Montage nieuwe remzuiger. Wie heeft daar ervaring mee?
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-05-2024 16:47 #1475066
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Estateservices heeft er
Estateservices heeft er diverse gewoon op de site staan.
In ieder geval wel voor de 940.
Losse zuigers voor 40mm ATE (achter)
Complete setjes 38mm ATE achter
Complete set Girling 57MM
In ieder geval wel voor de 940.
Losse zuigers voor 40mm ATE (achter)
Complete setjes 38mm ATE achter
Complete set Girling 57MM
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2024 17:33 #1475067
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic AMH
Ook de meeste automaterialen handels hebben ze ook gewoon beschikbaar en meestal van meerdere leveranciers.
Bij Misterauto zijn er meerdere varianten verkrijgbaar.
Bij Misterauto zijn er meerdere varianten verkrijgbaar.
- Henk Wobben
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2024 21:20 #1475070
door Henk Wobben
Beantwoord door Henk Wobben in topic niet lopen prutsen voor die
niet lopen prutsen voor die 30 euries verschil
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2024 15:21 #1475071
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Ik vond het filmpje niet geheel duidelijk.
Bovendien zijn de remklauwen op een Volvo geheel anders. Ik vond het geheel maar gepruts. Eerst alles schoon maken, dan pas monteren.
Ik heb ooit ook alleen de stofhoezen van de voorremklauwen vervangen. Deze waren door een vorige eigenaar gescheurd. Waarschijnlijk bij een poging de 5-zuigers te spreiden bij het wisselen van remblokken.
In geval van een 940 zou ik de stofhoezen demonteren en kijken of er sprake is van olielekkage langs de cylinder. is dit niet zo dan de remklauw uit de wagen halen alsmede het juk. Dan laat je de cilinder rustig zitten en ontdoe je de remklauw en het juk van roest . Wanneer je de cylinder en de afdichting laat zitten spaart het je het honen van de binnenzijde.
Controleer of de remschijven nog de minimale dikte hebben en vervang deze. Ik betrek ze altijd van Elferink in Enter. Wel opletten dat je de goede diameter krijgt. Wanneer je bij Elferink het kenteken of het Vinnummer opgeeft krijg je de goede. Het prijsverschil komt omdat het Elferinks eigen import uit Zweden is.
Bij het monteren de geleidepennen van het juk invetten en mogelijk ook de remblokken vervangen. De veren ook vervangen. De stofhoezen in de passing tikken met een houten blokje (voorzichtig!) en de cilinder er doorheen voeren. Het scheeftrekken moet hierna zijn verholpen.
Voel je je ietwat te onervaren, dan vind je vast iemand die je hierbij wil help en.
Veel succes, het moet dan wel lukken.
Ik heb ooit ook alleen de stofhoezen van de voorremklauwen vervangen. Deze waren door een vorige eigenaar gescheurd. Waarschijnlijk bij een poging de 5-zuigers te spreiden bij het wisselen van remblokken.
In geval van een 940 zou ik de stofhoezen demonteren en kijken of er sprake is van olielekkage langs de cylinder. is dit niet zo dan de remklauw uit de wagen halen alsmede het juk. Dan laat je de cilinder rustig zitten en ontdoe je de remklauw en het juk van roest . Wanneer je de cylinder en de afdichting laat zitten spaart het je het honen van de binnenzijde.
Controleer of de remschijven nog de minimale dikte hebben en vervang deze. Ik betrek ze altijd van Elferink in Enter. Wel opletten dat je de goede diameter krijgt. Wanneer je bij Elferink het kenteken of het Vinnummer opgeeft krijg je de goede. Het prijsverschil komt omdat het Elferinks eigen import uit Zweden is.
Bij het monteren de geleidepennen van het juk invetten en mogelijk ook de remblokken vervangen. De veren ook vervangen. De stofhoezen in de passing tikken met een houten blokje (voorzichtig!) en de cilinder er doorheen voeren. Het scheeftrekken moet hierna zijn verholpen.
Voel je je ietwat te onervaren, dan vind je vast iemand die je hierbij wil help en.
Veel succes, het moet dan wel lukken.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-05-2024 16:50 #1475056
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Tijdrovend gefriemel
Ondanks de minutieuze uitleg op het YouTube-filmpje, heb ik ruim een uur tevergeefs zitten klooien. Zelfs met het stapsgewijs volgen van de aanwijzingen en alle onderdelen goed in het remmenvet gezet, kreeg ik de stof-harmonica-ring met geen mogelijkheid in het daarvoor bestemde gootje.
Nu begrijp ik beter waarom garages direct een nieuwe klauw monteren in plaats van dat tijdrovende gefriemel. Geef het voor vandaag even op. Morgen weer een dag.
Als iemand een handige tip heeft, houd ik mij graag aanbevolen.
Adriaan
Nu begrijp ik beter waarom garages direct een nieuwe klauw monteren in plaats van dat tijdrovende gefriemel. Geef het voor vandaag even op. Morgen weer een dag.
Als iemand een handige tip heeft, houd ik mij graag aanbevolen.
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-05-2024 16:51 #1475057
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic De aanhouder...
Bleef me dwarszitten. Na een uurtje overpeinzen toch nog een laatste poging gewaagd. En - eigenwijs als ik ben - gelukt! Op het filmpje wordt de stof-harmonica-hoes eerst op de zuiger geschoven. Omdat ik met die werkwijze - tot frustrerend toe - niet verder kwam, heb ik het anders gedaan. Eerst de stofhoes in de cilinder gemonteerd, wat heel makkelijk ging, en toen de zuiger in de gemonteerde hoes gefriemeld. Perslucht erop en zowaar... alles werkt naar behoren.
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam