Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het eerst technisch niet mogelijk was om met voldoende winst een olie te maken die aan de specificaties voor beide bakken voldeed en dat de nieuwe dat wel doet en dat ie met (nog) meer winst kan worden geproduceerd. Ze hebben ook heeele hooooge ontwikkelkosten die olie maatschappijen en dat moet worden terugverdiend. En de directeur kan natuurlijk ook niet een simpele XC 40 recharge rijden. En dan willen de aandeelhouders ook nog iets.
Volgens mij was het verversingsinterval van de taxi's kleiner en moesten die de differentieel olie wel verversen en gewone mensen hoeven die noooit te verversen.
Voor zover wat mij betreft de standaard specificaties bij levering. Materialen veranderen, de olie in de motor, de olie in de bak. Hergebruiken in plaats van iets moderners gebruiken zou ik zelf niet doen. Ik heb een MP-4 speler aangesloten op mijn originele Volvo Radio. Ik pomp mijn banden harder op dan dat er op de deurstijl staat. En iedereen kan doen wat ie wil, maar moderne olie volgens nieuwe specificaties zou ik er in gooien.