Motor slaat niet aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 15:24 #1060020 door V700 register
Motor slaat niet aan. is gemaakt door V700 register
Het is me de laatste tijd diverse malen voorgekomen dat de 740 Turbo intercooler Estate (B204FT, LH2.4 Jetronic van Bosch) tijdens het starten niet aanslaat.
Injectoren loskoppelen>starten>aanslaan>afslaan>injectoren vastkoppelen>starten>aanslaan     
is in dat geval de oplossing.
Maar dat is niet altijd handig, zullen we maar zeggen.
Is dit wellicht specifiek een B204FT/GT probleem?
Iemand een idee???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 16:45 #1165294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vonk te zwak?
Vonk te zwak? Kijk de kabels en ontstekings module eens na.
Verdeelkap/rotor en eventueel de bdp sensor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 17:10 #1165298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals reeds op de
Zoals reeds op de sleuteldag besproken, heb ik het drie keer meegemaakt in 2 jaar tijd. Na een kort ritje (bv supermarkt) opnieuw starten lukte niet. Na 10 à 15 sec opnieuw geprobeerd en geen probleem meer. Het lijkt op een verzopen motor.
De laatste keer dat ik het had, was nadat hij 4 maanden gestald is geweest. Stalling uitgereden, motor uit, 760 erin. Daarna meerdere keren starten zonder resultaat. Na 20 seconden wachten probleem verholpen.
Ik heb geen idee of dit een specifiek B204FT/GT probleem is. Ik heb er niets meegedaan, omdat het niet hinderlijk is.
Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 18:16 #1165305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injector cleaner
er blijft vast een injector iets openstaan, of een storing in de injec comp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 19:32 #1165309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomp
Heren,
Dank voor de reacties.
Een storing in de injectiepomp. Zou dat zich alleen openbaren bij het starten van de motor of moet er dan ook iets tijdens het normale rijden merkbaar zijn?
Op zich ruik ik -als de motor niet aanslaat- wel een forse benzinelucht. Siebren dacht dat het komt doordat de motor tijdens het starten snel verzuipt. Het zouden dan dus inderdaad de injectoren kunnen zijn die tijdens het starten open blijven staan of vanuit de computer dát signaal ontvangen. Maar: de Lh2.4 is 2 maanden geleden vernieuwd. Toen zijn ook een nieuwe BDPsensor, verdelerkap/rotor en bougiekabels vervangen.
Maakt het ruiken van benzinelucht uit voor de diagnose?
Ik bedacht me dat het wellicht mogelijk is om de computer, na een niet-geslaagde startpoging, te resetten door even zekering 1 los te halen. Is dat een zinvolle test of verstoor ik dan ook "andere dingen"?
Groet, Lieme Huib

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 19:39 #1165310 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vraagje
Hallo Lieme Huib

LHOsinga schreef : Ik bedacht me dat het wellicht mogelijk is om de computer, na een niet-geslaagde startpoging, te resetten door even zekering 1 los te halen. Is dat een zinvolle test of verstoor ik dan ook "andere dingen"?

Moet die zekering er niet minstens een minuut uit? In de tussentijd kan benzine, die je motor verzopen heeft, verdampen. Start de motor dan even later omdat de zekering eruit was of omdat die benzine verdampt is?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 21:48 #1165326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic xnaphet
Ha Mathy,
Ik snap het. Geen goede test, dus. Net zo goed als even een minuutje wachten en het dan wéér proberen.
Maar: verdampt de benzine al na 1 minuut bij een nog koude motor? Want daar gaat het dus om.
Groet, Lieme Huib

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 23:20 #1165349 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic tijd
Hallo Lieme Huib

LHOsinga schreef : Maar: verdampt de benzine al na 1 minuut bij een nog koude motor? Want daar gaat het dus om.

Ik heb geen flauw idee of ie in minder dan een minuut verdampt is. Of vergenoeg verdampt is, om geen probleem meer te veroorzaken. En bij de temperaturen van deze week verdampt benzine natuurlijk iets minder snel, dan die van vorige week.
Groetjes
Mathy

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 00:22 #1165362 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Mijn buurman had precies hetzelfde
Met een 740 2.0 zonder turbo. Die verzoop ook meestal als hij wilde starten. Een echt probleem hebben we niet gevonden, wat we wel hebben gedaan is alles nagekeken, luchtfilter vervangen, distributieriem vervangen, stond overigens een tandje verkeerd, CIS-klep schoongemaakt, zat helemaal vast. En bougies vervangen. Nu heeft hij er nooit meer last van gehad. We hadden ook eerst de koudestart injector als boosdoener aangemerkt. Maar dat bleek later toch niet het probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 19:38 #1165410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al veel gedaan
Dag Ton-Herman,
Ik heb er al veel aan gedaan: nieuwe bougies en -kabels, verdeler en trotor, BDP-sensor, luchtfilter, distributieriem, (CIS-klep functioneert prima, brandstofdrukregelaar ook.
Als de motor eenmaal draait en vooral: opgewarmd is, dan draait hij als een zonnetje. Alleen bij forse acceleratie een soms licht inhoudende versnelling.
Groet,
Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC