intank brandstof pomp vervangen met revisie setje
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 11:27 #1111152
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
intank brandstof pomp vervangen met revisie setje is gemaakt door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Hallo allen,
Ik wil op korte termijn een probleem met de brandstof voorziening in mijn 940 (hpt) aan gaan pakken.
Symptomen zijn stilvallen in een rechtse bocht (met een bijna lege tank) en recent ook inhouden zodra hij in boost komt .
Het 2e probleem kan ook nog een drukregelaar issue zijn maar dat eerst moet echt iets in de tank zijn maarik vemeode dat beide probleem hun oorzaak in de pomp/tank hebben zitten.
Mijn vraag gaat over een pomp set zoals bij estateservices.nl word aangeboden: www.estateservices.nl/volvo-motor-onderd...-benzine-insert.html
Die kosten de helft van een losse pomp die ook word aangeboden!?
Heeft iemand ervaringen metdeze setjes?
Het kan zijn dat de lose pomp gewoon veel te duur is maar het kan ook zijn dat het setje te goedkoop is (en dus duurkoop)?
Groet,
Bastiaan
Ik wil op korte termijn een probleem met de brandstof voorziening in mijn 940 (hpt) aan gaan pakken.
Symptomen zijn stilvallen in een rechtse bocht (met een bijna lege tank) en recent ook inhouden zodra hij in boost komt .
Het 2e probleem kan ook nog een drukregelaar issue zijn maar dat eerst moet echt iets in de tank zijn maarik vemeode dat beide probleem hun oorzaak in de pomp/tank hebben zitten.
Mijn vraag gaat over een pomp set zoals bij estateservices.nl word aangeboden: www.estateservices.nl/volvo-motor-onderd...-benzine-insert.html
Die kosten de helft van een losse pomp die ook word aangeboden!?
Heeft iemand ervaringen metdeze setjes?
Het kan zijn dat de lose pomp gewoon veel te duur is maar het kan ook zijn dat het setje te goedkoop is (en dus duurkoop)?
Groet,
Bastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 13:29 #1470182
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Geen fan van imi pomp
Zelf ben ik voor slijtagedelen geen fan van imitatiemerken. Een originele pomp (Bosch, of eventueel upgrade naar Walbro 255) gaat weer 20+ jaar mee, net als degene die er nu in zit bij jou.
Wat betreft inhouden bij boost: brandstofdrukregelaar kun je checken door met lopende motor het vacuumslangetje eraf te halen. Lekt 'ie, dan is 'ie sowieso kapot. Een tweedehandse erop zetten en kijken wat je auto dan doet, is ook een optie. Die krengen zijn nieuw erg duur. Ontsteking kan je trouwens ook nog checken.
Wat betreft inhouden bij boost: brandstofdrukregelaar kun je checken door met lopende motor het vacuumslangetje eraf te halen. Lekt 'ie, dan is 'ie sowieso kapot. Een tweedehandse erop zetten en kijken wat je auto dan doet, is ook een optie. Die krengen zijn nieuw erg duur. Ontsteking kan je trouwens ook nog checken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 13:36 #1470183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofopvoerpomp
Na 600K km liep mijn benzineopvoerpomp ook vast. Ik heb bij Timen een vervangende pomp (Bosch) + slangklemmen besteld. Niets geen ombouwset of zo, bijna plug&play. Ik kon alleen de oorspronkelijke bevestiging niet meer gebruiken omdat de nieuwe pomp een iets andere vorm heeft. Ik heb de nieuwe pomp toen simpelweg met een slangklem vastgezet. Inmiddels ruim een jaar en 20K km verder zonder problemen.
Voor 60 euro heb je geen Bosch pomp denk ik en ik zou daar ook niet op bezuinigen.
Rob
Voor 60 euro heb je geen Bosch pomp denk ik en ik zou daar ook niet op bezuinigen.
Rob
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 14:47 #1470185
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De eerste vraag is natuurlijk
De eerste vraag is natuurlijk, van wanneer je 940 is. Tot 1995 heeft namelijk een tweetal pompen, waarvan de in-tank pomp de lichtste is. Die dient alleen maar om vacuum voor de pomp onder de auto te voorkomen.
Vanaf modeljaar 1996 is er een enkele pomp die inderdaad in de tank woont. Daarvoor is het setje van estate services bedoeld. Op de oorspronkelijke plek van de pomp zit nog je hoofdbrandstoffilter.
Als dat nog niet vervangen is, zou ik overigens eeens beginnen met het brandstoffilter onder de auto te vervangen. Grote kans dat er met de pomp niets aan de hand is, maar dat dat filter onvoldoende brandstof doorlaat en dsu de druk op de rail te laag is.
