hoe zit het nou met die distributieriem?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2006 23:12 #1149272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend!
Wouter,
Er is in deze situatie weinig te verhalen. De wagen heb je weggebracht voor afbraak. Wat er daarna met de motor is gebeurd valt niet meer te achterhalen.  Garage, Marans, ANWB... Een gebroken distributie blijft weliswaar tricky. Ondanks dat de nokkenas de kleppen niet verder naar beneden duwt tegen de zuigers bij "normale afwezigheid van de distributieriem" kan het zijn dat per ongeluk(!) op dat moment alles verkeerd loopt; de klep open staat, er een teveel aan lucht binnen komt, door soort van misfire een kleine explosie en terug slaat, de klep terug stuitert tegen de nokkenas met zo'n grote kracht dat hij de zuiger raakt. Je weet het niet! Tenzij je de motor inspecteert. Dan komt het verhaal van "is het dezelfde motor?". 
Verdorie. Neem je interieur terug zou ik zeggen en alles wat je begeert aan de Volvo. Ga op zoek naar een ander en neem de tijd darvoor. Komt uiteindelijk wel weer goed
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2006 09:15 #1149295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan nu twee dingen
Ik kan nu twee dingen doen: 
Ik kan echt volledig opgaan in mijn frustratie nu, en boze brieven schrijven naar figuren waar ik toch niks meer kan verhalen, wat waarschijnlijk nog meer frustratie oplevert... OF
Ik kan goede hoop hebben dat de Estate waar ik vanmiddag naar ga kijken precies is wat ik zoek...voorlopig ga ik voor de laatste optie.
En natuurlijk heb ik hier iets van geleerd.
Ik ga toch namen noemen. Kijk uit met garage Ko Lelieveld in Waalre. Ik verdenk die man niet zo zeer van verdachte praktijken, alswel van volledige ondeskundigheid.
Tis van oorsprong ook een Austin mini man.
Had ik dit anders kunnen doen op dat moment? Niet echt vrees ik. Tis een lastige situatie. Je werkt. Brengt je dochter naar het kinderdagverblijf. Komt daarna stil te staan. Bent een ochtend kwijt voordat je Volvo uiteindelijk bij een garage staat en jijzelf weer thuis bent. Hoort dat ie niet meer te redden is. Je bent niet de persoon die iedereen met achterdocht en wantrouwen benadert. Vertrouwt er dus op dat die diagnose juist is. Belt Marans nog met het idee dat je Volvo dan nog mogelijkheden heeft om te reincarneren. Komt uiteindelijk ergens in de middag pas op je werk. Geen tijd om de diagnose na te gaan (en geen verstand van)...
Wouter van Pernis
Lidnummer 718
binnenkort een Estate?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC