UPDATE B230Fb sputtert om de 5-10 seconden Opgelost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 10:53 #1169376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De verdeler en rotor zitten
De verdeler en rotor zitten er nog niet zo lang op, zal eens kijken of deze vuil/vet of ingebrand zijn.
Nogmaals alle tips zijn welkom, ik kan gewoon rijden maar vindt het lastig en wil graag dat hij motorisch perfect is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 11:44 #1169380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De binnenkant van de
De binnenkant van de verdelerkap was vet, de rotor ook enigzins.
De 4 koperen contacten in de kap waren licht ingebrand maar zijn nog wel mooi vlak, alles maar ontvet met wasbenzine. De rotor had ook heel lichte inbranding, maar ik weet niet in hoever dit normaal is. Met waterproof 400 papier alles ontdaan van de in-brandplekken. opnieuw monteren en hopen.
Op positie 2 en 6 van de diagnose had ik 1-1-1. Dat is volgens mij dus ook goed.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 12:22 #1169385 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vet
Vet van olie? In dat geval zijn misschien de seals van de nokkenas niet zo dicht als je zou willen?
Aan de andere kant zat er in de verdeelkap van mijn 340 indertijd gewoon druppeltjes olie, en toch reed het nog prima, dus dat kan het niet helemaal verklaren.
BTW: die 4500 toeren tip kwam natuurlijk uit Amerika, waar de zescilinder automaten normaal niet boven de 2500 toeren uit komen. Bij ons zal het effect meestal wel minder zijn. Desalniettemin: als het helpt, dan helpt het.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 12:40 #1169388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net weer even wezen rijden,
Net weer even wezen rijden, de motor schud bij stationair af en toe en het sputteren is er ook nog. Bij optrekken vanuit een bocht of in 2 langzaam acceleren slaat de motor even over.
Verder rijdt hij heerlijk, alle stekker verbindingen gecontroleerd en ingespoten, bobine stekkers gecontroleerd,
Ik weet het niet meer, kleppen stellen ??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 12:48 #1169390 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Massakabeltjes?
Misschien alle massakabeltjes eens controleren?
Op mijn blauwe 740 waas een van de twee vanaf het kleppendeksel naar het schutbord niet helemaal fijn, en natuurlijk net degene die achter de verdeelkap langs liep. Door de ANWB verlegd zodat 'ie niet meer achter verdeelkap liep was al een stuk beter, later nog vervangen door een gaaf exemplaar.
Kleppen: wanneer zijn die vor 't laatst gesteld? In principe is om de 15-20000 km voldoende, zeker op benzine. Controle kan natuurlijk niet echt kwaad, en kost hooguit een klepdekselpakking (heb ik nog eentje van hangen als je erom verlegen zit).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 13:00 #1169395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massakabeltjes (2 stuks)
Massakabeltjes (2 stuks) vanaf de kleppen deksel zijn goed, lopen inderdaad achter de verdeelkap langs maar raken deze niet.
Kleppen stellen is zolang ik hem heb nog nooit gebeurt, ze zijn vorig jaar (najaar) wel gecontroleerd door Timen, daarna pas iets van 7500 km gereden. recentelijk wel de distributie riem vervangen. Ik moet wel zeggen dat we de auto alleen voor het uitlaten van de hond gebruikten, sinds januari wordt hij dagelijks gebruikt en is hij steeds zuiniger en feller geworden.

Misschien kan je nog herinneren dat ik 2 jaar geleden klaagde dat hij niet boven de 150 km/u kwam, inmiddels is dat 35 km/hr meer geworden :-)
Wat is er vervangen;
DistributieriemSpanrolKoppelingUitlaat (volvo)Bougies + kabels + verdeelkap + rotorBrandstoffilter+ Luchtfilter
Ik bedenkt me net dat ik 1,5 week geleden andere dan gebruikelijke benzine heb getankt !!! Normaal altijd Shell V power en nu Texaco loodvrij, kan dat er iets mee te maken hebben. Zolang doet het probleem zich ook ongeveer voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 23:20 #1169527 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oPGELOST
oPGELOST

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 23:53 #1169538 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Thriller
Hallo Eric
Je maakt het wel spannend. Vertel eens hoe je het opgelost hebt?
groetjes
Mathy

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 01:09 #1169556 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd!
Was het nu de benzine, of toch nog iets anders?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 15:09 #1169609 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het waren dus de bougie
Het waren dus de bougie kabels en de BDP sensor, de kabels van Bosch waren pas 7-8 maanden oud. Van de sensor was de mantel rond de kabel helemaal gaar. Gelijk het gasklephuis gereinigd. Kleppen stonden helemaal goed. Motor schudt niet meer, uitlaat sputterd niet meer. Inhouden is ook weg.

Kortom helemaal bij, dank aan Timen voor zijn goede diagnose en hulp.

Eric

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC