Inhouden en afslaan - B200FT

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2007 11:57 #1158892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Heren,

bedankt! Het leek inderdaad heel erg op een fuelcut, maar het vreemde was dat de motor daarna ook nog bleef sputteren en haperen.

Ik ga dat schuim eens nakijken. En op de sleuteldag bij Carlo Schmidt zal ik dan eens de ontsteking volledig vervangen (kabels + bougies + verdelerkap) en tevens de CIS-klep en de gasklep reinigen (uiteraard met deskundige hulp :D).

Bedankt!

Kristof

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2007 20:55 #1160123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat je er met de
Ik denk dat je er met de nieuwe ontsteking en het gereinigde gasklephuis plus een gesmeerde cisklep (teflonspray) wel uit bent. Ik had iets soortgelijks en na deze maatregelen is er nooit meer een dergelijk probleem opgetreden. Fuel-cut off is een leuke optie, maar in de praktijk blijkt vaker een niet up-to-date ontsteking de oorzaak te zijn. Vaak knorren we nog gewoon met een rotor en verdeelkap van pak em beet 15 jaar rond, wat met gemiddelde prestatievraag geen problemen geeft, maar als de motor snel in toeren moet klimmen bij volle turbodruk, komen dit soort versleten delen naar boven. Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD