Wisselende motortemperatuur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 10:12 #1162310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic metertje
Ik heb hetzelfde gehad, bij mij was de sensor voor de watertemperatuurmeter in het dashboard defect geraakt (niet te verwarren met de temperatuursensor), waardoor de meter dan weer koud, dan weer warm aangaf. Nieuwe sensor erin gedraaid, en meter gaf weer netjes aan hoe warm het koelwater nou werkelijk was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 11:08 #1162311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant
Ik heb hetzelfde probleem. Aangezien ik zaterdag in Gemert ben is dat misschien een mooi klusje om daar aan te pakken? Hoe lastig is dat? Hoeveel tijd gaat er in zitten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 13:54 #1162323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat hangt er vanaf...
Wat je precies wil aanpakken....sensor vervangen is een kwestie van de oude eruit draaien NADAT je de motor hebt laten afkoelen (omdat heet koelwater over je handen niet fijn is), en de nieuwe erin draaien. Uiteraard voor het uitdraaien even stekkertje losnemen en aansluiten op de nieuwe sensor. En even opletten dat je de goede sensor eruit draait (ik meen dat ie onder inlaat 3 zit, rechts van het motorblok, als je voor je auto staat)
Ik heb geen ervaring met het vervangen van een thermostaat, dus daar kunnen anderen je vast meer over vertellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 15:58 #1162337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlugge vingers
Als je de druk van je expansie vat haalt en hem daarna weer stevig dichtdraaid, kun je met vlugge vingers zonderaftappen de sensor wel vervangen.
De thermostaat zit in een buis van rond 40, dus dat ga je niet redden, dan moet het koelwater er gedeeltelijk uit. Thermostaat vervangen zelf, is een eitje, reeds drie keer bij verschillende auto's gedaan, gemiddeld 25 minuten. vergeet geen nieuwe pakking te halen, voor zover hij niet bij de thermostaat zit.
Ik heb nog een 87 graden thermostaat liggen trouwens (zonderpakking), stuur maar een berichtje bij interesse.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 16:06 #1162339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jullie schatten mij te hoog in
Ik leer snel, maar nu geven jullie mij teveel credits.
Op basis van bovenstaande vermoed ik dat het mijn thermostaat is. De verwarming deed het van de winter nauwelijks. In de file en in de stad werd hij wel wat warmer. De auto leek toen ook iets minder te presteren.
Maar zijn dit dingen die ik a.s. zaterdag in Gemert kan uit proberen? En die pakkingen etc. Die kan ik dan toch ook gewoon daar kopen?
(Sorry, groentje, dus ik weet nog niet hoe alles precies werkt....)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 17:01 #1162348 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vragen is beter dan gokken
Hallo Richard
Er lopen ook monteurs rond, dus dat uitproberen zou ik tot een minimum beperken. Gewoon even raad vragen aan de heren, die weten waar je het beste kunt beginnen.
Ik denk dat ze de meeste van dit soort onderdelen wel hebben liggen, en anders bel je ze gewoon even op. Nummer vind je op www.schmidt-gemert.nl
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2007 22:13 #1162597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ter afsluiting
Dit draadje begon met een vraag van mijn kant.
Nou het was inderdaad de thermostaat. En de monteur vond het geen probleem dat ik de vervanging mocht aanschouwen. Het was werkelijk een klusje van weing. Wel is mi even zaak dat je netjes werkt en de flens even goed reinigt en met een schruurpapiertje glad maakt.
Bedankt voor de adviezen.
Gegroet Roy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC