Mooi rond gat in m'n uitlaat...
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2022 11:36 #1470567
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic De spijker op de kop
De uitlaat is lek en stuurt de meting van de lambdasonde de kleiberg op. Deze
is van invloed op het motormanagement. Een klein gaatje kan het percentage CO al verhogen, laat staan zo'n groot gat.
is van invloed op het motormanagement. Een klein gaatje kan het percentage CO al verhogen, laat staan zo'n groot gat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2022 13:43 #1470568
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lambda
@Jur,
De lambda sensor bij de B230FK(T)zit bij het spruitstuk net na de turbo. Heeft dus zoals Versteeg ookal schrijft geen enkele invloed op de meting.
De lambda sensor bij de B230FK(T)zit bij het spruitstuk net na de turbo. Heeft dus zoals Versteeg ookal schrijft geen enkele invloed op de meting.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-04-2022 14:36 #1470578
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic gewoon dichtgeblubberd met het co2 apparaat
hetzelfde gebeurde bij mij een uurtje voor de vakantie, dus had maar 10 minuten voor de reparatie. Na de vakantie nog eens gekeken en het zit mij best, maar eerst een stukje ijzer voor het gat maakt het blubberen makkelijker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2022 20:08 #1470595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer wat geleerd
Dank voor de reacties.
De timing was hier ook perfect, net voor een weekendje België. Hoewel hij zelfs met 20mm gat gewoon prima liep, reed ik toch liever niet te ver hier mee door.
Ook geen lasapparaat helaas, dus pijp er tussenuit gehaald, M12 bout er in met dikke carosserieringen aan binnen en buitenzijde, en dan klem gedraaid. Lijkt gasdicht, dus voor zolang t houdt is t even goed zo.
De timing was hier ook perfect, net voor een weekendje België. Hoewel hij zelfs met 20mm gat gewoon prima liep, reed ik toch liever niet te ver hier mee door.
Ook geen lasapparaat helaas, dus pijp er tussenuit gehaald, M12 bout er in met dikke carosserieringen aan binnen en buitenzijde, en dan klem gedraaid. Lijkt gasdicht, dus voor zolang t houdt is t even goed zo.
Moderators: Jerry Stam