Koppelingsplaat en andere dingen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 19:25 #1167030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad

wp001 schreef : De koppelingscilinder wil wel eens niet goed terugkomen. Dit komt doordat de slag op de verkeerde plaats zit. De manchet van de zuiger komt dan in het voorste schuine deel van de cilinder en kan dan niet voldoende terug. Op de koppelingplaat blijft dan enige druk staan.

In dat geval kan het.
Maar voor het probleem van Cees zou dat betekenen dat de koppelingsplaten slippen.

Wat ik dan niet snap is dat als je de parallel trekt naar versleten koopelingsplaten dat bij versleten platen je dit het eerste merkt in z'n 4 of 5 en dat het probleem bij Cees alleen optreed in z'n 1, welliswaar bij zware belasting maar toch. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 21:03 #1167032 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Slangetje?
Jouw koppeling komt "te traag" op, lijkt me zo.
Hierdoor slipt hij te veel na het loslaten van het pedaal.
Tijdens normaal gebruik merk je daar niks van, maar onder vollast is de wrijving hoger dus ga je hem "ruiken".
Alles is al vervangen, behalve het slangetje wat ergens tussen de leiding zit.
Ik heb wel een meegemaakt dat er in de slang, tussen de koord-lagen in, zich hydr. vloeistof had verzameld. Tijdens druk-opbouw, zwol de slang inwendig op, zodra de vloeistof terug moest stromen, werkte deze zwelling als een soort terugslagklep/smoring.
Aan de buitenkant van de slang was er niks aan te zien, ik heb deze conclusie pas getrokken nadat ik ten einde raad de slang maar vervangen had en het probleem opgelost bleek te zijn.
Toen ik de slang naderhand in stukken had geknipt, zag ik het.
Je hebt nu alles vervangen, zo'n slangetje kan je nu ook de kop niet meer kosten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 23:12 #1167053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slangetje
Hee Andre,
Bedankt voor je reactie. Wat in mijn ogen ook zou kunnen is dat de koppelingscilinder intern kapot is waardoor hetzelfde effect kan optreden zoals bij jouw slangetje.
Gr. Cees

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 23:22 #1167055 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Koppelings cilinder
Daar kan toch weinig aan kapot zijn, is neem ik aan gecontroleerd......................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 09:17 #1167080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangrijpingspunt koppelingspedaal
Even een zijsprongetje, het aangrijpingspunt van mijn koppelingspedaal zit heel diep, een cm of anderhalf, twee boven de vloer. Je moet het pedaal dus altijd bewust helemaal tot de bodem intrappen. Het lijkt over de afgelopen 70000 km niet te veranderen, dus denk ik nog niet aan slijtage van de gaffel of zo. Mijn vermoeden is dat de slang tussen gever- en hulpcilinder te soepel is geworden. Als die bij het ontkoppelen onder druk komt te staan, zou die dan opzwellen en gaat er meer olie in dan voorzien door meneer Volvo. Gevolg: je moet het pedaal dus dieper intrappen.
Heeft iemand zoiets wel eens bij de hand gehad? Of slaat mijn vermoeden nergens op?
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 22:16 #1167171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee Andre, Ff navraag
Hee Andre,
Ff navraag gedaan. Alleen onlucht en nieuwe olie in gedaan.

Cees 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 23:07 #1167175 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vuil
Dan zou een inwendig schoonmaak beurtje wellicht geen kwaad kunnen.
Alles uit-elkaar halen, met een kwastje in de spiritus schoonmaken, alles met blauw ATE vet
in-elkaar zetten.
Mocht je dan geen schokkende vervuiling tegenkomen, kan je altijd nog de slang vervangen.
Er moet toch een oorzaak zijn!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC