Stotterende 940 op lpg en benzine

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2023 18:48 #1473042 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Alleen benzine
Heb je al eens een tijdje rond gereden met de lpg installatie afgekoppeld/uitgeschakeld?

Als ik het goed heb is je probleem alleen merkbaar als je dus op cruisecontrol/hele vast voet op de snelweg rijdt? Of ook al wel als je aan het accelereren bent op de snelweg?
Want het is voornamelijk toerental afhankelijk zoals ik het lees, kan het dan niet in de aandrijflijn zitten zoals een verrot tussen as lager? Is het meer/minder voelbaar afhankelijk van de belading van de auto?

Wat mij ooit is verteld is dat die nippel met nr 1357352 zou ervoor moeten zorgen dat de dampen van de PCV warmer blijven zodat de olie die “hierin” zit niet te snel neerslaat waardoor het inlaat traject onder de olie komt te zitten. Alleen beetje nutteloos in mijn ogen gezien wat de intercooler doet.
Maar zou het wel heel stom vinden als dit jouw probleem veroorzaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2023 19:36 #1473065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen benzine zal ik eens proberen.
Maar het stotteren merk ik ook bij acceleratie. Vooral dan zelfs. Bij acceleratie in bv 3 voel je wel 10 keer een licht hikje/inhouden. Onregelmatig en ook niet even sterk. Lagers en ophanging heb ik gecontroleerd maar alles goed. Ook met of zonder belading geen verschil. Het probleem lijkt echt op iets met de inspuiting of ontsteking. Gebruik op lpg 1:7 per tank en dan ook nog met de nodige km op benzine meegerekend wijst daar ook op denk ik. En als ik zekering 1 eruit heb gehad is het soms ook even beter. Nooit helemaal over.

• M.O.D. Bauer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2023 21:17 #1473066 door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic Benzine relais?
In die lijn zit ook het benzine relais (2/23) fuel cut relay.
Volgens mij heb je dat nog niet opgenoemd.
Die zit achter je asbak, aan de linker kant.
Deze veroorzaakt ook wel eens storingen, alle contacten op dat printplaatje opnieuw doorsolderen (met lood het liefst) kan nooit kwaad en is een simpel klusje..

• M.O.D. Bauer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2023 21:45 #1473067 door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic En nog maar eentje:
En nog maar eentje:
Doe eens wat 'gewone' bougies, werkte ooit bij mij na héél lang zoeken.
Zie onderstaand topic:
volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/b2...acceleratie-opgelost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2023 22:36 #1473074 door V700 register
Hielp heb ik het vervangen door een nieuw. Ook zonder resultaat. En bougies heb ik al ooit vervangen door lpg bougies en sinds kort door orgineel Volvo. Dus daar is het ook niet te halen denk ik.
Er lopen vacuumslangen vanaf het inlaatspruitstuk richting koolstoffilter (van de benzinetankontluchting?) en de drie membramen van de kachelbediening. Zou daar nog iets te vinden zijn? Ik herinner me nu dat vorig jaar de kachelventilator langzamer ging draaien tijdens bergop met caravan. Sindsdien geen last meer van gehad dus ook niet meer aan gedacht.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC