Henk,
Plaatje vind je hier:
www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineSen...neTemperatureSensors
Let op deze zin, heb ik nl lange tijd verkeerd begrepen:
Two NTC thermistors are combined in one ECT sensor housing with two connectors and ground through the housing into the manifold. One of the temp sensor "signals" goes to the LH fuel injection computer, the other to the EZK ignition computer.
Schema is dus ieder pinnetje zit aan een aparte thermistische weerstand. Stijging van temperatuur geeft een daling an de weerstand. 2 x meten dus per pinnetje en aarde.
De weerstand gaat vaak kapot, en is een oorzaak van een te hoog brandstof gebruik.
Het zou handig zijn om per motortype of sensornummer de juiste weerstand waardes te weten.
Goed voor milieu en de portemonnee.
Wie gaat er meten? Wie heeft er recent een nieuwe sensor?
Prima inhoud voor een topic brandstofverbruik.
Adrian 740 91 D24 M47 airco 500k 940 96 B230FK AW71L ecc 148k