar Wellicht kun je beter aan Wytze vragen of ie je er 1 wil leveren.
Ik heb hem afgelopen jaar vervangen, pompje kwam bij hem vandaan, nagelnieuw in de doos.
Je moet trouwens nummer 1389448 hebben volgens VADIS, klopt niet met wat Timen schrijft.
Vreemd..........
Ik vroeg ook al om het VIN- nummer dan is er geen misverstand mogelijk om de pomp op te zoeken in Vadis. Zelf heb ik nog een B230E K-jectronic staan staan. Daar zit ook een aanvoerpomp 0.2 bar onder. Dit is een pomp die de brandstof uit de tank naar de hoofpomp brengt. De hoofdpomp is de Boschpomp met no 0580 454 068 (Let op dit is het Bosch nummer)
Dat deze pomp 15 euro nieuw kost lijkt mij vrij goedkoop Bas!
Timen

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
.
Filter kun je gewoon bij brezan halen, kostte me geloof ik 15 euri incl. De pomp volgens mij ook,
Wat heb je hier dan geschreven?
Bas je verwijzing is niet goed.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi heb even wat nummers opgezocht. Helpt mischien bij het probleem.
chasis nr. YV1745842H0090994
code 87volvl28140994
- V700 register
- Nieuw lid
-
Arthur,
Ik heb hem even op de Vadis opgezocht, en het nummer wat er bij een B230E(uiteraard met K-Jetronic) zit is een 1389448
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt gaan morgen weer verder kijken. Ik laat nog wel weten of alles opgelost is.

mvrgr,
Arthur
Eerste pomp die ik binnenkreeg was een mooie grote vanuit de brandstoftank deze heb ik dus niet. Twee poging een bosch 0 580 450 911. Zelf heb ik een 0 580 254 935. Maakt dit uit?

mvrgr Arthur