Zingend geluid tijdens optrekken
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2022 01:07 #1469670
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic En.. ?
hoe heb je het verholpen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2022 16:53 #1469756
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben blij voor je.
Ben blij voor je.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2022 17:04 #1469779
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De garage heeft het gefixt,
De garage heeft het gefixt, naar ik begreep moet je de luchtfilter behuizing eraf halen om bij die klep te kunnen, en dan kun je hem gewoon handmatig in een bepaalde stand zetten. Volgens de monteur ging hij zo zwaar dat hij het niet zag gebeuren dat hij uit zichzelf nog van stand veranderde.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2022 17:17 #1469780
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Aha, dus hij is niet echt
Aha, dus hij is niet echt gerepareerd maar in de 'onschuldige' stand gefixeerd.
In dat geval zou ik niet met de Volvo naar de wintersport gaan, want bij echte koude doet die klep nuttig werk bij een koude start... In ons nederlandse klimaat is vastzetten in de buitenlucht-stand wel een prima optie.
De echte reparatie zou zijn om een nieuwe wasthermostaat te monteren en het mechanisme gangbaar te maken. Waarschijnlijk is dan ook een nieuwe veer nodig, die is vaak flink verroest.
In dat geval zou ik niet met de Volvo naar de wintersport gaan, want bij echte koude doet die klep nuttig werk bij een koude start... In ons nederlandse klimaat is vastzetten in de buitenlucht-stand wel een prima optie.
De echte reparatie zou zijn om een nieuwe wasthermostaat te monteren en het mechanisme gangbaar te maken. Waarschijnlijk is dan ook een nieuwe veer nodig, die is vaak flink verroest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2022 11:11 #1469796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koude start
Koud starten is dan toch nog steeds geen probleem? Alles is dan nog koud, dus maakt het niet uit waar de verbrandingslucht vandaan komt.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-02-2022 11:25 #1469797
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic klopt helemaal!
Koud belasten moet je in dat geval langer mee wachten omdat de uitlaat (waar de winterlucht vandaan wordt gehaald) wel heel snel warm is (sneller dan de rest van de motor) en aangezien de aanzuiglucht koud blijft zou je met warm belasten ook iets minder enthousiast moeten zijn.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2022 23:43 #1469880
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Och
Tot -15 gaat het best nog. En koude lucht bevat meer O2 moleculen.
Goed voor de verbranding.
En bij kouder kan je ook nog een deel van de radiateur afschermen met een stukje karton. De oude Volvo Katteruggen hadden ook een radiateurgordijntje.
Die heteluchtslang is een drama ding. Door de lengte nogal kwetsbaar.
Bij de meeste Volvo's 7/9 die ik wel eens onder de motorkap mag bezichtigen zie ik die slang vaker niet dan wel.
Bij een carburateurversie is die voorverwarminstallatie wel eerder nuttig zo niet noodzakelijk dan bij een injectie auto.
Goed voor de verbranding.
En bij kouder kan je ook nog een deel van de radiateur afschermen met een stukje karton. De oude Volvo Katteruggen hadden ook een radiateurgordijntje.
Die heteluchtslang is een drama ding. Door de lengte nogal kwetsbaar.
Bij de meeste Volvo's 7/9 die ik wel eens onder de motorkap mag bezichtigen zie ik die slang vaker niet dan wel.
Bij een carburateurversie is die voorverwarminstallatie wel eerder nuttig zo niet noodzakelijk dan bij een injectie auto.
Moderators: Jerry Stam