Zijn blauwe en zwarte nivomats uitwisselbaar?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2021 09:10 #1467895
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Revisie
Tja…. Inderdaad heb ook ik indertijd gekozen voor revisie. Uiteindelijk moest ik met 1 schokbreker 2x terug en met de andere 1x extra. Wél ben ik tevreden over het veercomfort. Omdat ik maar 1 auto heb én je idd een extra nivomat moet hebben was dat wel een heel gedoe, geregel en heen en weer gerij en/of opsturen. Op zich lijk ik ook gewoon pech te hebben gehad. Toch zou ik als het weer zover is en ik de niveauregeling wil behouden dan toch maar voor originele nivomats gaan…
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2021 10:43 #1467897
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic jd_shocks
Veerwerking is ook nog prima. Van een is de schokdemper werking flink achteruit gegaan, deze lekt ook wat olie.
Nou ben ik ook geen voorzichtige rijder en krijgen de schokdempers op slechte wegen , onverharde, bermen, drempels etc, flink op hun donder.
Ik probeer het nog een keer in het najaar, dan breng ik er vier en laat Jan ze op de testbank controleren. Jan is heel coulant en een precieze vakman. Dat het een keer misgaat, ligt denk ik aan de complexe constructie van de nivomaat.
Nou ben ik ook geen voorzichtige rijder en krijgen de schokdempers op slechte wegen , onverharde, bermen, drempels etc, flink op hun donder.
Ik probeer het nog een keer in het najaar, dan breng ik er vier en laat Jan ze op de testbank controleren. Jan is heel coulant en een precieze vakman. Dat het een keer misgaat, ligt denk ik aan de complexe constructie van de nivomaat.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2021 12:21 #1467898
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Interessante info, leuk en
Interessante info, leuk en fijn dat er nog bedrijven zijn die deze revisie doen.
Ben wel benieuwd wat t kost om een nivomaat demper op te laten knappen.
Ik begrijp heel goed wanneer je veel met wisselende lading, dus wat vaker dan 1 a 2x per jaar (vakantie oid) graag nivomaten wilt.
Misschien teveel gevraagd maar misschien weten jullie dat ook.
Dit bedrijf wat reviseert, kunnen die ook dempers aanpassen voor verlaagde 900?
Volvo heeft ze gehad int verleden.
Ik zelf hoef ze niet, wil mn b6jes nooit meer kwijt (rijd stuk strakker vooral met hogere snelheid) maar ken wel 900 rijders die graag een 3 of 4 cm willen verlagen maar dit niet kunnen omdat ze dan hun nivomaten niet meer kunnen gebruiken.
Misschien dmv denper in te korten oid.
Heb hier geen verstand van maar misschien hier iemand ervaring mee
Ben wel benieuwd wat t kost om een nivomaat demper op te laten knappen.
Ik begrijp heel goed wanneer je veel met wisselende lading, dus wat vaker dan 1 a 2x per jaar (vakantie oid) graag nivomaten wilt.
Misschien teveel gevraagd maar misschien weten jullie dat ook.
Dit bedrijf wat reviseert, kunnen die ook dempers aanpassen voor verlaagde 900?
Volvo heeft ze gehad int verleden.
Ik zelf hoef ze niet, wil mn b6jes nooit meer kwijt (rijd stuk strakker vooral met hogere snelheid) maar ken wel 900 rijders die graag een 3 of 4 cm willen verlagen maar dit niet kunnen omdat ze dan hun nivomaten niet meer kunnen gebruiken.
Misschien dmv denper in te korten oid.
Heb hier geen verstand van maar misschien hier iemand ervaring mee
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2021 15:46 #1467899
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Jan
Hallo Daniel
Bel de goeie man eens op. Hij zal het beste weten wat er wel en niet kan.
groetjes
Mathy
Bel de goeie man eens op. Hij zal het beste weten wat er wel en niet kan.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam