Acute hulp nodig!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 16:37 #1110940
door V700 register
Acute hulp nodig! is gemaakt door V700 register
Beste forumleden,
Samen met mijn vrouw ben ik in Italië op huwelijksreis, hiervoor hebben wij een Volvo 940 2.0 hpt, aangeschaft. Hij rijd op benzine en LPG. Km stand 380.000. nu is het volgende voorgevallen...
Onze auto heeft een lekkage bij de achterste krukaskeerring. Hij lekt ongeveer 1 liter op 4000 km. Helaas nog niet aan toe gekomen dit te repareren. Maar goed, toch lekker op vakantie!
Hele reis hartstikke prima gereden tot op een uur geleden. We willen betalen bij een tolpoortje als ik een ratelend geluid uit de motor hoor komen. Het klinkt alsof er metaal of steen door de motor heen vliegt, het word niet heel veel erger als ik meer gas geef, eerder iets minder. (het rammelt niet sneller bij een sneller draaiende motor) Motor snel uit toen we er doorheen waren, en proberen te starten. Dit wou nog en weer gelijk uitgezet. Na 5 minuten nog een keer proberen en compleet vast. De startmotor krijgt de motor niet meer rond.
Tijdens het rijden niks vreemds gemerkt.
Geen vermogens verlies, hij bokt niet en schakelt soepel. Bij het wegrijden van ons verblijf ook niks gehoord wat tikt of ratelt.
De ANWB ingeschakeld en auto is opgehaald door een garage, en we wachten nu in een hotel op de uitslag. De garage zegt dat de motor stuk is (had ik ook al door) en de ANWB wil de auto niet terug repatriëren als de kosten daarvoor hoger zijn dan de dagwaarde. En die helaas erg laag bij deze auto's. Beetje jammer de Europa Pech service.
Mijn vraag aan jullie. Is de auto nog te redden? Wat denken jullie wat er stuk kan zijn? Helaas kan ik geen 1500 a 2000 missen voor het terug laten halen van de auto en hem dan nog laten repareren. Anderzijds doet het wel veel pijn om de auto dan te laten slopen want hij is nog erg netjes op wat lekkage na.
Ik hoop dat jullie mij vlot kunnen helpen omdat morgen al knopen moeten worden doorgehakt (reparatie, mits haalbaar, of sloop) als wij een leenauto willen krijgen
Groet Lukas
Indien iemand een goede oplossing heeft ben ik ook telefonisch bereikbaar. Ik houd mijn PM in de gaten!
Samen met mijn vrouw ben ik in Italië op huwelijksreis, hiervoor hebben wij een Volvo 940 2.0 hpt, aangeschaft. Hij rijd op benzine en LPG. Km stand 380.000. nu is het volgende voorgevallen...
Onze auto heeft een lekkage bij de achterste krukaskeerring. Hij lekt ongeveer 1 liter op 4000 km. Helaas nog niet aan toe gekomen dit te repareren. Maar goed, toch lekker op vakantie!
Hele reis hartstikke prima gereden tot op een uur geleden. We willen betalen bij een tolpoortje als ik een ratelend geluid uit de motor hoor komen. Het klinkt alsof er metaal of steen door de motor heen vliegt, het word niet heel veel erger als ik meer gas geef, eerder iets minder. (het rammelt niet sneller bij een sneller draaiende motor) Motor snel uit toen we er doorheen waren, en proberen te starten. Dit wou nog en weer gelijk uitgezet. Na 5 minuten nog een keer proberen en compleet vast. De startmotor krijgt de motor niet meer rond.
Tijdens het rijden niks vreemds gemerkt.
Geen vermogens verlies, hij bokt niet en schakelt soepel. Bij het wegrijden van ons verblijf ook niks gehoord wat tikt of ratelt.
De ANWB ingeschakeld en auto is opgehaald door een garage, en we wachten nu in een hotel op de uitslag. De garage zegt dat de motor stuk is (had ik ook al door) en de ANWB wil de auto niet terug repatriëren als de kosten daarvoor hoger zijn dan de dagwaarde. En die helaas erg laag bij deze auto's. Beetje jammer de Europa Pech service.
Mijn vraag aan jullie. Is de auto nog te redden? Wat denken jullie wat er stuk kan zijn? Helaas kan ik geen 1500 a 2000 missen voor het terug laten halen van de auto en hem dan nog laten repareren. Anderzijds doet het wel veel pijn om de auto dan te laten slopen want hij is nog erg netjes op wat lekkage na.
Ik hoop dat jullie mij vlot kunnen helpen omdat morgen al knopen moeten worden doorgehakt (reparatie, mits haalbaar, of sloop) als wij een leenauto willen krijgen
Groet Lukas
Indien iemand een goede oplossing heeft ben ik ook telefonisch bereikbaar. Ik houd mijn PM in de gaten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 17:29 #1468640
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Misschien iets met de distributie.
Vast gelopen op de kleppen. Wat je kunt doen is om met de ANWB af te spreken dat je de auto in Nederland gaat repareren en na de reparatie toont. Er is wel wat overredingskracht nodig maar het is mij bekend dat het lukt Eventueel heb ik wel een telefoonnummer van iemand die het zo gespeeld heeft.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 17:52 #1468641
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Olie lampje?
Heeft het oliedruklampje gebrand tijdens het voorval?
Klinkt als een vastloper en dan is de makkelijkste oplossing om er een nieuwe motor in te hangen. Moet het repatriëren alleen niet te veel gaan kosten.
Klinkt als een vastloper en dan is de makkelijkste oplossing om er een nieuwe motor in te hangen. Moet het repatriëren alleen niet te veel gaan kosten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 18:32 #1468643
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de snelle reacties!
Dank voor de snelle reacties! Hier was ik al bang voor, erg zuur dit. Ik ga eens kijken wat de ANWB kan betekenen hierin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 18:36 #1468644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie lampje branden overigens
Olie lampje branden overigens niet en een uur voordat we weg reden had ik het olie pijl nog gecheckt, deze was keurig op niveau.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 20:03 #1468646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Italiaanse garage?
Repatriëring hoeft pas als het niet daar opgelost kan worden.
Is er daar geen garage (sloop?) te vinden die er een andere motor in kan hangen?
Ben je vast ook 1000+ verder, maar als de auto het waard is...
Vervelend zeg.. en dat op je huwelijksreis. Succes en hopelijk kun je van de rest nog wel genieten!
Is er daar geen garage (sloop?) te vinden die er een andere motor in kan hangen?
Ben je vast ook 1000+ verder, maar als de auto het waard is...
Vervelend zeg.. en dat op je huwelijksreis. Succes en hopelijk kun je van de rest nog wel genieten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 20:50 #1468647
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto op transport
Beetje afhankelijk van waar je bent in Frankrijk, maar als ik zo maar een website van een vervoerder prik, brengt die je auto voor 800 euro vanuit Lyon in Amsterdam.
Eerst maar eens duidelijk krijgen wat het defect is.
Eerst maar eens duidelijk krijgen wat het defect is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 22:28 #1468650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Italie
Je staat in Italie zie ik nu pas. Dan komt er nog wel een paar honderd euro bij.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 23:29 #1468651
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De ANWB op zijn ,smalst
De dagwaarde is misschien niet hoog maar als het een mooie wagen is dan praat je toch al snel over 2000 plus voor een HPT op LPG. Vind em maar eens.
De ANWB heeft contracten met vervoerders en betalen denk ik 5 a 600 Euro voor terughalen.
Dus dat kan best uit.
Gewoon een beetje druk er op zetten.
En google eens op
autotransport italie naar nederland.
Bel eens een paar bedrijven.
Afspraak dat ie binnen 4 weken hier in NL is. De ANWB doet er ook vaak 4 a 5 weken over voor ie hier is. Ookmijneigen ervaring.
De anwb is in deze gewoon een keiharde verzekeraar die zijn geld in de tas wil houden. Dus tegengas geven.
Misschien handig om aan te geven waar je staat in Italië
Good luck.
De ANWB heeft contracten met vervoerders en betalen denk ik 5 a 600 Euro voor terughalen.
Dus dat kan best uit.
Gewoon een beetje druk er op zetten.
En google eens op
autotransport italie naar nederland.
Bel eens een paar bedrijven.
Afspraak dat ie binnen 4 weken hier in NL is. De ANWB doet er ook vaak 4 a 5 weken over voor ie hier is. Ookmijneigen ervaring.
De anwb is in deze gewoon een keiharde verzekeraar die zijn geld in de tas wil houden. Dus tegengas geven.
Misschien handig om aan te geven waar je staat in Italië
Good luck.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-10-2021 23:50 #1468652
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Je zou ook Carlo Schmidt eens kunnen bellen
Hij heeft al tientallen Volvo’s uit Italië laten komen.
Mogelijk kan hij je zo een adresje geven die het voor acceptabel geld kan doen.
Of hij kan helpen bij vaststellen, opkrikken, van dagwaarde voor anwb.
Mogelijk kan hij je zo een adresje geven die het voor acceptabel geld kan doen.
Of hij kan helpen bij vaststellen, opkrikken, van dagwaarde voor anwb.
Moderators: Jerry Stam