UPDATE B230Fb sputtert om de 5-10 seconden Opgelost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2007 23:08 #1060508
door V700 register
UPDATE B230Fb sputtert om de 5-10 seconden Opgelost is gemaakt door V700 register
Mijn 945 B230FB loopt op zich prima, stationair 600-700 rpm, pakt goed op, verbruik 1:8,5 benzine.
Echter de afgelopen week is mij opgevallen dat tussen de 1500 en 2000 tieren bij gas geven hij heel even sputtert om daarna gewoon goed verder te gaan.
Bij stationair loop om de 5-10 seconden even een lichte aarzeling, het blok schudt dan even licht. Vanuit de uitlaat hoor je hem dan echte sputteren.
Bougies, kabels zijn goed, 5000 km geleden rotor en kap vervangen, ECU re-reset (van spanning af).
Heeft iemand een idee ?? kan het aan de hoge buitentemp liggen ???

Alvast bedankt,
Eric
Echter de afgelopen week is mij opgevallen dat tussen de 1500 en 2000 tieren bij gas geven hij heel even sputtert om daarna gewoon goed verder te gaan.
Bij stationair loop om de 5-10 seconden even een lichte aarzeling, het blok schudt dan even licht. Vanuit de uitlaat hoor je hem dan echte sputteren.
Bougies, kabels zijn goed, 5000 km geleden rotor en kap vervangen, ECU re-reset (van spanning af).
Heeft iemand een idee ?? kan het aan de hoge buitentemp liggen ???

Alvast bedankt,
Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 00:05 #1169237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevoeginkje proberen?
Hé Eric,
Als je 't wat vindt: ik heb bij een blikje Wynn's injectorenreiniger best veel baat gehad. Blikje in volle tank, stationair laten lopen (dacht zelf de injectoren eens goed 'door te blazen' bij hoge toeren; dat maakte dus niets uit...), en na een tijdje liep hij ineens weer rustig stationair! Kosten tussen de €7,50 en €10,- en onder andere te koop bij diverse benzinestations (mocht je niet kunnen wachten tot maandag).
Succes,
Dré
Als je 't wat vindt: ik heb bij een blikje Wynn's injectorenreiniger best veel baat gehad. Blikje in volle tank, stationair laten lopen (dacht zelf de injectoren eens goed 'door te blazen' bij hoge toeren; dat maakte dus niets uit...), en na een tijdje liep hij ineens weer rustig stationair! Kosten tussen de €7,50 en €10,- en onder andere te koop bij diverse benzinestations (mocht je niet kunnen wachten tot maandag).
Succes,
Dré
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 10:12 #1169263
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik tank altijd Shell
Ik tank altijd Shell V-power, en om de 3 tanken gooi ik er ook nog wel eens een flesje troep van Wynns in voor de injectoren. Ik denk dat het daar niet zo snel aan kan liggen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 12:04 #1169270
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarschuwing
Op swedishbricks (in het 960-gedeelte van de FAQ) lees ik waarschuiwingen tegen te veelvuldig gebruik van injectorreiniger ed. Een methode die de daaruit voortvloeiende problemen te lijf gaat, en ook daar besproken wordt, is een minuut of vijf lang met hoog toerental (4500 toeren) te rijden. Daardoor verbrand je eventuele afzettingsresten: misschien is dat wel verstandig om even te doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 12:22 #1169272
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, dan ga ik zo de A-6
Ok, dan ga ik zo de A-6 eens even op, die 4500 toeren moet dat dan in zijn 5 
Eric

Eric

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 13:13 #1169278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongeveer 10 minuten op de
Ongeveer 10 minuten op de A-6 in 3 bij 4500 RPM gereden, 105 km/hr. Watertemp blijft mooi in het midden, Olie temp wordt 110 Graden. Dat is dus prima.
Het lijkt erop dat het iets heeft geholpen, als ik gewoon weg accelereer , 1,2,3 en doortrek tot 3500-4500 rpm gaat het goed. Als ik rustig in 2 rij bij 2000 rpm en dan probeer te versnellen slaat die soms even over (stotteren), vooral een bocht uitrijden en dan versnellen. Hoe langer ik hem stationair laat lopen hoe meer die begint te pruttelen (nog steeds met tussenpozen van 5-10 seconden).

Wie het weet mag het zeggen,
PS de afgelopen 7500 km vervangen;
Alle vloeistoffen ,bougies, kabels, rotor en kap,luchtfilter,uitlaat, CIS klep gereinigd, LMM gereinigd.

Eric

Het lijkt erop dat het iets heeft geholpen, als ik gewoon weg accelereer , 1,2,3 en doortrek tot 3500-4500 rpm gaat het goed. Als ik rustig in 2 rij bij 2000 rpm en dan probeer te versnellen slaat die soms even over (stotteren), vooral een bocht uitrijden en dan versnellen. Hoe langer ik hem stationair laat lopen hoe meer die begint te pruttelen (nog steeds met tussenpozen van 5-10 seconden).

Wie het weet mag het zeggen,
PS de afgelopen 7500 km vervangen;
Alle vloeistoffen ,bougies, kabels, rotor en kap,luchtfilter,uitlaat, CIS klep gereinigd, LMM gereinigd.

Eric

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 14:42 #1169295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herkenbaar
Dit zijn dezelfde kwalen die ik bij mijn 940 b200ft heb, ik volg de tips met veel belangstelling. Wie heeft de gouden tip?

Klaas

Klaas
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 18:55 #1169312
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic brandstofdruk?
Het zou nog kunnen zijn dat de brandstofdruk niet goed is. Dat kan komen door de pomp(en) het brandstoffilter en de drukregelaar. Ik zou beginnen met de drukregelaar te controleren. Als je het slangetje eraf trekt kun je zien of er benzine uitkomt. Het is het potje dat op het einde van de injectorrail zit bevestigd. Er zit een zwart rubber slangetje aan dat op het inlaatspruitstuk zit. Er zit een membraam in dat wel eens stuk gaat. Ik weet niet of je het brandstoffilter al eens hebt vervangen, maar als die verstopt zit krijg je ook soortgelijke problemen, zou ik ook even checken. Als je twijfelt kun je bij een garage de brandstofdruk laten meten heb ik begrepen. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar zij ongetwijfeld wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 20:32 #1169316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontstekings tijdstip
vollast geen probleem, deellast wel, vooral bij versnellen dus bij wegvallen van inlaatvacuum, ik zou kijken naar vacuum verstelling van de ontsteking en/of de klopsensor. 1:8.5 op benzine is ook wat te schadelijk naar mijn gevoel, ik deed met enig gemak 1:9.5 gemiddeld met de 945. Heb je foutcodes uit een van beide ecu's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 23:28 #1169338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes heb ik nog niet,
Foutcodes heb ik nog niet, 1:8,5 ben ik juist heel blij meer heeft het afgelopen jaar 1:6,5 tot 1:7 gelopen en wordt eindelijk zuiniger. na veel onderhoud en vaker gebruiken.

PS bougies zijn grijs,wit gebrand, de uitlaat bruin-grijs en droog

PS bougies zijn grijs,wit gebrand, de uitlaat bruin-grijs en droog
Moderators: Jerry Stam