Welke verzwaarde veren?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2021 19:11 #1466907
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Eens met Reinier
Vrouw en kinderen in de aanhanger maakt dus ook geen verschil,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2021 00:25 #1466917
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waar
Hallo Peter
Dat ligt eraan of je ze voor of achter in de aanhanger stopt. Zie <a href="" target="_blank">video.
groetjes
Mathy
Dat ligt eraan of je ze voor of achter in de aanhanger stopt. Zie <a href="" target="_blank">video.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2021 20:55 #1466934
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anticiperend op een eventuele
Anticiperend op een eventuele ' gevraagd' advertentie
: ik heb nog een zo goed als nieuwe set verzwaarde achterveren liggen. Deze zijn bedoeld voor een Estate en passen fysiek zonder problemen onder een Sedan. Ze zijn iets stugger dan de veren voor een Sedan. Met de continue belasting van een LPG tank in de kofferbak kan de auto dat wel hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2021 12:59 #1467110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heavy duty + Bilstein
Even mijn ervaringen delen: Als je nivomats (of LPG ) hebt met je die direct vervangen door heavy duty veren en Bilstein B6 gasdempers die samen het extra gewicht beter aankunnen en de achterkant mooi hoog houden. Vaak wordt gezegd dat je extra gewicht moet opvangen met verzwaarde veren en dan wordt vergeten dat je dat extra gewicht ook nog moet dempen...... Bilstein B6 voor de voorzijde is ook zeker een aanrader, deze zijn stugger maar ook veel steviger en voorkomen het "duiken" in scherpere bochten. Zijn iets duurder maar gaan zeker 150.000 km mee, beduidend beter dan standaard Volvo, Kayiba, Monroe en Sachs. De oppompbare monroe's bijvoorbeeld complete onzin omdat de demperkarakteristiek van een standaard voertuig is, hetzelfde geldt voor de "bijzetveren"van bv MAD.
. Mijn ervaringen zijn met een 8 tal 240, 940 en 780 voertuigen.
. Mijn ervaringen zijn met een 8 tal 240, 940 en 780 voertuigen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2021 11:09 #1467151
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokdemper gaar
Dankjewel voor je advies. Ik had sowieso het idee al om op de lange termijn een keer de auto van Bilsteins te voorzien. Nu heb ik vannochtend de auto op de brug gehad om de veren te vervangen, blijkt van de rechter schokbreker de rubbers in het ophangpunt compleet vergaan.. Dit lijkt me niet de bedoeling en het zegt ook wel wat over de leeftijd van de schokbreker. Ik heb het dus maar even gelaten voor wat het is en ga opzoek naar andere schokdempers, bij voorkeur Bilstein B6. Mocht iemand nog ergens een setje weten te liggen, dan hoor ik dat graag.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2021 11:13 #1467152
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Je mag
mij wel een privé berichtje doen!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2021 13:02 #1467154
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zoveel mensen, zoveel
Zoveel mensen, zoveel meningen. De prettigst verende en sturende 940 die ik gehad heb, had nivomats, nivomat-veren, een gasinstallie, trekhaak en MAD hulpveertjes. De huidige, met verzwaarde achterveren, ook gastank en trekhaak, veert minder comfortabel en is minder betrouwbaar bochten en klaverbladen door te jagen. Toegegeven: naast de ruggebrekende verzwaarde, knalharde achterveren zitten er gewone schokdempers onder, niet ook nog eens knalharde bilsteins.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2021 01:48 #1467308
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic auxiliary veren
Ik heb 2 maal een 945 gereden, beide met een grote LPG tank achterin (twee tankjes van 35 liter strak naast elkaar in de bergruimte van het reservewiel. Ook toen zakte de VOLVO soms behoorlijk door z'n hoeven, voornamelijk omdat ik door mijn werk achterin redelijk vol had staan met gereedschap, en zware pompen.
Ik monteerde auxiliary veren. Deze kruk je eigenlijk in de originele achterveren (wagen behoorlijk hoog opkrikken, wiel eraf, dan is het een fluitje van een cent.
Bij de eerste VOLOVO voldeed het 350000 km, de tweede VOLVO ( 945 ) ben ik zo ruim 700000 km rondgereden, zonder veerwissel, met een LPG tank achterin. Wagen bleef netjes recht.
Ik monteerde auxiliary veren. Deze kruk je eigenlijk in de originele achterveren (wagen behoorlijk hoog opkrikken, wiel eraf, dan is het een fluitje van een cent.
Bij de eerste VOLOVO voldeed het 350000 km, de tweede VOLVO ( 945 ) ben ik zo ruim 700000 km rondgereden, zonder veerwissel, met een LPG tank achterin. Wagen bleef netjes recht.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2021 01:49 #1467309
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic linkje vergeten
Moderators: Jerry Stam