Vanaf modeljaar 1996 is er een enkele pomp die inderdaad in de tank woont. Daarvoor is het setje van estate services bedoeld. Op de oorspronkelijke plek van de pomp zit nog je hoofdbrandstoffilter.
Als dat nog niet vervangen is, zou ik overigens eeens beginnen met het brandstoffilter onder de auto te vervangen. Grote kans dat er met de pomp niets aan de hand is, maar dat dat filter onvoldoende brandstof doorlaat en dsu de druk op de rail te laag is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 15:17 #1470186
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Het betreft een 940 estate
Het betreft een 940 estate uit '97, dus met 1 pomp in de tank.
Filter onder de auto heb ik meteen bij aanschaf vervangen.
Lekkage bij de drukregelaar kan ik nog een keer testen maar was bij eerdere controle gewoon droog.
Het uitvallen bij een rechtse bocht doet mij vooral denken aan 'iets' met de pomp in de tank.
Denk dat ik 'm eerst maar eens openhaal en kijken wat of de schade is.
Groet,
Bastiaan
Filter onder de auto heb ik meteen bij aanschaf vervangen.
Lekkage bij de drukregelaar kan ik nog een keer testen maar was bij eerdere controle gewoon droog.
Het uitvallen bij een rechtse bocht doet mij vooral denken aan 'iets' met de pomp in de tank.
Denk dat ik 'm eerst maar eens openhaal en kijken wat of de schade is.
Groet,
Bastiaan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 15:33 #1470187
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic ik zit even de foto's te
ik zit even de foto's te bekijken en er kan eigenlijk niet zoveel stuk gaan.
Enige wat ik me vooraf kan bedenken is dat de pomp uit de bevestiging is?
En daardoor bij een kwart tank lucht zuigt?
Enige wat ik me vooraf kan bedenken is dat de pomp uit de bevestiging is?
En daardoor bij een kwart tank lucht zuigt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 19:33 #1470188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bevestiging
Om de originele pomp uuit de bevestiging te halen moet je het filter eerst losmaken. En dat zit tamelijk vast. Lijkt mij daarom niet waarschijnlijk dat die er uit ligt, maar kijken is weten.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 22:22 #1470189
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Bakje?
In de tank zit een bakje waarin de pomp steekt. Je kunt dat bakje losgeduwd hebben bij het plaatsen van de nieuwe pomp (Been there got the tshirt) dat leidt er onder meer toe dat als de auto schuin staat er niets te pompen is en de auto uitvalt.
Je kunt in ieder geval kijken of de pomp in het bakje steekt.
Je kunt in ieder geval kijken of de pomp in het bakje steekt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2022 22:15 #1470192
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Ik heb het probleem gevonden
maar nu de oplossing nog
De pompzender unit zat er gerdaaid in
Had het pas in de gaten toen ik op internet ging vergelijken.
Dit verklaard wel alle symptomen die ik heb: inhouden bij een rechtse bocht en ik kan max 45liter tanken.
Maar nu de oplossing, hoe krijg ik 'm er op de juiste manier in?
Ik las de opmerking hierboven over het bakje in het midden vd tank, daar krijg ik 'm dus niet in.
Heb nog niet gekeken of ie los ligt maar vermoed van niet want ik kom met het manouvreren telkens tegen dat bakje aan en die beweegt niet.
Het gaat echt om het laatste stukje en net trok ook nog de draad vd pmop stuk *grrrrrr*...
Morgen weer verder prutsen
Groet,
Bastiaan
De pompzender unit zat er gerdaaid in
Had het pas in de gaten toen ik op internet ging vergelijken.
Dit verklaard wel alle symptomen die ik heb: inhouden bij een rechtse bocht en ik kan max 45liter tanken.
Maar nu de oplossing, hoe krijg ik 'm er op de juiste manier in?
Ik las de opmerking hierboven over het bakje in het midden vd tank, daar krijg ik 'm dus niet in.
Heb nog niet gekeken of ie los ligt maar vermoed van niet want ik kom met het manouvreren telkens tegen dat bakje aan en die beweegt niet.
Het gaat echt om het laatste stukje en net trok ook nog de draad vd pmop stuk *grrrrrr*...
Morgen weer verder prutsen
Groet,
Bastiaan
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2022 12:17 #1470195
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarschijnlijk gaat het
Waarschijnlijk gaat het correct monteren het beste als de tank onder de auto vandaan is. Dan hoef je niet door dat kleine luikje te werken...
Maar hoe dan ook een vervelend flinke klus.
Maar hoe dan ook een vervelend flinke klus.
Moderators: Jerry Stam