Acute hulp nodig!

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2022 09:13 #1469748 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic De theorie is dat bij het
De theorie is dat bij het aanduwen, of slepen, de injectoren brandstof inspuiten wat vervolgens niet ontstoken wordt.

Onverbrande brandstof gaat er via de uitlaat weer uit, iets waar je katalysator niet zo blij mee is. Zeker niet wanneer de auto op een gegeven moment weer aan slaat en de brandstof ontbrand in het uitlaat traject.

Maar dit lijkt me meer een gevaar wanneer de ontsteking het af laat weten en je langere tijd de auto probeert aan te slepen. Bij een lege accu heb je meer last van het feit dat er te weinig sap in de accu zit voor de startmotor. Als de accu nog goed genoeg is voor de brandstofpomp, zal deze ook nog wel genoeg doen voor de ontsteking, en zal er geen tot geringe onverbrande brandstof de uitlaat in gaan....

Maar met een defecte ontsteking doorstarten op een accu die nog wel functioneert geeft volgens mij dezelfde kans op die problemen....

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2022 15:43 #1469753 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onverbrand blijft onverbrand
Hallo Volvisti

Onverbrande brandstof vindt je katalysator inderdaad niet leuk. Ook niet als die NIET alsnog ontbrand.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD