Trillende aandrijflijn?

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2024 18:08 #1475529 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Geen soelaas
Helaas heeft het wisselen van de bak met daarbij ombouw naar een single mass vliegwiel en de andere gebruikelijke vervang delen bij een losse bak geen soelaas geboden voor het trillen maar al het gerammel is wel weg.

Volgende onderdelen worden nu toch de kruiskoppelingen vervangen.

Keep you posted met de uitkomst van deze ingreep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2024 18:28 #1475530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit eigenervaring: Let eens
Uit eigenervaring: Let eens op radiale speling in de kruiskoppelingen. Als de achterste bij het diff dit heeft, dan ook op lekkage bij de keerring letten.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2024 21:23 #1475593 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Opgelost
Probleem is opgelost, probleem had uiteindelijk dus meerdere oorzaken waarvan de versnellingsbak en kruiskoppelingen een kleine bijdrage gaven want na het vervangen hiervan verbeterde het wel iets maar verdween niet volledig.
Dit kwam omdat het probleem in de motor zat, hier had ik namelijk 1 uitlaat klep waarvan de klepgeleider zeer sterk uitgesleten was. Wat zich afgelopen 2 weken liet zien in een zeer onstabiel draaiende motor bij stationair. Tijdens kleppen stellen kwam ik er achter dat ik deze klep makkelijk met de hand naar beneden kon drukken dus dat leek op een gebroken/verzwakte klepveer. Daarom naar Timen gegaan alleen toen we zover waren dat we bij de klepveer waren zagen we al dat het foute boel was.
Dus kon de kop eraf en kwamen we er achter dat de klepgeleider weg was.
Gelukkig zorgt Timen bij zulk soort klussen dat die een goed kopje klaar heeft liggen, daardoor kon ik 4 uurtjes na aankomst weer wegrijden met een mooi lopende motor en ook geen trillingen meer.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC